Abiadura Handiko Lineak 30 urte

1992 - 2022

Izenburua

1992ko apirilaren 21ean abiatu zen Madril-Sevilla Abiadura Handiko Linearen zerbitzu komertziala, 470,5 km-ko garraio-azpiegitura eta 3.250 milioi eurotik gorako inbertsioa izan zituena. Une horretara arte Espainian egindako tren-ingeniaritzako lanik handiena izan zen, errekorren garaian egina eta gure herrialdea Europara hurbiltzeko nahiak bultzatua.

Gaur egun, abiadura handia erreferentea da garapen sozioekonomikoari eta lurraldearen egituraketari egiten dion ekarpenagatik, berritzailea, segurua eta jasangarria delako —energiaren % 100 berriztagarria da— eta komunitateen arteko konexioan duen eragin erabakigarriagatik, distantziak, lurraldeak, pertsonak, kulturak eta ideiak hurbiltzen dituen zerbitzu azkar eta fidagarri baten bidez.

Erronkak aurrera jarraitzen du. Adif-AH entitateak 2021-2025 aldian 12.000 milioi euroko inbertsioa egingo du.

Adif-AH entitateak kudeatzen duen abiadura handiko trenbide-sareak 4.000 km izango ditu 2022an, eta Espainiak munduan egituratzen eta dinamizatzen dituen mugikortasun iraunkorreko eredu baten garapenean duen lidergoa sendotuko du lurraldeak lotzen. Izan ere, gure herrialdea Europan lehena da, eta bigarrena munduan, Txinaren atzetik, abiadura handiko kilometro kopuruari dagokionez.

Espainiako abiadura handiko lehen linea, Madril eta Sevilla artean (470,5 km), martxan jarri eta hiru hamarkadaren ostean, sarea ia zortzi aldiz handitu da eta 57.200 milioi eurotik gorako inbertsio metatu ditu.

Trenbidearen eraikuntzak aurrekaririk gabeko eraldaketa bati ekin zion, teknologiaren zein industriaren ikuspegitik.
Prozesu horri esker, Espainia gaur egun mundu osoko herrialdeek erabiltzen duten teknologia eta know-how inportatzaile izatetik esportatzaile izatera pasa da.
Abiadura handia ere aitzindaria izan zen iraunkortasunaren esparruan, ingurunearekiko errespetua oinarrizko zutabe gisa sendotu baitzuen. Abiadura handian aplikatutako berrikuntzak mantentze, zirkulazio eta konektibitate kontzeptuak ere eraldatu zituen.
 
Zabalera estandarrean eraikitako linea hori martxan jartzeak Europako gainerako trenbide-azpiegiturarekin, hots, elkarreragingarritasunarekin, integrazio handiagoa lortzeko lehen urratsa ere ekarri zuen.

Madril-Sevilla AHLren historia osoa ikusi.

Gehiago jakin Madril-Sevilla AHLren geltokiei buruz.

Iragana eta etorkizuna

1992an Madril eta Sevilla arteko abiadura handiko lehen linea martxan jartzen parte hartu zuten protagonistek abiarazi aurreko urteak gogoratzen dituzte, eta gaur egun mugikortasuna eta gure herria eraldatu dituen proiektu baten garapenaren buru diren beste batzuekin batera gogoeta egiten dute.

Errespetua genion ezezaguna zen horri, erronka teknologikoei. Epeei. Horrek estresa eta kezka sortzen zizkigun, baina baita guztiak funtzionatzea ahalbidetzen zuen indar bitxi bat ere. Eta funtzionatu egin zuen.

Abiadura Handiak mugikortasuna ulertzeko era aldatu zuen. Eta baita geografia ere: ordutik, distantziak bidaia-denboran neurtzen dira, eta ez km-tan. Horrekin, mantentze-, zirkulazio- eta eragiketa-kontzeptuak aldatu ziren, eta Espainia inportatzaile izatetik Europako eta munduko beste herrialde batzuetarako teknologia eta ingeniaritza esportatzaile izatera pasatu zen.

Abiadura handia ere jasangarritasunaren erakusle da, eta haren hedapenak herrialdearen garapen sozioekonomikoari eta lurraldearen egituraketari lagundu dio.

Duela hiru hamarkada abiadura handiko trena eliteentzat baino ez zela esaten zen. Gaur badakigu elite-trena dela, baina mundu guztiarentzat.

Hogeita hamar urte geroago, Adif eta Adif Abiadura Handia entitateek sarearen liberalizazioaren erronkari egin behar diote aurre, haren erabilera demokratizatzeko eta prezio lehiakorretan mugikortasun segurua eta iraunkorra izateko eskaintzen dituen aukerak herritarren zerbitzura jartzeko, eta horrek behin betiko sendotuko du trena Espainiako lehen garraiobide gisa.

Errepasatu Abiadura Handiko Sarearen mugarri nagusiak.

null 30 años LAV Madrid - Sevilla Fotos Nuevas

Línea Madrid - Sevilla. Fotos recientes

  1. LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  2. LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  3. LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  4. LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
  5. LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
  6. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  7. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  8. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  9. LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
  10. LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
  11. LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011
Saltatu karrusela
LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011

Jaitsi

LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011

Beste Abiadura Handiko linea batzuetako galeriak

Esteka honetan Espainiako Abiadura Handiko linea guztien irudiak ikus daitezke.

Espainiako Abiadura Handiko sarearen zifra nagusiak

Espainiako Abiadura Handiko sarearen zifra nagusiak

3.728 km

Abiadura Handiko sarea

50 geltoki

25 probintziatan

2.629 km

ERTMS duten Abiadura Handiko lineak

11.895 M€

1994-2021 Europako Funtsen kontribuzioa

Titulu zatia

57.200 M€

inbertsioa 2021 arte

12.096 M€

inbertsioa 2021-2025 aldian

15.131 Tm. CO2

aurreztutako igorpenak 2025 arte

% 100

energia garbi berriztagarria
Responsive Image