Madril – Bartzelona – Frantziako muga linea

Madril, Guadalajara, Calatayud, Zaragoza, Lleida, Tarragona, Bartzelona, Girona eta Figueres

Titulua

Madril – Bartzelona – Frantziako muga abiadura handiko lineak 804 kilometroko luzera du guztira, eta Espainiak Europarekin duen komunikazio-ardatz nagusietako bat da.

2008an Madril eta Bartzelona lotu zituen. Figueres-Perpinyà tartea 2010eko abenduan jarri zen martxan. 2013ko urtarrilean, linea amaitu zen Bartzelona eta Figueres arteko tartea abian jarri baitzen. Lehen bost urteen ostean, 2008 eta 2013 artean, Renfe-ko Madril-Zaragoza-Bartzelona zerbitzuek 27,2 milioi bezero izan dituzte. 16 milioi Katalunia eta Madril arteko konexioa erabili duten bezeroak dira.

Azpiegitura horri esker, Kataluniako lau probintzia-hiriburuak batzuk besteekin eta Espainiako besteekin abiadura handian lotu daitezke, herrialdearen lurralde-egituraketan laguntzeko.Linea ipar-ekialdeko korridorearen ardatz egituratzailea da, garraioaren Europako Batzordearen arloko 3. lehentasunezko ardatzean sartuta dagoena.Mediterraneoko Trenbide Korridorearen zati garrantzitsua ere bada, eta azpiegitura horren eraikuntzak kostalde osoaren garapena bultzatuko du Kataluniatik Andaluziaraino.

Europako finantzazioa


Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan du:
​​​​​​​
Europa egiteko modu bat 

imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen lagundu du. 

Egungo egoera

Konexio-ardatz horretan hasi dira operadore berriak euren zerbitzuak eskaintzen. Madril eta Bartzelona biztanleria-gune handiak bide erdian Zaragozak duen dinamismoa duen hiri batekin lotzea erakargarria izan da 2019an hasitako gaitasun-kudeaketa esleitzeko prozesura jo duten enpresentzat. Prozesu hori 2021eko maiatzean amaitu zen, Ouigok bidaiari-zerbitzuak abiarazi zituenean. Ekainean, zerbitzu horien atzetik joan ziren Avlo enpresak eskainitakoak.

Linearen abantailak

Kalitatezko zerbitzua

Abiadura handiko linea horrek bidaiarien garraioa errazten du Iberiar Penintsularen eta Europako gainerako lurraldeen artean, eta aukera ematen du Kataluniako hiriburuak nazioarteko prestazio handieneko garraio-sistemetako baten bidez lotzeko, bai Madrilekin, Zaragozarekin eta Espainiako beste hiri batzuekin, bai Frantziarekin, 2013ko abenduan Bartzelona eta Paris arteko bidaiarientzako zuzeneko konexioa martxan jarri baitzen.

Azpiegiturak lurralde osoa kohesionatzen du eta herrialdearen hazkunde ekonomikoa bultzatzen du.

Espainiako biztanleria gehien duten bi hiriak komunikatzen ditu, Madril eta Bartzelona, Guadalajara, Calatayud, Zaragoza, Lleida, Tarragona, Girona eta Figueres hiriez gain.

Abantailak beste hiri batzuetara hedatzen dira hauekin konektatzen baita:

  • Madrilen, Ipar/Ipar-mendebaldeko korridoreekin (Valladolid AHL), Levanteko korridorearekin (Valentzia AHL) eta Hegoaldeko korridorearekin (Sevilla eta Malaga AHL). Linea erabat inauguratu ondoren, 1.200 km baino gehiagoko luzera duen korridorea jarri da martxan, Figueresetik Malagara, penintsulako ipar-ekialdeko muturra eta hegoaldeko muturra lotzea ahalbidetzen duena.
  • Zaragozan, abiadura handiko eta nazioarteko zabalerako Zaragoza-Huesca linearekin.
  • Tarragonan, Mediterraneoko korridorearekin.
  • Halaber, Plasencia de Jalóneko zabalera aldatzeko instalazioei esker, abantailak Errioxa eta Nafarroara ere heltzen dira.

Linea horren beste ezaugarri berezi bat bidaiarien eta salgaien trafiko mistorako diseinua da (Bartzelonako portuaren eta Frantziarekiko loturaren artean); horrek esan nahi du helmuga edo jatorria Frantziako eta Europako beste herrialde batzuetako zentro intermodaletan duten zerbitzu berriak ezarri ahal izango direla.

Bestetik, azpiegitura modernoak bestelako onurak ere baditu: Herritarren mugikortasuna erraztea, bidaia-denborak murriztean, eta segurtasun-, kalitate-, erosotasun-, fidagarritasun- eta iraunkortasun-estandar handiak eskaintzea, ingurunean erabat integratuz.

Segurtasun-sistemak

Titulua
  • Trenaren babes-sistemak trena seguru dabilela gainbegiratzen du, katigamenduei buruz jasotzen duen informazioaren eta linearen trazaduraren berezko baldintzen arabera. (ERTMS/ETCS sistema, 1 eta 2 mailatan, eta ASFA)
  • Telekomunikazio-sarea, gaitasun handikoa zerbitzu anitzeko zuntz optikoan, eta gainerako sistemei euskarria ematen diena.
  • Gainbegiratze- eta zaintza-sistema: Objektuen erorketa, kaxa beroak, estazio meteorologikoak, bideozaintza, intrusioak antzematea, etab.
  • Erregulazio-sistema zentrala, linearen ustiapen globala optimizatzea helburu duena.
Lineak bidaiarientzako informazio-sistema bat ere badu, informazioa denbora errealean ematen duena (hurrengo trena, iristeko/gelditzeko/irteteko denbora, aparkaleku-trenbidea, atzerapen-denborak, etab.).
Azpiegituraren ezaugarriak
804
Km
luzera Madril eta Figueres artean
1.200
Km
Figueres eta Malaga arteko korridorea
ERTMS
1 eta 2
Trenaren babes-sistemak
10
Geltokiak
bidaiarientzat: Madrid Puerta de Atocha, Guadalajara Yebes, Calatayud, Zaragoza Delicias, Lleida-Pirineus, Camp de Tarragona, Barcelona Sants, La Sagrera, Girona eta Figueres-Vilafant