30 anos de Alta Velocidade

1992 - 2022

Titulo

O 21 de abril de 1992 arrincou o servizo comercial da Liña de Alta Velocidade Madrid-Sevilla, unha infraestrutura de transporte de 470,5 km e un investimento de máis de 3.250 millóns de euros, convertida na maior obra de enxeñaría ferroviaria acometida en España ata ese momento, realizada en moi pouco tempo e impulsada pola vontade de achegar o noso país a Europa.

Hoxe a alta velocidade é un referente pola súa contribución ao desenvolvemento socioeconómico e á estruturación do territorio, o seu carácter innovador, seguro e sustentable -uso do 100% de enerxía renovable- e a súa determinante incidencia na conectividade e conexión das comunidades, a través dun servizo rápido e fiable que achega distancias, territorios, persoas, culturas e ideas.

O desafío continúa. Os investimentos de Adif-AV elévanse a 12.000 millóns no período 2021-2025.

A rede ferroviaria de alta velocidade xestionada por Adif-AV alcanzará en 2022 os 4.000 km de lonxitude, consolidando o liderado mundial de España no desenvolvemento dun modelo de mobilidade sustentable, conectado, que artella e dinamiza territorios. De feito, o noso país é o primeiro en Europa e o segundo no mundo, tras China, por quilómetros de alta velocidade en funcionamento.

Tres décadas despois da posta en servizo da primeira liña de alta velocidade de España, entre Madrid e Sevilla (470,5 km), a rede multiplicouse case por oito, con investimentos acumulados que superan os 57.200 millóns de euros.

A súa construción iniciou unha transformación sen precedentes do ferrocarril, tanto desde o punto de vista tecnolóxico como industrial. Este proceso permitiu a España pasar de ser importador a exportador de tecnoloxía e coñecemento, que hoxe aplican países de todo o mundo.

A alta velocidade tamén foi pioneira no ámbito da sustentabilidade, consolidando o respecto á contorna como alicerce básico. A innovación aplicada na alta velocidade transformou tamén os conceptos de mantemento, circulación e conectividade.
 
A posta en servizo desta liña, construída en ancho estándar, supuxo tamén o primeiro paso cara a unha maior integración co resto da infraestrutura ferroviaria europea, a interoperabilidade.

Consulta a historia completa da LAV Madrid-Sevilla.

Coñece máis sobre as estacións da LAV Madrid-Sevilla.

Pasado e futuro

Protagonistas que participaron na posta en servizo da primeira liña de alta velocidade entre Madrid e Sevilla en 1992 rememoran os anos previos ao seu lanzamento e reflexionan xunto a aqueles outros que hoxe lideran o desenvolvemento dun proxecto que transformou a mobilidade e o noso país.

Había respecto ao descoñecido, aos retos tecnolóxicos. Aos prazos. Iso producía tensión e preocupación, pero tamén unha estraña forza que fai que todo funcione. E funcionou.

A alta velocidade cambiou a forma de entender a mobilidade. E até a xeografía: desde entón as distancias mídense en tempos de viaxe e non en km. Con ela, transformáronse os conceptos de mantemento, circulación e operación e España pasou de ser importador a exportador de tecnoloxía e enxeñaría a outros países de Europa e do mundo.

A alta velocidade é tamén expoñente da sustentabilidade e a súa expansión contribuíu ao desenvolvemento socioeconómico do país e á estruturación do seu territorio.

Hai tres décadas dicíase que a alta velocidade era un tren para as elites. Hoxe sabemos que é un tren de elite, pero para todo o mundo.

Trinta anos despois, Adif e Adif Alta Velocidade afrontan o reto da liberalización da rede para democratizar o seu uso e pór ao servizo dos cidadáns as oportunidades que ofrece unha mobilidade segura e sustentable a prezos competitivos, que definitivamente consolidará ao tren como o primeiro medio de transporte en España.

Repasa os principais fitos da Rede de Alta Velocidade.

null 30 años LAV Madrid - Sevilla Fotos Nuevas

Línea Madrid - Sevilla. Fotos recientes

  1. LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  2. LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  3. LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
  4. LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
  5. LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
  6. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  7. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  8. LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
  9. LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
  10. LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
  11. LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011
Saltar carrusel
LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011

Descargar

LAV Madrid-Sevilla. Una circulación atraviesa el paiaje junto al Castillo de Almodovar del Río (Córdoba). Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Interior del túnel de Almodovar del Río dirección Sevilla. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Túnel en el Alto del Acebuchoso. Foto: J. M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Proximidades del viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Madrid Sevilla. Llegando al viaducto de Guadalmez. Foto: J.M. Luna. Junio de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Cordoba-Malaga. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Marzo de 2009
LAV Madrid Sevilla. Mayo de 2011

Galerías doutras liñas de Alta Velocidade

Na seguinte ligazón pódese acceder ás imaxes de todas as liñas de Alta Velocidade en España.

Principais cifras da rede española de Alta Velocidade

Principais cifras da rede española de Alta Velocidade

3.728 km.

de Alta Velocidade

50 estacións

en 25 provincias

2.629 km

de Alta Velocidade dotados con ERTMS

11.895 M€

Achega de Fondos Europeos 1994 - 2021

Título fragmento

57.200 M€

de investimento até 2021

12.096 M€

de investimento no período 2021-2025

15.131 Tm. CO2

aforradas en emisións até 2025

100%

de enerxía limpa renovable
Responsive Image