Liña Almería - Murcia
Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade.
Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade.
Esta liña, integrada no Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade, conectará a cidade de Almería co devandito Corredor, así como coa Liña de Alta Velocidade Madrid-Castela A Mancha-Comunidade Valenciana-Rexión de Murcia.
Deste xeito, favoreceranse as relacións ferroviarias de Almería con Murcia, Levante, Cataluña, Castela a Mancha e o centro da península, integrándoa no conxunto das redes ferroviarias europeas e reducindo os tempos de viaxe. Ademais de mellorar os servizos de proximidades do traxecto Murcia-Águilas.
Esta liña está incluída na Rede Ferroviaria de Interese Xeral.
Financiamento Europeo
"Un xeito de facer Europa"
Descrición da liña
Co fin de aproveitar o investimento xa executado, de 792 M€, que permitiu a finalización de 7 tramos, aínda que sen continuidade, e optimizar os investimentos previstos, está prevista unha plataforma en vía dobre ata Pulpí, en vía única entre Pulpí e Vera (25,7 km), de novo vía dobre entre Vera e Los Arejos (27,7 km), no traxecto Los Arejos-Níjar, o tramo inicial ten que executarse en plataforma para dobre vía, para ter 40 km de vía dobre en prolongación do tramo Vera-Los Arejos, necesaria para adiantamento dinámico de trens e vía única ata Almería (44,8 km), optimizando deste xeito o investimento e garantindo a capacidade para satisfacer os estudos de demanda futura.
A perforación realizouse mediante tuneladora e métodos convencionais. A tuneladora "Alcazaba" rematou a perforación do primeiro tubo o 15 de marzo de 2011 e, logo de ser desmontada e montada de novo, realizou tamén a perforación do segundo tubo, rematando o 18 de xaneiro de 2012, tras seis meses de traballo, cun rendemento medio superior aos 1.000 metros ao mes.
Integración en Lorca
Entre las actuaciones a destacar en esta línea se encuentra la integración y permeabilidad del ferrocarril en la ciudad y la nueva estación de Lorca-Sutullena, que integra el edificio de viajeros histórico, y que se ubicará junto a la terminal de autobuses.
Esta operación transformará Lorca: promueve la integración de ferrocarril en la ciudad y su permeabilidad, eliminando seis pasos a nivel, generando nuevos espacios y dotándola de conexiones ferroviarias modernas y sostenibles. Asimismo, potenciará este modo de transporte tanto para viajes de larga distancia, como de cercanías, y la intermodalidad, al ubicarse la nueva terminal junto a una estación de autobuses. La inversión inversión será de 408 millones de euros.
El proyecto supone construir los 3,2 km de la LAV a su paso por Lorca, en su mayor parte a través de un túnel (2,9 km), en el espacio que ahora ocupa la línea convencional Murcia Mercancías-Águilas.
En el centro de este tramo se habilitará la nueva estación Lorca-Sutullena, con las vías y andenes soterrados -dos andenes laterales para trenes de alta velocidad y otro central para cercanías- y un edificio de viajeros en superficie, como resultado de la integración del edificio histórico, que la actuación preserva y pone en valor, con una zona de nueva construcción.
Memorias ambientais
Ademais de velar polo cumprimento da Declaración de Impacto Ambiental (DIA) valórase, desde unha perspectiva global, o grao de integración das obras na súa contorna e a eficacia das medidas ambientais adoptadas durante as mesmas.
As obras do tren de alta velocidade que unirá Murcia e Almería deberán protexer os bulevares existentes ao longo de todo o percorrido, especialmente o bulevar de Librilla, o bulevar de Alxeciras e o río Jauto.
Por outra banda, a DIA establece accións concretas para salvagardar os valores ecolóxicos da “Serra do Alto Almagro”, “Río Antas”, “Serra de Cabrera-Bédar” e “Bulevares del Percal, Tabernas e Sur da serra de Alhamilla”
Entre outras accións, levarase a cabo a restauración ambiental de bulevares, barrancos e terreos afectados pola erosión dentro dos LIC, entre outras.
A viabilidade ambiental da variante de serra de Cabrera é posible grazas á construción do túnel de Sorbas que pasa baixo o LIC Serra Cabrera-Bédar, cunha lonxitude de 7,5 km.
No que se refire á fauna, a DIA inclúe medidas para protexer a tartaruga grega, especie ameazada presente en toda a variante Serra Cabrera e noutros puntos do trazado.
Para iso, levarase a cabo un estudo de detalle, en coordinación coa Xunta de Andalucía, para determinar a distribución da tartaruga grega, a localización de pasos específicos e propoñer medidas protectoras, corretoras ou compensatorias necesarias.