Rede convencional

Tecnoloxía de última xeración para dar resposta aos requisitos dos operadores de transporte.

Construción, renovación e mantemento da infraestrutura e instalacións

Contamos con:
  • Un equipo humano con ampla experiencia e moi especializado.
  • Tecnoloxía de última xeración para dar resposta aos requisitos dos operadores de transporte.
  • Maquinaria, vehículos e bases de mantemento adaptadas ás necesidades produtivas da rede ferroviaria en todo o país.
Os obxectivos do noso compromiso con viaxeiros e operadoras son:
  • Garantir a seguridade na circulación en coordinación coas áreas responsables da mesma.
  • Garantir a dispoñibilidade da infraestrutura.
  • Proporcionar aos operadores ferroviarios e de telecomunicacións a fiabilidade das instalacións e mellorar as prestacións.
  • Garantir este compromiso con criterios de calidade, seguridade para os traballadores e respecto ao medio ambiente.

Infraestrutura

A infraestrutura ferroviaria é o soporte que sostén o que se coñece como "camiño do tren", sobre o que se sitúan tanto a vía como as instalacións de sinalización, electrificación e telecomunicacións que posibilitan a circulación de trens.

Máis sobre a infraestrutura

Vía

A explotación do material que roda vén determinada, entre outros factores, polas características da superestrutura da vía. Hai que ter en conta o seu trazado (radio de curvatura e pendente), materiais, calidade, etc. Por iso un dos nosos retos é proporcionar a mellor infraestrutura posible aos nosos clientes operadores co obxectivo de incrementar a súa capacidade de tráfico, como en Cercanías, ou de elevar a velocidade comercial a 200/220 km./h, no caso de Media e Longa distancia. Todo isto garantindo os niveis axeitados de seguridade, calidade, fiabilidade e dispoñibilidade.

Actuacións a destacar

Sinalización

Ao longo dos últimos anos implantáronse nas Liñas Convencionais novas tecnoloxías que transformaron os elementos clásicos de sinalización, como encravamentos, bloqueos, telemandos, circuítos de vía, etc. Así, a modernización experimentada no transporte ferroviario potenciou a introdución de novos produtos como os encravamentos electrónicos (bloqueos electrónicos), circuítos de vía sen xuntas ou sistemas de asistencia á condución automática ATP-LZB.

O incremento do número de trens e o aumento da súa velocidade ten unha importante repercusión nos métodos e intervalos de actuación dedicados a labores de mantemento e reparación de avarías. Unha axeitada planificación das actividades a realizar, así como o estrito cumprimento da súa programación, fai posible que, a pesar da redución do tempo reservado para o mantemento, poidamos garantir os niveis de funcionalidade e seguridade requiridos.

Electrificación

As subestacións eléctricas e a liña aérea de contacto son as instalacións sobre as que traballamos no ámbito da electrificación. A liña aérea de contacto, tamén chamada catenaria, é a encargada de fornecer a enerxía eléctrica ao tren.

Todo o mantemento destas instalacións se programa coordinando as actuacións precisas coa nosa organización territorial, que tamén realiza as revisións periódicas previstas nas liñas de alta tensión que alimentan as nosas subestacións.

Con respecto a estas, incrementamos as súas prestacións coa implantación dun sistema de control distribuído e a normalización dos novos equipos de rectificadores, transformadores, diodos e fusibles.
Título fragmento
  • 9.200 km

    Liña aérea de contacto

  • 2.500 km

    Liña de alta tensión

  • 341

    Subestacións eléctricas

  • 1.844.000 kw

    Potencia instalada

Telecomunicacións

O transporte ferroviario, debido ás súas múltiples actividades e á súa complexidade operativa e de xestión, precisa intercambiar un gran volume de información. Se a isto lle engadimos a dispersión dos distintos centros de traballo, cómpre dispoñer de servizos de telecomunicación diferenciados en telefonía de xestión, de datos e de explotación: telefonía de control de tráfico, telemandos, sinalización, megafonía... Estes servizos, cos seus diferentes sistemas de xestión e control, intégranse nunha rede exclusiva de telecomunicacións.
imagen párrafo
13.575
Quilómetros de rede de fibra óptica
imagen párrafo
93
Centrais dixitais de conmutación
imagen párrafo
3.844
Liñas de datos

Procesos produtivos

Os procesos produtivos no mantemento da infraestrutura engloban a totalidade dos traballos operativos e buscan optimizar o rendemento da infraestrutura e instalacións para asegurar un nivel adecuado de seguridade e fiabilidade.

Clasifícanse en tres grandes actividades que afectan as especialidades técnicas de infraestrutura, vía, sinalización, electrificación e telecomunicacións.

Actividades

Calidade e participación

O mantemento da Rede Convencional conta coas certificacións segundo as normas ISO 9001, 14001 e OHSAS 18.001, o que nos sitúa nunha posición vantaxosa no ámbito do desenvolvemento e mantemento das infraestruturas ferroviarias. Ademais, é unha das primeiras organizacións do noso país en contar coa certificación do Sistema de Xestión Integrada.
Participación

O equipo humano da Rede Convencional ten unha importante presenza no Concurso Anual de Participación en Calidade, no que os traballadores presentan iniciativas de melloras operativas e de xestión a través de Grupos de Iniciativa e Mellora (GIM) e Equipos de Iniciativa e Mellora (EIM).

A sistematización dos procesos produtivos propiciou un novo perfil das actividades de mantemento que incrementan a dispoñibilidade das instalacións e melloran a xestión das actividades de inspección, coa conseguinte redución de incidencias.

Xestión Ambiental

Temos un Sistema de Xestión Ambiental segundo a norma 14.001:2004, para o cal desenvolvemos unha serie de procedementos xerais e específicos das diversas especialidades técnicas, na que se identifican os aspectos ambientais afectados en cada actividade.

Contamos con 28 puntos limpos distribuídos por todo o territorio nacional que dan servizo a todas as nosas áreas operativas. Estes puntos contribúen dun xeito moi eficiente e racional ao noso compromiso como organización respectuosa co medio.

Tamén desenvolvemos unha serie de Boas Prácticas Ambientais centradas no aforro de enerxía eléctrica, aforro no consumo de auga e xestión de residuos.

Seguridade e Saúde laboral

En 2006 obtivemos a certificación de acordo coa norma OHSAS 18.001, logo da comprobación por parte de AENOR de que a nosa xestión de seguridade e saúde laboral cumpre os requisitos esixidos por esa norma.

Esta certificación, que está considerada como o máis elevado nivel de esixencia internacional en prevención de riscos laborais, constata a superación, con moito, dos requisitos mínimos esixidos pola lexislación vixente. Con este selo, Adif converteuse na primeira organización ferroviaria europea certificada nesta norma.

Pasos a nivel

A existencia de cruces de estradas ou outras vías de comunicación coa liña férrea é un feito herdado do desenvolvemento histórico na construción destas infraestruturas.

A cifra de aproximadamente 10.000 pasos a nivel existentes a mediados dos anos 70 foi reducíndose notablemente, á vez que se evolucionou na implantación de medidas de protección naqueles que seguiron prestando servizo.
Saltar carrusel
Notas de prensa relacionadas
La línea Zafra-Huelva entra en servicio tras la conclusión de la parte de las obras de renovación incompatible con el ...
Adif finaliza el nuevo túnel de Oural en el corredor Ourense-Monforte-Lugo
Adif finaliza una nueva fase de la reorganización de vías de Atocha Cercanías para aumentar su capacidad y mejorar su ...
Adif invierte 6,2 M€ en renovar la vía de un tramo de 31km de la línea convencional Zaragoza-Lleida-Tarragona
Adif adjudica por cerca de 6 millones de euros las obras de señalización en el tramo entre La Carrera y Pola de Siero
Adif destina 6M€ a rehabilitar 15 históricos puentes metálicos de la línea Ciudad Real-Jaén a su paso por Despeñaperros
Adif adjudica por 7,1M€ la renovación de la catenaria en un tramo de 31 km de la línea convencional Córdoba-Málaga
Adif licita la renovación de la catenaria de la estación de La Roda de Albacete por 2,78 M€
Adif adjudica la redacción del proyecto para suprimir pasos a nivel y mejorar la defensa contra inundaciones en Zalla ...
Adif licita la renovación de traviesas en la red ferroviaria convencional a su paso por Zaragoza por 8,4 millones de ...
Adif licita el suministro de carril para el desarrollo del Corredor Mediterráneo en la Comunitat Valenciana
Adif licita por más de 23 M€ el tratamiento integral del túnel ferroviario en Rubí
Adif repone y mejora más de 8 km de cerramientos de la infraestructura ferroviaria afectados por la DANA
Adif licita por más de 3 millones de euros la mejora de la protección de cinco pasos a nivel en la provincia de Palencia
Adif destina 4M€ a la supresión de cuatro pasos a nivel en Sarria (Lugo)
Adif adjudica por 6M€ la primera fase para las pruebas del futuro sistema europeo de telecomunicaciones ferroviarias
Adif adjudica por más de 21 millones de euros la modernización de la electrificación de la línea Miranda de Ebro-Logroño
Adif construirá un vial directo entre la terminal ferroviaria de La Font de Sant Lluís y la ZAL del Puerto de València
Adif licita la gestión de 15.120 m2 en la terminal de transporte de mercancías de Pla de Vilanoveta (Lleida)
Adif adjudica el contrato para automatizar el tramo Ribadeo-Cudillero por 17,5 millones de euros