Información Xeral

Subtítulo sit amet consectetur adipiscing elit.

Título

No eido do tráfico ferroviario, o noso país sitúase á vangarda tanto polo número de liñas e quilómetros en servizo e en construción, como polo papel que desempeñan as novas tecnoloxías.

O tráfico ferroviario circula de xeito coordinado por unha inmensa rede na que cada día teñen lugar centos de cruzamentos, saídas e chegadas de trens ás estacións.Para manter todo este complicado mecanismo funcionando a pleno rendemento e evitar, na medida do posible, que as incidencias afecten á normalidade do tráfico, cóntase cunha rede de Centros de Xestión de Tráfico, que controlan e coordinan o funcionamiento ferroviario.

Alta Velocidade

Dende 1992, a experiencia adquirida nas liñas de alta velocidade e a necesidade de dar novas respostas á xestión e ao control cambiaron a forma de regular as circulacións de trens de alta velocidade en España. 

O modelo español consegue, mediante a plataforma tecnolóxica DaVinci, unha xestión integral de todos os procesos, sistemas e usuarios nunha única plataforma de arquitectura aberta, que ten, ademais, a posibilidade de control remoto e facer seguimento de liñas xestionadas por outros centros de control.

Este concepto aplícase nos Centros de Regulación e Control (CRC), que integran todos os sistemas que interveñen na regulación do tráfico ferroviario, desde a sinalización ata a información ao viaxeiro, dando resposta ás esixencias da alta velocidade.

Este modelo de xestión converteu a circulación española de trens de alta velocidade nun modelo a seguir noutros países, como Marrocos, Colombia ou o Reino Unido.
Adif en cifras
11.872,8
Km.
de rede ferroviaria
1.453
Estacións en toda España
38
Terminais
principais de Transporte Mercadorías
1.745.343
Trens en circulación cada ano (2022)

Centros de Xestión do Tráfico Ferroviario

CRC
20 Centros de Regulación e Control:
  • 16 en rede convencional
  • 4 en rede alta velocidade
Xestión de Rede H24
Supón o chanzo superior na pirámide de control do tráfico ferroviario.Desde aquí supervísase de xeito permanente o estado da infraestrutura así como o desenvolvemento da circulación ferroviaria. 
Gabinetes de circulación
Dependencias atendidas por persoas que, a través dun encravamento e de forma local, xestionan o tráfico ferroviario na súa zona de influencia; normalmente é a estación na que se atopan e os tramos de liña desde e cara ás estacións colaterais.
Servizos itinerantes SIC
Os Servizos Itinerantes de Circulación (SIC) son equipos de persoas que permiten abrir Gabinetes de Circulación adicionais cando as necesidades do tráfico o demandan.

Nova Tecnoloxías

Título

Adif converteuse nun referente no mundo da innovación tecnolóxica ao incorporar as máis modernas tecnoloxías e, paralelamente, desenvolver outras propias para afrontar o reto da alta velocidade, favorecendo a innovación e o crecemento do desenvolvemento empresarial no noso país.

A incorporación de novas tecnoloxías e procedementos nas nosas actividades, que axudan á seguridade na circulación ou a proporcionar un mellor servizo, foi constante.

Sistema Davinci.Alta tecnoloxía na explotación ferroviaria

O sistema DaVinci é unha plataforma integradora de xestión do tráfico ferroviario deseñada para as novas liñas de alta velocidade, aínda que tamén é capaz de adaptarse a outros tipos de tráfico ferroviario en liñas convencionais de vía de ancho convencional e estreita, metros, tranvías, etc.

Trátase dun dos sistemas de xestión de tráfico ferroviario máis avanzados do mundo.

A plataforma DaVinci supón unha evolución na integración multidisciplinar do medio ferroviario orientada á xestión integral de procesos, sistemas e usuarios, ao agrupar nun mesmo sistema todos os subsistemas antes independentes.

Deste xeito, os subsistemas de sinalización, electrificación, comunicacións, información do viaxeiro, enerxía, seguimento, entre outros, centralízanse nun sistema que permite que os subsistemas compartan e intercambien información, así como o seu control remoto dos Centros de Regulación e Control central (CRC) e outros de liña.