Ves al contingut principal
Ves a la navegació principal
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Porta al web del Ministeri de Transport
Va a la página principal. Logotipo de Adif
Sobre Adif
Mostrar submenú de Sobre Adif
Transparència
Informació institucional
Informació de rellevància jurídica
Informació econòmica i de gestió
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa ferroviària
Mapa de la Xarxa
Xarxa convencional
Xarxa d’ample mètric
Corredors europeus
Declaració sobre la xarxa
Activitat internacional
Sostenibilitat
Seguretat
Innovació
Contacte
Viatgers
Mostrar submenú de Viatgers
Estat de la xarxa
Estacions
Accessibilitat a les estacions
Objectes perduts
Seguretat i control d'accés
Grandes proyectos
Transformació d'Atocha
Transformació de Barcelona Sants
Projecte Chamartín
Estaciones, más que un viaje
Canal d'Accés de València
Viaductos
Atenció a afectats per atropellaments
Àrees comercials
Serveis
Mostrar submenú de Serveis
Mercaderies
Instalaciones de servicio
Prestació de serveis
Autopistes ferroviàries
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Comercialització d'immobles
Licitacions de lloguer
Licitacions de venda
Actius per al Desenvolupament
Espais disponibles
Rodatges
Fotografia i treballs audiovisuals
Estación abierta
Punts de recàrrega elèctrics
Autorització d’actuacions en zones d’afecció del ferrocarril
Centre Mèdic Homologat
Empreses
Mostrar submenú de Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Validació de productes ferroviaris
Facturació electrònica
Normativa tècnica
Finançament europeu
Mostrar submenú de Finançament europeu
Informació general
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Mostrar submenú de Comunicació
Notes de Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Diccionari ferroviari
Ocupació
Mostrar submenú de Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Sobre Adif
Sobre Adif
Ver Sobre Adif
Transparència
Informació institucional
Informació de rellevància jurídica
Informació econòmica i de gestió
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa ferroviària
Mapa de la Xarxa
Xarxa convencional
Xarxa d’ample mètric
Corredors europeus
Declaració sobre la xarxa
Activitat internacional
Sostenibilitat
Seguretat
Innovació
Contacte
Viatgers
Viatgers
Ver Viatgers
Estat de la xarxa
Estacions
Accessibilitat a les estacions
Objectes perduts
Seguretat i control d'accés
Grandes proyectos
Transformació d'Atocha
Transformació de Barcelona Sants
Projecte Chamartín
Estaciones, más que un viaje
Canal d'Accés de València
Viaductos
Atenció a afectats per atropellaments
Àrees comercials
Serveis
Serveis
Ver Serveis
Mercaderies
Instalaciones de servicio
Prestació de serveis
Autopistes ferroviàries
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Comercialització d'immobles
Licitacions de lloguer
Licitacions de venda
Actius per al Desenvolupament
Espais disponibles
Rodatges
Fotografia i treballs audiovisuals
Estación abierta
Punts de recàrrega elèctrics
Autorització d’actuacions en zones d’afecció del ferrocarril
Centre Mèdic Homologat
Empreses
Empreses
Ver Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Validació de productes ferroviaris
Facturació electrònica
Normativa tècnica
Finançament europeu
Finançament europeu
Ver Finançament europeu
Informació general
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Comunicació
Ver Comunicació
Notes de Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Diccionari ferroviari
Ocupació
Ocupació
Ver Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
Viatgers
·
Grandes proyectos
Viaductos
Viaductos
Menú secundari de pàgina
Estat de la xarxa
Estacions
Accessibilitat a les estacions
Objectes perduts
Seguretat i control d'accés
Grandes proyectos
Transformació d'Atocha
Transformació de Barcelona Sants
Projecte Chamartín
Estaciones, más que un viaje
Canal d'Accés de València
Viaductos
Atenció a afectats per atropellaments
Àrees comercials
Viaductos
Parte de tu viaje
Please enter a valid video URL.
The URL can point to any video file or a Youtube video.
Elevándose sobre valles, sierras y embalses, los viaductos son mucho más que soluciones técnicas: son piezas maestras de la ingeniería que armonizan funcionalidad, paisaje y vanguardia constructiva. En el trazado de nuestra red ferroviaria, estos colosos de hormigón y acero permiten superar los accidentes del terreno sin renunciar a la eficiencia ni a la belleza.
A través de esta página te invitamos a descubrir cómo se proyectaron, qué los hace únicos y por qué representan algunos de los hitos más destacados de nuestra red ferroviaria.
La ingeniería imposible
Lucainena
898 m de longitud
16 pilas y 18 m de altura máxima
Ir a la LAV Murcia-Almería
Zabaleta
Ubicado en el corazón de la Y Vasca, discurre bajo la pila pórtico del viaducto Zabaleta para resolver el cruce de los ejes Bilbao-San Sebastián y Vitoria-Bilbao
Altura de pilas: entre 18,6 m y 34,5 m
Albergará una vía única de ancho internacional
Ir a la Y Vasca
Los Feos
Con 906 m de longitud, es el más largo del tramo Los Arejos-Níjar
Innovador sistema constructivo: el tablero se 'lanza' desde el estribo del lado Almería hasta el estribo del lado Murcia sobre las 16 pilas mediante gatos hidráulicos de grandes dimensiones
Estructura de tablero mixto, con estructura metálica y plataforma de hormigón
Ir a la LAV Murcia-Almería
Viaducto de Vera
Reto de ingeniería: será el primer viaducto de la red de alta velocidad con cuatro vías
Anchura: 28,7 m, el doble que el resto de viaductos de alta velocidad
Ir a la LAV Murcia-Almería
Viaducto del Manzanil
Será el viaducto más largo de la futura Variante de Loja, con 1,7 km
Contará con 33 vanos y sus pilas tendrán una altura media de unos 35 m, alcanzándose máximas de 65 m
Ir a la LAV Antequera-Granada
Estilo único
Puente sobre el río Bidasoa
Recientemente rehabilitado, fue construido en 1860
Tiene una longitud de 136,13 m y destaca su carácter monumental e internacional
Ir a la red convencional
A Chanca, ingeniería centenaria
Inaugurado en 1879 para la llegada del ferrocarril desde Madrid a Lugo
En los trabajos participaron vecinos de Lugo y se utilizaron materiales propios del entorno lucense, como la pizarra
Ubicado en la entrada de Lugo, cuenta con una longitud de 300 m y una altura máxima de 35 m
Ir a la red convencional
Ulla
Es el viaducto más alto de nuestra red, tanto en altura de pilas como en la flecha del arco central
Altura máxima de 116,9 metros
Cuenta con varios reconocimientos, entre ellos el Premio San Telmo del Colegio de Ingenieros de Galicia
Ir a Eje Atlántico
Gundián
175 m de longitud y una altura máxima de 84 m sobre el río Ulla
Se encuentra en la red convencional ourense-Santiago
En servicio desde 1958
Ir a la red convencional
Almonte
Cuenta con 996 m de longitud y una altura máxima sobre el río de 80 m
Luz principal del arco: 384 m
Se realizaron ensayos de comportamiento en túnel de viento, gracias a las piezas a escala del arco y del tablero realizadas al efecto
Ir a la LAV Madrid-Extremadura
Martín Gil
Construido entre los años 30 y 40 para salvar el embalse de Ricobayo sobre el río Elsa, fue inaugurado en 1952
Se encuentra en la línea convencional Zamora - A Coruña
Cuenta con 481 m de longitud y tiene el mayor arco hormigonado del mundo en su época
Actualmente lo estamos rehabilitando
Ir a la red convencional
Puente de Hierro
Otro centenario... ¡Es de 1883!
Se encuentra en la línea convencional Mérida - los rosales
Con sus 604 m, es el más largo de la red convencional de Extremadura y un ejemplo inmejorable de la arquitectura del hierro
Ir a red convencional
Pina de Ebro
Ubicado en la LAV Madrid - Barcelona
Su original diseño lo convierte en una de las estructuras singulares de la línea
Ir a la LAV Madrid-Barcelona
Seu electrònica
Fons europeus
Transparència
Adif AV
Amagat
Puja al principi de la pàgina