Kordoba - Málaga linea

Azpiegitura nagusiak - Tunelak eta bidezubiak

Abiadura handiko trena Malagara heltzen da, baina aurretik Kordobako lautadak zeharkatzen ditu, Abdalajís ibarretik eta Huma mendilerrotik. Ibilbidean hamabost bidezubi eta zortzi tunel eraiki ziren.

BIDEZUBIAK

Batzuk interesgarriak dira euren tamainagatik, diseinuagatik edo eraikitzeko moduagatik.

Genil ibaiaren gaineko bidezubia (1.390 m) lineako luzeena da. Espinazo eta Jévar bidezubien artean 32 metro baino ez daude.

Arroyo de las Piedras bidezubia (Álora udal-mugartea) altueragatik eta luzeragatik da ezaguna. Abdalajís tuneletik irtetean ibilbideak duen desnibela gainditzeko eraiki zen. Lineako bigarren luzeena da eta 19 pilaren eta 20 bao ditu; argiak 63,5 metrorainokoak dira eta pilareak 93,5 metrorainokoak. Taula mistoa du, altzairuzkoa eta hormigoizkoa.

Nabarmendutako paragrafoa

Bidezubi nagusiak:

  • Guadalquivir ibaia, 880 metro
  • Genil ibaia, 1.390 metro
  • Arroyo del Salado, 924 metro
  • Espinazo, 870 metro
  • Jévar, 837 metro
  • Arroyo de las Piedras, 1.220 metro
TUNELAK

Mendikate betikoak zeharkatzeko, hainbat tunel eraiki dira, eta 19 kilometro hartzen dituzte guztira.

Abiadura handiaren etorrerak hiri-konfigurazio berri bat ekarri zion Malaga hiriari eta, trenbideak lurperatzeari esker, trenbidea Malagako hiriburuan integratu zen. Lurpeko korridoreak 1.932 metroko luzera duten bi tunel paralelo eta atxiki hartzen ditu, bata UIC zabalerako bi trenbiderentzat eta bestea zabalera iberiarreko bi trenbiderentzat.

 

Nabarmendutako paragrafoa

Tunel nagusiak:

  • Gobantes, 1.792 metro
  • Espartal, 2.002 metro
  • Cártama, 2.424 metro
  • Gibralmora, 3.217 metro
  • Abdalajís, bi hodiko tunela, bata 7.280 metrokoa eta bestea 7.300 metrokoa.
    Andaluziako trenik handiena izan zen Almerian Sorbaseko tunela eraiki zen arte.

ABDALAJÍSEKO TUNELA

Lineako tunel guztien artean garrantzitsuena, bere luzeragatik (7 km baino gehiago) eta zeharkatutako lurraren konplexutasunagatik. Abdalajíseko tunelak, Antequera Santa Ana geltokiaren ingurutik eta Guadalhorceko urtegiaren mendebaldetik, izen bereko mendilerroa zeharkatzen du.

 

Zazpi kilometro baino gehiagoko luzera du eta konplexutasun hidrogeologiko handiko eremu bat zeharkatzen du: lurpea akuiferoen etengabeko katea da. Proiektuaren fasean egindako azterlanen arabera, azkenik hautatutako trazadura aukeratzea zen onena, akuiferoei ahalik eta kalte gutxien eragiten baitzien; El Torcal de Antequera inguruko alternatibak akuifero handiagoei eragiten zien eta tunel luzeagoak egin behar ziren.

Tunelak bi hodi ditu; elkarrekin komunikatzen dira 19 ebakuazio- eta larrialdi-galeriaren bidez (350 metrotik behin daude).

Zulaketa lanak 2003ko azaroan hasi ziren eta 26 hilabetez luzatu ziren. Ezkutu bikoitzeko bi tuneladorek egin zuten zulaketa nagusia. Ekialdeko hodia zulatzeko tuneladorak La Alcazaba izena jaso zuen eta mendebaldeko hodirako tuneladorak La Mezquita izena.

Tunelak hormigoia masiboki injektatzeko tratamendua behar izan zuen eta barneko estaldura iragazgaizteko eraztun bat jarri zitzaion, zigilatzea hobetzen duena eta interferitzen zituen akuiferoak berreskuratzea ahalbidetzen duena.

Obrek iraun bitartean, lehentasun handienetako bat ingurune naturalarekiko konpromisoa izan zen, Adif-en Gizarte Erantzukizunaren politikaren parte baita. Lanek zorrotz jarraitu zieten informazio-azterlanaren eta ingurumen-inpaktuaren adierazpenaren jarraibideei. Guztira, 12,8 milioi euro bideratu ziren obraren ingurumen-integrazioa bermatzera: fauna, landaredia eta sistema hidrologikoa babesteko neurriak hartu ziren, bai eta ingurumena berreskuratzeko eta paisaian integratzeko beste neurri batzuk ere.