Línea Zaragoza-Castejón-Pamplona
Linearen onura nagusiak
Martxan jartzen denean, hiru euskal hiriburuen tren-bidaien iraupena nabarmen jaitsiko da.Batez ere, Gasteiz - Bilbo eta Gasteiz - Donostia arteko bidaia-denboraren murriztea, ehuneko 60 inguru, eta Bilbo - Donostia artekoa, ehuneko 80 inguru, nabarmentzen dira.
Donostian trenbidea integratzeko adarra ere barne hartzen du. Irungo zatia, euskal ‘Y’-ren informazio azterlanean sartu ez dena eta nazioarteko konexioaren parte dena, Sustapen Ministerioak garatuko du. Adif, gainera, linea osoko trenbidea, elektrifikazioa, seinaleztapena, komunikazioak eta gainerako instalazioak muntatzeaz arduratzen da. Abiadura handiko linea baten parametro teknikoekin diseinatu da, UIC zabalerako bide bikoitzean, 3.100 m-ko gutxieneko erradioko bihurguneekin eta metro bakoitzeko 15 milaren gehieneko maldekin, eta trafiko mistorako. Horri esker, bidaiari- eta trenak zirkulatzea ahalbidetuko du. Trenek 250 km/h-ko abiadura har dezaten prestatuta egongo da.
Lurraren zailtasun orografiko handiak saihesteko, egitura berezi kopuru handia eraiki behar da.Gasteiz - Bilbo zatiaren % 60 biaduktuak eta tunelak izango dira eta, Gipuzkoako adarraren kasuan, (Adifek egingo duen Arrasate - Elorrio - Bergara trenbide-lotunea barne hartuta) % 80ra igoko da zifra hori.
Batez beste, linea osoko egitura bereziak, bai tunelak zein biaduktuak, trazaduraren %70a dira. Hona hemen tunel aipagarrienetako batzuk:
10 junio 2025
Nota de prensa
22 abril 2025
17 diciembre 2024
18 septiembre 2024
26 agosto 2024
18 julio 2024
27 marzo 2024
04 diciembre 2023
19 julio 2023
28 junio 2023
31 mayo 2023
20 marzo 2023
29 diciembre 2022
05 agosto 2022
11 noviembre 2021
14 octubre 2021
12 agosto 2021