Gasteiz - Bilbo - Donostia - Frantziako muga linea

Linearen onura nagusiak

Martxan jartzen denean, hiru euskal hiriburuen tren-bidaien iraupena nabarmen jaitsiko da.Batez ere, Gasteiz - Bilbo eta Gasteiz - Donostia arteko bidaia-denboraren murriztea, ehuneko 60 inguru, eta Bilbo - Donostia artekoa, ehuneko 80 inguru, nabarmentzen dira. 

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
Logo del Banco Europeo de Inversiones
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen laguntzen du

Martxan jartzen denean, hiru euskal hiriburuen tren-bidaien iraupena nabarmen jaitsiko da.Batez ere, Gasteiz - Bilbo eta Gasteiz - Donostia arteko bidaia-denboraren murriztea, ehuneko 60 inguru, eta Bilbo - Donostia artekoa, ehuneko 80 inguru, nabarmentzen dira. 

Ibilbidearen ezaugarriak eta obra bereziak

Donostian trenbidea integratzeko adarra ere barne hartzen du. Irungo zatia, euskal ‘Y’-ren informazio azterlanean sartu ez dena eta nazioarteko konexioaren parte dena, Sustapen Ministerioak garatuko du.

Adif, gainera, linea osoko trenbidea, elektrifikazioa, seinaleztapena, komunikazioak eta gainerako instalazioak muntatzeaz arduratzen da.
Abiadura handiko linea baten parametro teknikoekin diseinatu da, UIC zabalerako bide bikoitzean, 3.100 m-ko gutxieneko erradioko bihurguneekin eta metro bakoitzeko 15 milaren gehieneko maldekin, eta trafiko mistorako. Horri esker, bidaiari- eta trenak zirkulatzea ahalbidetuko du.

Trenek 250 km/h-ko abiadura har dezaten prestatuta egongo da.

Lurraren zailtasun orografiko handiak saihesteko, egitura berezi kopuru handia eraiki behar da.Gasteiz - Bilbo zatiaren % 60 biaduktuak eta tunelak izango dira eta, Gipuzkoako adarraren kasuan, (Adifek egingo duen Arrasate - Elorrio - Bergara trenbide-lotunea barne hartuta) % 80ra igoko da zifra hori.

Batez beste, linea osoko egitura bereziak, bai tunelak zein biaduktuak, trazaduraren %70a dira.

Hona hemen tunel aipagarrienetako batzuk:

  • Albertia tunela: 4.786 m (2.680 metroko hodi bikoitza),
  • Udalaitz tunela: 3.185 m
  • Zaratamo tunela: 2.728 m
  • Induspe tunela: 2.224 m
  • Galdakao tunela: 1.827 m
  • Ganzelai tunela (1.365 m)
  • Lukoko tunelak (970 metro)        
Biaduktu nabarmenenak hauek dira:
 
  • A-2620 errepide gaineko biaduktua:1.401 m eta 90 m altuera arteko zutabeak.
  • San Antonio – Malaespera biaduktua: 837 m
  • Mañariako biaduktua: 616 m
  • A-3002 eta N-1 errepide eta Zadorra ibai gaineko biaduktua: 505 m
  • GI-3343 errepide gaineko biaduktua: 471 m
Saltatu karrusela
Lotutako prentsa-oharrak
Adif AV completa la excavación en avance del túnel de Artzareta, en el tramo Tafalla-Campanas
Adif inicia los trabajos para las próximas fases de construcción de la LAV Castejón-Pamplona: electrificación y ...
Adif AV inicia la excavación de dos túneles en el tramo Tafalla-Campanas, con una longitud total de más de 1 km
Adif y Adif AV redoblan su apuesta por el ferrocarril: inversión de más de 24.000 millones de euros hasta 2026
Adif AV planifica una nueva base de montaje de vía para la LAV Castejón-Pamplona
Adif AV avanza en la construcción del viaducto sobre el río Ebro, con una inversión de 58,8 millones de euros
Adif AV completa la excavación del túnel de Monte Plano, en el tramo Olite-Tafalla del corredor navarro de alta ...
Nuevo avance en la alta velocidad navarra: Adif AV adjudica el tramo Tafalla-Campanas
Adif AV arranca la construcción del viaducto sobre el Río Ebro con una inversión de 58,8 millones de euros
Adif AV impulsa la alta velocidad en Navarra en el tramo Tafalla-Campanas, con una inversión de más de 281 millones
Adif AV impulsa la construcción del Viaducto sobre el Río Ebro
Adif AV avanza en la construcción de la alta velocidad en Navarra que la conectará con los corredores transeuropeos
Adif AV licita las obras del viaducto del Ebro y un tramo más de alta velocidad en 2023: Tafalla-Campanas
Adif AV propone un túnel para compatibilizar el corredor navarro de alta velocidad con la preservación del Yacimiento ...
Adif AV inicia la construcción del tablero del viaducto de Marcilla
Adif inicia la construcción del tablero del viaducto sobre el río Aragón
Adif AV finaliza las obras de plataforma del tramo Peralta-Olite
Adif AV construirá un falso túnel para preservar el cerro de “El Montico” en el tramo Villafranca-Peralta