Almeria - Murtzia linea

Abiadura handiko Mediterraneoko Korridorea

Titulua

Linea hori Abiadura Handiko Mediterraneoko Korridorean integratuta dago, eta Almeria hiria korridore horrekin eta Madril-Gaztela Mantxa-Valentziako Erkidegoa-Murtziako Eskualdea abiadura Handiko Linearekin lotuko du.

Hartara, Almeriak Murtzia, Levante, Katalunia, Gaztela-Mantxa eta penintsulako erdialdearekin dituen trenbide-harremanak sustatuko dira, Europako trenbide-sare guztietan integratuz eta bidaia-denborak murriztuz. Horrez gain, Murtzia-Águilas ibilbidearen aldiriko zerbitzuak hobetuko dira.

Linea hori Interes Orokorreko Trenbide Sarean sartuta dago.

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​

Linearen deskribapena

Kalitate-zerbitzua

Dagoeneko eginda dagoen 792 M€-ko inbertsioa aprobetxatze aldera, 7 tarte amaitzeko aukera eman duena, baina jarraitasunik gabe, eta aurreikusitako inbertsioak optimizatzeko, bide bikoitzeko plataforma bat aurreikusten da Pulpí-raino, Pulpí eta Vera arteko bide bakarrean (25,7 km), berriz ere bide bikoitza Vera eta Arejos artean (27,7 km), trenbide bikoitzeko plataformaren hasierako tartea egin behar da Los Arejos-Níjar ibilbidean, Vera-Los Arejos tartearen luzapenean 40 km egiteko. Hori beharrezkoa da trenak modu dinamikoan aurreratzeko eta Almeriaraino (44,8 km) bide bakarra egiteko. Horrela, inbertsioa optimizatu eta etorkizuneko eskari-azterketei erantzuteko gaitasuna bermatzen da.
 

Titulua
Lan berezien artean aipagarriak dira: Cadímar-eko biaduktua (Vera - Los Gallardos azpi-tartea), 1.965 metroko luzerarekin; eta Sorbas-eko tunelak (Sorbas - Barranco de los Gafarillos azpi-tartea)  7.538 metroko luzerarekin, Andaluzia guztiko tunelik luzeenak izango dira. Abdalajís tunelak gaindituko dituzte. Azken tunel horiek Kordoba - Malaga Abiadura handiko linean daude.Zailtasun teknikoa handia dute, igeltsuzko materialdun mendigune handia gurutzatzen baitute.
Kalitate-zerbitzua

Zulatzeko makinarekin eta ohiko metodoekin egin da zuloa. “Alcazaba” tunelatzeko makinak lehen hodia zulatzeko lanak 2011ko martxoaren 15ean amaitu zituen, eta, desmuntatu eta berriro muntatu ondoren, bigarren hodia zulatu zuen. 2012ko urtarrilaren 18an amaitu zen, sei hilabeteko lanaren ondoren, eta batez besteko errendimendua hileko 1.000 metrotik gorakoa izan zen.

Integración en Lorca

Entre las actuaciones a destacar en esta línea se encuentra la integración y permeabilidad del ferrocarril en la ciudad y la nueva estación de Lorca-Sutullena, que integra el edificio de viajeros histórico, y que se ubicará junto a la terminal de autobuses.

Esta operación transformará Lorca: promueve la integración de ferrocarril en la ciudad y su permeabilidad, eliminando seis pasos a nivel, generando nuevos espacios y dotándola de conexiones ferroviarias modernas y sostenibles. Asimismo, potenciará este modo de transporte tanto para viajes de larga distancia, como de cercanías, y la intermodalidad, al ubicarse la nueva terminal junto a una estación de autobuses. La inversión inversión será de 408 millones de euros.

El proyecto supone construir los 3,2 km de la LAV a su paso por Lorca, en su mayor parte a través de un túnel (2,9 km), en el espacio que ahora ocupa la línea convencional Murcia Mercancías-Águilas.

En el centro de este tramo se habilitará la nueva estación Lorca-Sutullena, con las vías y andenes soterrados -dos andenes laterales para trenes de alta velocidad y otro central para cercanías- y un edificio de viajeros en superficie, como resultado de la integración del edificio histórico, que la actuación preserva y pone en valor, con una zona de nueva construcción.​​​​​​

Ingurumen-neurriak

Benetan jasangarria eta natura errespetatzen duen trenbidea garatzea sustatzen dute Sustapen Ministerioak eta Adif Abiadura Handiak. Ondorioz, trenbidearen azpiegiturak diseinatzerakoan, eraikitzerakoan eta ustiatzerakoan, ahalik eta gehien errespetatzen dira natura-gune babestuak.

Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) betetzen dela zaintzeaz gainera; ikuspegi globaletik, lanak ingurunean zein gradutan integratuko diren eta lanetan hartutako ingurumen-neurrien eraginkortasuna baloratuko dira.

Murtzia eta Almeria batuko dituen abiadura handiko trenaren lanek ibilbideko euri-bideak babestu beharko dtiu, batez ere, Librillako euri-bidea, Algeciraseko euri-bidea eta Jauto ibaia.

Bestalde, IIAk jarduera zehatzak ezartzen ditu Komunitate Intereseko Tokien (KIT) balio ekologikoak babesteko, “Alto Almagro-ko mendilerroa”, “Antas ibaia”, “Cabrera-Bedar mendilerroa” eta “Percal-eko euri-bidea, Tabernas eta Alhamilla mendilerroaren hegoaldea” tokiak, hain zuzen ere.

Beste ekintza batzuen artean, KITen barneko euri-bideen, sakanen eta higadurak eragindako lur-sailen ingurumena berrituko da, besteak beste.

Cabrera mendilerroko saihesbidearen ingurumenaren bideragarritasuna posible da, Sorbaseko tunelaren eraikuntzari esker. Cabrera - Bedar mendilerroaren KITaren azpitik igaroko da tunela eta 7,5 km-ko luzera izango du.

Faunari dagokionez, dortoka greziarra babesteko neurriak ditu IIAk. Mehatxatutako espezie hori presente baitago Cabrera mendilerroko saihesbidean eta bideko beste hainbat puntutan.

Helburu horretarako, xehetasun-azterketa bat egingo da, Andaluaziako Juntarekin elkarlanean, dortoka greziarraren banaketa zehazteko, eman beharreko urrats espezifikoak kokatzeko eta babes neurriak, neurri zuzentzaileak edo osabidezko neurriak proposatzeko.

Azpiegituraren ezaugarriak
200
Km
luze
7.538
metro
Sorbaseko tunelen luzera
1.965
metro
Candimarko biaduktuaren luzera
4
Geltokiak
bidaiarienak: Murtzia, Lorca, Vera eta Almería