Madril - Sevilla linea
Abiadura handia Espainiara heldu da

Madril-Sevila AVE trena 1992ko apirilaren 14an inauguratu zen eta Espainian eraikitako Abiadura Handiko Treneko eta nazioarteko zabalerako lehen linea izan zen.Inaugurazioak Sevillako Erakusketa Unibertsalarekin bat etorri egin zuen.
1992ko apirilaren 21ean, lehen bidaia komertziala egin zen Madril eta Sevillaren artean, urte batzuk lehenago hasitako apustu teknologiko garrantzitsua egia bihurtuz: herrialdeko Europako zabalerako lehen linea eraiki zen, une hartan, trenak 250 km/h baino gehiagora zirkulatzea ahalbidetuko zuena.

Mesetaren eta Andaluziaren arteko ibilbideak, abiadura handiko linea martxan jarri aurretik zegoenak, orografia zaileko ingurune naturala zeharkatzen zuen: Despeñaperros. Bide bakarra zuen eta kurbadura-erradioak oso txikiak ziren (300 eta 600 m artekoak), eta gehienezko abiadurak 70 eta 100 km/h artekoak ziren. Trazadura honek asetasun portzentaje oso altuak zituen.
Horren ondorioz, 70eko hamarkadan kalitatezko sarbidea ahalbidetuko zuten alternatibak aztertzen hasi ziren. Aztertutako lehen irtenbidea lehendik zegoen bidea bikoiztea izan zen, eta horrek exekuzio-arazo larriak zituen, ezaugarri orografiko txarrak zeudelako eta obrak trenbide-trafikoaren ustiapenarekin interferitzen zirelako, trenbide bakarra baitzuen. Faktore horiek, alde batetik, inbertsio handia behar zuten, eta, bestetik, ustiategian eragina izango zuten.

Aurrekoa kontuan hartuta, Trenbide Garraioko Planari NAFA (Andaluziarako trenbide-sarbide berria) eraikitzea gehitu zitzaion, eta Gobernuak 1986ko urriaren 11n onartu zuen. Lan horrek Madril eta Sevillaren arteko distantzia 100 km-tan murrizten zuen. Ibilbidearen proiektua Madril-Badajoz linean zehar zihoan Brazatortaseraino, handik Andaluziara trenbidez sartzeko saihesbide berria hasten zelarik, Cordoba hiriraino.
1981ean, Paris - Lyon Abiadura Handiko Linea (410 Km) martxan jarri zen, eta hurrengo urteetan pixkanaka arrakasta izan zuenez, abiarazten ari zen azpiegitura eraikitzeko diseinuan irizpidea aldatzea komeni zela pentsatu zuten. Horregatik guztiagatik, Ministro-kontseiluak 1987ko abenduaren 9an erabaki zuen azpiegitura berria abiadura handiko linea baten parametroekin eta Europako gainerako herrialdeetan nagusi den zabalerarekin eraiki behar zela, 1.435 mm-rekin hain zuzen (Espainiako ohiko lineetan 1.668 mm-koa da).
Abiadura handiak Espainian aurrera egin zuen, arazo gehigarri batekin: linearen irekiera 1992ko Sevillako Erakusketa Unibertsalaren inaugurazioarekin bat egiteko asmo politikoa zegoen.

Ingeniari espainiarrek denbora errekorrean eraiki zuten linea, eta, bat-batean, 140/160 km-ra ibiltzetik 270/300 km/h-ra ibiltzera igaro ziren Espainiako abiadura handiko lehen trenak; Alstomeko 100 serieko 24 unitate izan ziren.
Bidaiarientzako, Espainiako tren-sektoreak dimentsio berria hartu zuen eta, Europan, Espainia Frantziaren, Alemaniaren eta Italiaren maila berean kokatu zen goi teknologiari dagokionez.Espainian gertaera historikoa ari zen gertatzen: Espainiako trenbidearen berpizkundea eta Espainiaren modernitaterako eta lehiakortasunerako bide berri baten hasiera.
Azkenean praktikan jarri zen proiektuak arazo tekniko bat (linea zaharraren gaitasun txikia), arazo ekonomiko bat (bidaiarien eta salgaien galera) eta, azkenik, zerbitzuaren kalitatearen arazoa konpondu zituen.
Gure historian lehen aldiz, trenbideak aireko garraioarekin lehiatzeko aukera ematen zuen, garraiobidearen nagusitasuna lortuz.
Madril-Sevilla Abiadura Handiko linea funtsezkoa izan zen erakusteko Abiadura Handiak eragina duela haren eragin-eremuko eskualdeen garapen sozioekonomikoan eta lurralde-egituraketan.Horrek "tranpolin" efektua eragin zuen, eta Espainiako abiadura handiko gainerako sarearen garapena erraztu zuen, Espainia, ezagutzagatik eta esperientziagatik, garraiobide horren abangoardian kokatzeraino.