Our Brand

Corporate identity

The corporate brand synthesises and visually expresses the company's identity, projecting our values and aspirations. Starting from the brand's basic elements, a graphic language with its own personality is developed that is reflected in the different environments and supports.

The visual and conceptual territory defined by the Adif Alta Velocidad brand identifies and differentiates us, conveying our vision and business purpose, and reflecting our value proposition to society. Thus, based on the brand, the core that articulates the narrative of the entity is built:at Adif Alta Velocidad we work to improve people's lives, assuming and deploying a firm commitment to a truly sustainable model of mobility and society.

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Atributos de la marca

La marca integra elementos que sugieren su ámbito de actuación: las vías que se pierden en el horizonte nos ponen en contacto y facilitan el progreso de la sociedad; la forma triangular del símbolo y su color le otorgan un carácter natural y paisajista, además de una geometría sólida y la insinuación de la A de Adif Alta Velocidad.

Valores de la marca 

Natural
Los colores asociados a la naturaleza expresan el compromiso con el medio ambiente y la dedicación de recursos al servicio del equilibrio del entorno.
Sólida
La solidez de la marca refleja la fortaleza y la seguridad de una compañía que gestiona de forma óptima las infraestructuras ferroviarias del país, mejorando día a día y adaptándose a las nuevas necesidades del mercado.
Humana
Los trazos redondeados, amables y sin aristas hablan de una empresa abierta a todos, comprometida socialmente, llevada por personas para personas, accesible, con un trato cercano y que anticipa las necesidades y expectativas de todos los ciudadanos.

Brand office

The function of the Adif Alta Velocidad Brand area is to direct and coordinate its brand strategy, by developing the necessary tools: corporate visual identity programme and brand apps in the different areas of the company, as well as its external projection, strategic positioning, brand architecture, and so on.