Kargatze elektrikoko puntuak

Kargatzen puntuak jartzea

Adif aspalditik ari da bere sareko energia elektrikoa aprobetxatzeko modua aztertzen, eta garatzen ari diren I+G+B proiektuen emaitza da Trenbide-sistema elektrikotik bateriak kargatzeko eta sistema kontrolatzeko prozedurari buruzko patente bat erregistratzea (P-NAC 201130502).
Croquis que ilustra el aprovechamiento de la energía
Sistema horren berritasuna da tren-sistema elektrikotik goi-tentsioko (GT) energia elektrikoa hartzeko eta behe-tentsioko (BT) energia bihurtzeko aukera ematen duela, trenbide-trafikoari eragin gabe, ibilgailu elektrikoek erabiliko dituzten Kargatze-puntu elektrikokoak (PRE) sortzeko.

Ekimen horren bidez, Adif eta Adif AH enpresek ibilgailu elektrikoaren zamak dituen arazo handietako bat arintzen lagundu nahi dute —hiri arteko mugikortasunean aplikatzeko zailtasuna—, eta, horretarako, ziurtatutako energia berdea, elektrifikatutako 9.700 kilometro baino gehiagoko linea sarea eta bidaiari-geltokien sarea bera erosten dituzte. Horrela, ibilgailu elektrikoaren ekintza-erradioa metropoli-areetatik kanpo zabaldu ahal izango da, eta, gainera, beste eremu batzuetako herritarrak sisteman sartu ahal izango dira.

Adif eta Adif AHren 2018-2030 Klima-aldaketaren aurkako Planaren barruan kokatzen da ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuen ezarpena. Plan horrek mugikortasun jasangarria eta elektromugikortasuna sustatzea aurreikusten du, jarduera ekonomikoa deskarbonizatzeko helburuak betetzeko tresna gisa.

Interesa duten sustatzaileek karga azkarreko PRE bat jarri beharko dute dagokion geltokian, bi konektorerekin, bi ibilgailu elektriko azkar kargatu ahal izateko aldi berean.