Ohiko sarea

Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko

Azpiegitura eta instalazioak eraiki, berritu eta mantentzea

Honako hau dugu:
  • Esperientzia handiko eta oso espezializatutako giza taldea.
  • Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko.
  • Herrialde osoko tren-sarearen ekoizpen-beharretara egokitutako makinak, ibilgailuak eta mantentze-baseak.
Bidaiariekin dugun konpromisoaren helburuak hauek dira:
  • Zirkulazioan segurtasuna bermatzea, horren alor arduradunekin lankidetzan.
  • Azpiegituraren erabilgarritasuna bermatzea.
  • Tren- eta telekomunikazio-operadoreei instalazioen fidagarritasuna eskaintzea eta zerbitzuak hobetzea.
  • Konpromisoa bermatzea osasun-irizpideekin, langileentzako segurtasunarekin eta ingurunearekiko errespetuarekin.

Azpiegitura

Trenbide-azpiegitura da “trenaren bidea” deritzonaren euskarria. Hor daude trenbidea eta trenbideak zirkulatzea ahalbidetzen duten seinaleztapen-, elektrifikazio- eta telekomunikazio-instalazioak.

Azpiegiturari buruzko informazio gehiago

Bidea

Material ibiltariaren ustiapena, besteak beste, bidearen gainegituraren ezaugarriek zehazten dute. Trazadura (kurbadura- eta malda-erradioa), materialak, kalitatea eta abar hartu behar dira kontuan. Hori dela eta, gure erronketako bat da gure bezero operadoreei ahalik eta azpiegitura onena eskaintzea, haien trafiko-ahalmena handitzeko, Aldiriak trenetan bezala, edo merkataritza-abiadura 200/220 km/h-ra igotzeko, Distantzia Ertain eta Luzeen kasuan. Hori guztia segurtasun, kalitate, fidagarritasun eta eskuragarritasun maila egokiak bermatuz.

Jarduketa aipagarriak

Seinaleztapena

Azken urteotan, Ohiko lineetan teknologia berriak ezarri dira, eta teknologia horiek eraldatu egin dituzte seinaleztapenaren elementu klasikoak, hala nola katigamenduak, blokeoak, teleaginteak, bide-zirkuituak eta abar. Hala, trenbide-garraioan izandako modernizazioak produktu berriak sartzea bultzatu du, hala nola katigamendu elektronikoak (blokeo elektronikoak), junturarik gabeko bide-zirkuituak edo ATP-LZB gidatze automatikoari laguntzeko sistemak.

Tren kopurua handitzeak eta abiadura handitzeak eragin handia dute matxurak konpontzeko eta mantentze-lanak egiteko erabiltzen diren metodo eta tarteetan. Egin beharreko jarduerak behar bezala planifikatuz gero, eta jarduera horien programazioa zorrotz betez gero, posible da, mantentze-lanetarako gordetako denbora murriztu arren, eskatutako funtzionaltasun- eta segurtasun-mailak ziurtatzea.

Elektrifikazioa

Elektrifikazioaren esparruan, azpigeltoki elektrikoetan eta aireko kontaktu-linean lan egiten dugu. Aireko kontaktu-linea, katenaria ere deitua, arduratzen da trenari energia elektrikoa hornitzeaz.

Instalazio horien mantentze-lan guztiak gure lurralde-antolamenduarekin koordinatuz programatzen dira. Lurralde-antolamenduak gure azpiestazioak elikatzen dituen goi-tentsioko linean aurreikusitako aldizkako berrikuspenak ere egiten ditu.

Horiei dagokienez, prestazioak areagotzen ditugu kontrol-sistema banatu bat ezarriz eta artezgailuen, transformadoreen, diodoen eta fusibleen ekipo berriak normalizatuz.
Titulu zatia
  • 9.200 km

    Aireko kontaktu-linea

  • 2.500 km

    Goi-tentsioko linea

  • 341

    Azpigeltoki elektrikoak

  • 1.844.000 kw

    Instalatutako potentzia

Telekomunikazioak

Trenbide-garraioak, bere jarduera ugariengatik eta eragiketa eta kudeaketa aldetik duen konplexutasunagatik, informazio-bolumen handia trukatu behar du. Horrez gain, lantokien sakabanaketa ere kontuan hartzen badugu, beharrezkoa da telekomunikazio-zerbitzu bereiziak izatea telefoniaren kudeaketarako, datuetarako eta ustiapenerako: trafikoa kontrolatzeko telefonia, teleemandoak, seinaleak, megafonia... Zerbitzu horiek, kudeaketa- eta kontrol-sistemekin batera, telekomunikazio-sare esklusibo batean integratzen dira.
Fibra óptica.
13.575
Zuntz optikozko sarearen kilometroak
Un cuadro de cableado.
93
Kommutazio-zentral digitalak
Viaducto Cordel del Sac
3.844
Datuen lineak

Ekoizpen-prozesuak

Azpiegitura mantentzeko produkzio-prozesuek lan operatibo guztiak biltzen dituzte, eta azpiegituraren eta instalazioen errendimendua optimizatzea dute helburu, segurtasun- eta fidagarritasun-maila egokia ziurtatzeko.

Hiru jarduera handitan sailkatzen dira, eta azpiegitura, bide, seinaleztapen, elektrifikazio eta telekomunikazioen espezialitate teknikoei eragiten diete.

Jarduerak

Kalitatea eta parte hartzea

Ohiko sarearen mantentze-lanek ISO 9001, 14001 eta OHSAS 18.001 arauen araberako ziurtagiriak dituzte, eta, horri esker, trenbide-azpiegituren garapenaren eta mantentze-lanen arloan aurrerapauso handiak ematen ditugu. Gainera, Kudeaketa Sistema Integratuaren ziurtagiria lortu duen Espainiako lehen erakundeetako bat da.
Parte hartzea

Ohiko sareko giza taldeak presentzia nabarmena du Kalitatean Parte Hartzeko Urteko Lehiaketan, non langileek hobekuntza operatiboak eta kudeaketakoak azaltzen dituzten Ekimen- eta Hobekuntza-taldeen (GIM) eta Ekimen- eta Hobekuntza-ekipoen (EIM) bidez.

Ekoizpen-prozesuak sistematizatzeari esker, mantentze-jardueren profil berri bat sortu da, instalazioen erabilgarritasuna handitu eta ikuskapen-jardueren kudeaketa hobetzen duena, eta, ondorioz, gorabeherak murriztu dira.

Ingurumen-kudeaketa

Ingurumena Kudeatzeko Sistema bat dugu, 14.001:2004 arauarekin bat datorrena. Horretarako, espezialitate teknikotako prozedura orokorrak eta berariazkoak garatu ditugu, jarduera bakoitzak eragiten dien ingurumen-alderdiak identifikatzeko.

28 puntu garbi ditugu, lurralde nazional osoan banatuak, gure arlo operatibo guztiei zerbitzua ematen dietenak. Puntu horiek oso modu eraginkor eta arrazionalean laguntzen diote ingurumena errespetatzen duen erakunde gisa dugun konpromisoari.

Ingurumen-jardunbide egoki batzuk ere garatu ditugu, energia elektrikoa aurrezteari, uraren kontsumoan aurrezteari eta hondakinen kudeaketari buruzkoak.

Laneko segurtasuna eta osasuna

2006an, OHSAS 18.001 arauaren araberako ziurtagiria lortu genuen, AENORek egiaztatu ondoren gure laneko segurtasunaren eta osasunaren kudeaketak arau horrek eskatzen dituen baldintzak betetzen zituela.

Ziurtagiri hori laneko arriskuen prebentzioaren arloan nazioartean dagoen eskakizun-mailarik altuena da, eta indarrean dagoen legediak eskatzen dituen gutxieneko baldintzak baino askoz gehiago gainditu direla adierazten du. Zigilu horrekin, Adif arau horretan ziurtagiria lortu zuen Europako lehen tren-erakundea bihurtu zen.

Trenbide-pasaguneak

Errepideak gurutzatzea edo trenbidearekin komunikatzeko beste bide batzuk egotea azpiegitura horien eraikuntzaren garapen historikotik oinordetzan hartutako gertakaria da.

Gutxi gorabehera 10.000 trenbide-pasagune zeuden 70eko hamarkadaren erdialdean, baina kopuru hori nabarmen murriztu da, eta, aldi berean, zerbitzua ematen jarraitu duten trenbide-pasaguneetan babes-neurriak ezarri dira.
Saltatu karrusela
Lotutako prentsa-oharrak
Adif adjudica por 1,5 M€ el contrato de supresión de dos pasos a nivel en el municipio asturiano de Piloña
Adif invierte 3,7 M€ en mejoras de la infraestructura ferroviaria en el tramo Ferrol-Viveiro (A Coruña)
Barcelona Estació de França luce la renovada cubierta de su histórica marquesina, referente de la Ciudad Condal
Adif licita por 2,8 millones de euros la renovación y mejora de la protección de cinco pasos a nivel en Langreo ...
Adif inicia el estudio para adecuar la traza tranviaria de León a la circulación de autobuses eléctricos
Adif completa la renovación del sistema de gestión de tráfico y de señalización en las líneas del Corredor del Henares
Adif contrata la renovación integral de los túneles de Villabona (Asturias) por 18,1M€
Adif adjudica las obras de la segunda vía entre Moixent y L’Alcúdia por 20,5 M€
Adif destina 32,7 M€ al mantenimiento de las instalaciones de energía del corredor de Alta Velocidad Madrid-Levante
Adif licita el servicio para la realización de pruebas de infraestructura con material rodante por 5,17 M€
Adif realiza con éxito una simulación comercial de Autopista Ferroviaria entre Madrid y Extremadura
Adif presenta los avances y planificación de los proyectos de protecciones acústicas en la provincia de Tarragona
Adif y el Ayuntamiento de Reus firman un protocolo para mejorar la integración del ferrocarril en la ciudad
Adif pone en servicio las nuevas instalaciones de la estación de Fornells de la Selva (Girona)
Adif inicia las pruebas con un tren de ancho internacional en el nudo de Castellbisbal del Corredor Mediterráneo
Adif invierte cerca de 4 M€ en la supresión de 6 pasos a nivel en el municipio asturiano de Ribadedeva, en la línea de ...
Adif estrena el nuevo Centro de Telecomunicaciones de Atocha
Adif contrata la redacción de los estudios y proyectos para la integración del ferrocarril en Jaén por 2,2 M€
Adif contrata el mantenimiento de las instalaciones de telecomunicaciones móviles GSM-R de la Variante de Pajares por ...
Adif activa su plan de prevención invernal frente a los efectos meteorológicos más adversos