Ohiko sarea

Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko

Azpiegitura eta instalazioak eraiki, berritu eta mantentzea

Honako hau dugu:
  • Esperientzia handiko eta oso espezializatutako giza taldea.
  • Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko.
  • Herrialde osoko tren-sarearen ekoizpen-beharretara egokitutako makinak, ibilgailuak eta mantentze-baseak.
Bidaiariekin dugun konpromisoaren helburuak hauek dira:
  • Zirkulazioan segurtasuna bermatzea, horren alor arduradunekin lankidetzan.
  • Azpiegituraren erabilgarritasuna bermatzea.
  • Tren- eta telekomunikazio-operadoreei instalazioen fidagarritasuna eskaintzea eta zerbitzuak hobetzea.
  • Konpromisoa bermatzea osasun-irizpideekin, langileentzako segurtasunarekin eta ingurunearekiko errespetuarekin.

Azpiegitura

Trenbide-azpiegitura da “trenaren bidea” deritzonaren euskarria. Hor daude trenbidea eta trenbideak zirkulatzea ahalbidetzen duten seinaleztapen-, elektrifikazio- eta telekomunikazio-instalazioak.

Azpiegiturari buruzko informazio gehiago

Bidea

Material ibiltariaren ustiapena, besteak beste, bidearen gainegituraren ezaugarriek zehazten dute. Trazadura (kurbadura- eta malda-erradioa), materialak, kalitatea eta abar hartu behar dira kontuan. Hori dela eta, gure erronketako bat da gure bezero operadoreei ahalik eta azpiegitura onena eskaintzea, haien trafiko-ahalmena handitzeko, Aldiriak trenetan bezala, edo merkataritza-abiadura 200/220 km/h-ra igotzeko, Distantzia Ertain eta Luzeen kasuan. Hori guztia segurtasun, kalitate, fidagarritasun eta eskuragarritasun maila egokiak bermatuz.

Jarduketa aipagarriak

Seinaleztapena

Azken urteotan, Ohiko lineetan teknologia berriak ezarri dira, eta teknologia horiek eraldatu egin dituzte seinaleztapenaren elementu klasikoak, hala nola katigamenduak, blokeoak, teleaginteak, bide-zirkuituak eta abar. Hala, trenbide-garraioan izandako modernizazioak produktu berriak sartzea bultzatu du, hala nola katigamendu elektronikoak (blokeo elektronikoak), junturarik gabeko bide-zirkuituak edo ATP-LZB gidatze automatikoari laguntzeko sistemak.

Tren kopurua handitzeak eta abiadura handitzeak eragin handia dute matxurak konpontzeko eta mantentze-lanak egiteko erabiltzen diren metodo eta tarteetan. Egin beharreko jarduerak behar bezala planifikatuz gero, eta jarduera horien programazioa zorrotz betez gero, posible da, mantentze-lanetarako gordetako denbora murriztu arren, eskatutako funtzionaltasun- eta segurtasun-mailak ziurtatzea.

Elektrifikazioa

Elektrifikazioaren esparruan, azpigeltoki elektrikoetan eta aireko kontaktu-linean lan egiten dugu. Aireko kontaktu-linea, katenaria ere deitua, arduratzen da trenari energia elektrikoa hornitzeaz.

Instalazio horien mantentze-lan guztiak gure lurralde-antolamenduarekin koordinatuz programatzen dira. Lurralde-antolamenduak gure azpiestazioak elikatzen dituen goi-tentsioko linean aurreikusitako aldizkako berrikuspenak ere egiten ditu.

Horiei dagokienez, prestazioak areagotzen ditugu kontrol-sistema banatu bat ezarriz eta artezgailuen, transformadoreen, diodoen eta fusibleen ekipo berriak normalizatuz.
Titulu zatia
  • 9.200 km

    Aireko kontaktu-linea

  • 2.500 km

    Goi-tentsioko linea

  • 341

    Azpigeltoki elektrikoak

  • 1.844.000 kw

    Instalatutako potentzia

Telekomunikazioak

Trenbide-garraioak, bere jarduera ugariengatik eta eragiketa eta kudeaketa aldetik duen konplexutasunagatik, informazio-bolumen handia trukatu behar du. Horrez gain, lantokien sakabanaketa ere kontuan hartzen badugu, beharrezkoa da telekomunikazio-zerbitzu bereiziak izatea telefoniaren kudeaketarako, datuetarako eta ustiapenerako: trafikoa kontrolatzeko telefonia, teleemandoak, seinaleak, megafonia... Zerbitzu horiek, kudeaketa- eta kontrol-sistemekin batera, telekomunikazio-sare esklusibo batean integratzen dira.
Fibra óptica.
13.575
Zuntz optikozko sarearen kilometroak
Un cuadro de cableado.
93
Kommutazio-zentral digitalak
Viaducto Cordel del Sac
3.844
Datuen lineak

Ekoizpen-prozesuak

Azpiegitura mantentzeko produkzio-prozesuek lan operatibo guztiak biltzen dituzte, eta azpiegituraren eta instalazioen errendimendua optimizatzea dute helburu, segurtasun- eta fidagarritasun-maila egokia ziurtatzeko.

Hiru jarduera handitan sailkatzen dira, eta azpiegitura, bide, seinaleztapen, elektrifikazio eta telekomunikazioen espezialitate teknikoei eragiten diete.

Jarduerak

Kalitatea eta parte hartzea

Ohiko sarearen mantentze-lanek ISO 9001, 14001 eta OHSAS 18.001 arauen araberako ziurtagiriak dituzte, eta, horri esker, trenbide-azpiegituren garapenaren eta mantentze-lanen arloan aurrerapauso handiak ematen ditugu. Gainera, Kudeaketa Sistema Integratuaren ziurtagiria lortu duen Espainiako lehen erakundeetako bat da.
Parte hartzea

Ohiko sareko giza taldeak presentzia nabarmena du Kalitatean Parte Hartzeko Urteko Lehiaketan, non langileek hobekuntza operatiboak eta kudeaketakoak azaltzen dituzten Ekimen- eta Hobekuntza-taldeen (GIM) eta Ekimen- eta Hobekuntza-ekipoen (EIM) bidez.

Ekoizpen-prozesuak sistematizatzeari esker, mantentze-jardueren profil berri bat sortu da, instalazioen erabilgarritasuna handitu eta ikuskapen-jardueren kudeaketa hobetzen duena, eta, ondorioz, gorabeherak murriztu dira.

Ingurumen-kudeaketa

Ingurumena Kudeatzeko Sistema bat dugu, 14.001:2004 arauarekin bat datorrena. Horretarako, espezialitate teknikotako prozedura orokorrak eta berariazkoak garatu ditugu, jarduera bakoitzak eragiten dien ingurumen-alderdiak identifikatzeko.

28 puntu garbi ditugu, lurralde nazional osoan banatuak, gure arlo operatibo guztiei zerbitzua ematen dietenak. Puntu horiek oso modu eraginkor eta arrazionalean laguntzen diote ingurumena errespetatzen duen erakunde gisa dugun konpromisoari.

Ingurumen-jardunbide egoki batzuk ere garatu ditugu, energia elektrikoa aurrezteari, uraren kontsumoan aurrezteari eta hondakinen kudeaketari buruzkoak.

Laneko segurtasuna eta osasuna

2006an, OHSAS 18.001 arauaren araberako ziurtagiria lortu genuen, AENORek egiaztatu ondoren gure laneko segurtasunaren eta osasunaren kudeaketak arau horrek eskatzen dituen baldintzak betetzen zituela.

Ziurtagiri hori laneko arriskuen prebentzioaren arloan nazioartean dagoen eskakizun-mailarik altuena da, eta indarrean dagoen legediak eskatzen dituen gutxieneko baldintzak baino askoz gehiago gainditu direla adierazten du. Zigilu horrekin, Adif arau horretan ziurtagiria lortu zuen Europako lehen tren-erakundea bihurtu zen.

Trenbide-pasaguneak

Errepideak gurutzatzea edo trenbidearekin komunikatzeko beste bide batzuk egotea azpiegitura horien eraikuntzaren garapen historikotik oinordetzan hartutako gertakaria da.

Gutxi gorabehera 10.000 trenbide-pasagune zeuden 70eko hamarkadaren erdialdean, baina kopuru hori nabarmen murriztu da, eta, aldi berean, zerbitzua ematen jarraitu duten trenbide-pasaguneetan babes-neurriak ezarri dira.
Saltatu karrusela
Lotutako prentsa-oharrak
Adif estrena el nuevo Centro de Telecomunicaciones de Atocha
Adif licita la redacción del proyecto de la subestación eléctrica de tracción de Ronda
Adif invierte más de 2 M€ en mejoras de la infraestructura ferroviaria en varios tramos de la provincia de Lugo
Adif licita la instalación de 2,5 km de nuevos cerramientos en las líneas C3 y C4 de Cercanías de Asturias
Adif destina 2,8M€ a renovar el túnel de la estación Victoria Kent de Málaga
Adif avanza en las obras de restauración de la estación de València Nord
Firmado el convenio interinstitucional para cubrir la vía del ferrocarril en Maliaño (Camargo)
Adif aborda trabajos de mantenimiento en la infraestructura en la estación de Villalba de Guadarrama
Adif adjudica las obras de supresión de seis pasos a nivel en el término municipal de Lugo
Adif reforzará la accesibilidad del apeadero de Valladolid-Universidad, mejorando a su vez la permeabilidad de la zona
Adif inicia los sondeos geotécnicos en los terrenos de la futura estación de Cercanías en la zona Norte de Jerez
Adif destina 7,2 millones de euros a la auscultación y perfilado de los aparatos de vía de la red de alta velocidad
Adif adjudica el arrendamiento de locomotoras y servicios de conducción para labores de mantenimiento en la red ...
Adif adjudica por 7 M€ la construcción del nuevo edificio de viajeros de la estación de Montcada-Bifurcació
Adif somete a información pública el proyecto que elimina el paso a nivel entre Alfafar y Sedaví para garantizar una ...
Adif licita por 2 M€ la renovación y mejora de tres pasos a nivel en la provincia de Málaga
Adif destina 7,3 M€ a la estabilización de taludes entre Udalla y Treto en la red de ancho métrico de Cantabria
Adif adjudica la redacción de los proyectos de renovación y mejora del tramo Castejón-Logroño por 14,6 M€
Adif destina 13M€ a la redacción de proyectos para obras de refuerzo de infraestructuras ferroviarias
Adif adjudica por 12 M€ las instalaciones de señalización del nuevo acceso ferroviario sur al Port de Castelló