Ohiko sarea
Geoteknia
Azpiegituraren Arrisku Geologikoen Azterketek (ERGI) azpiegituraren arrisku geologikoa kalifikatzeko eta kuantifikatzeko aukera ematen dute, antzemandako arazoak konpondu ahal izateko.
Zubiak
Karga-probei esker, egin beharreko jarduketak zehaztu daitezke, hala nola konponketa txikiak edo eramateko gaitasuna agortzearen ondoriozko errefortzuak ordezkapenak, kalitate-, segurtasun- eta fidagarritasun-maila egokiak lortzeko.
Tunelak
Mantentze-lanez gain, tunel artifizialak ere eraikitzen dira, azpiegitura ingurunearen oldakortasunetik babesteko eta, hala, trenen zirkulazioaren segurtasuna bermatzeko.
Lubetak eta lubakiak
Lur-mugimenduek, luiziek eta abarrek trenen zirkulazioa etetea eragin dezakete. Eusteko, drainatzeko eta basoberritzeko neurri egokiak behar dituzte.
Trenbide-aparatuak
Trenbide-aparatuei dagokienez, lotura bikoitzeko zeharbideak ezartzen dira oraindik ere; izan ere, mota zaharrekin alderatuta, trenbidean junturak eta alboko ahozabaltzeko aparatuak kentzea ahalbidetzen du, bezeroentzako erosotasuna handituz.Helburu horrekin, A motako aparatuak ordezkatzeko teknologia hibridoak garatzen ere dihardugu, junturak kenduz eta material soldagarriak eta iraunkorragoak erabiliz.
Erraila soldatzea
Errailak soldatzeko ekimenean aurrera jarraitzen dugu, erabilera bakarreko arragoak derrigortu baititugu, errailetako soldatze aluminotermikoak hobetu baititugu eta trenbidean bertan txinparta bidez lan egiten duten soldadura-roboten erabilera eta homologazioan aktiboki parte hartu baitugu.
Beste garapen batzuk
Azken urteetan, harri-lantze asimetriko bidezko lan-sistema bat garatu da, erradio murriztuko bihurguneetan errailaren higadura murrizten duena. Era berean,"trenbide-plaka"mota desberdinak probatzen ari gara, hau da, balastorik gabekoak, asfaltozko eta hormigoizko lauzetan bibrazioen aurkako sistemak dituzten bloke, trabesa edo hormigoizko multzo aurrefabrikatuen bidez, hormigoizko trabesen gaineko desbideratzeak barne. Helburua bikoitza da: zaratak eta dardarak murriztea eta, ustiatzerakoan, trenbide iraunkorrago eta ekonomikoagoa izatea.
Berrikuntza
Beste aurrerapen garrantzitsu bat zubibide eta zubietako trenbideen hobekuntza eta diseinu berria izan da, batez ere balastoa duten metalezko tarteetan. Erraileztatzeko makinetan eta ahozabaltzeko aparatuetan teknologia berriak ezarri dira, balaztatze eta dilatazio termikoko ekintzen bidez trenbidea eta egitura modu independentean mugitzea ahalbidetzen dutenak. Horrela, metalezko tarteetan abiadura 160 km/h-ra igotzea lortzen da, eta horrek mantentze-kostuen eragina nabarmen murrizten du.
Erraila trabesari lotzeko elementuei dagokienez, azken urteotan haren prestazioak, prezioa, iraupena eta abar hobetzeko lan egin dugu, eta hobekuntzak lortu ditugu hormigoizko edozein trabesetara (VM loturakoa) edo RS motako trabesetara (J2, berezko patentearen euskarriak) lotzeko. Halaber, trenbideko juntura isolatzaileak hobetzeko lan egiten dugu, haien fidagarritasuna eta bizitza erabilgarria handitzeko.
Gaur egun, egurrezko trabesezko tarteetan junturarik gabeko trenbideak ezartzeko soluzio teknikoak garatzeko lanean jarraitzen dugu, bai eta trenbideko materialak berrerabiltzeko eta jasotzeko prozedurak eta argibideak hobetzeko ere, trenbidea birgaitzeko eta berriztatzeko.
Bestetik, trenbidean lan egiteko tresnetarako eta makineria arinerako erabilera-baimenak homologatzeko lan egiten dugu, bai eta erabiltzeko jarraibideak eta araudi aplikagarria idazteko ere, gure eta kontratisten operadoreek hobeto, seguruago eta erosoago erabil ditzaten.
Trenbidearen auskultazio geometrikoa egiteko auto bat dugu, zabalera iberikoetarako eta UIC motetarako, 200 km/h-ko abiaduran jarduteko gai dena; trenbidearen geometria, errailaren geometria eta higadura, uhin-higadura... neurtzen ditu,mantentze-lan optimoa izateko, zirkulazioaren kalitatea eta segurtasuna bermatuko dituena. Ibilgailuarekin, mantentze-lanak egin ahal izateko ezagutza zehatz eta doia lortu nahi dugu. Autoan, irudiak tratatzeko sistema bat instalatu dugu, errail, trabes eta euspenetako akatsak 200km/h-ko abiaduran detektatzeko.
Era berean, errailen auskultazio ultrasonikoko sistema bat duen ibilgailu bat ere badago, gurpil-zunden multzo berritzaile bat duena, bai eta errailaren barne-akatsak automatikoki detektatzeko eta kokatzeko sistema informatiko bat ere.
Azken urteetan instalatu diren sistema aipagarrienak hauek dira:
Egindako ekintzak
Aireko kontaktu-linea
Goi-tentsioko linea
Azpigeltoki elektrikoak
Instalatutako potentzia
Trena-Lurra eta GSM-R komunikazio-sistemak
Trena-Lurra komunikazio-sistema dugu aginte-postu guztietan, eta, guztira, trenbide-zirkulazioa erregulatzeko 89 banda kudeatzen dituzte.Sistema horrek irrati bidezko komunikazioa ahalbidetzen du aginte-postuaren eta erregulazio-banda baten barruan zirkulatzen duten trenen makinisten artean, eta 8.287 km-ko irismena du. Gaur egun, GSM-R sistemetara eboluzionatzeko prestatzen ari gara.
Zuntz optikoko sarea
Espainiako zuntz optikoko sare garrantzitsuenetako bat dugu, 13.575 km-koa, eta kualifikazio handiko ekipoak ditugu; horien base operatiboak lurraldean estrategikoki kokatuta daude, herrialdeko telefonia-operadore nagusiei zerbitzua emateko.
Zuntz optikoko sare horren gainean, transmisio digitaleko sare bat hedatzen ari da, Adif-en telekomunikazio behar guztiei erantzuteko. Ekipo digital dinamikoak instalatu dira, 64 kilobit/s eta 2 kilobit/s-ko transmisio-kanalak kommutatzen dituztenak eta sareak huts eginez gero ordezko ibilbide automatikoak ezartzeko aukera ematen dutenak. Hala, trenbide-garraioaren fidagarritasuna handitzen da.
Halaber, gaitasun handiko sare digitalak instalatzen ari gara, eskatzen dizkiguten zerbitzuetako ahotsaren, datuen eta irudien beharrak asetzeko. Era berean, eraztun-arkitektura duten sistemak garatzen ari gara, zerbitzu anitzeko IP sareak jasan ahal izateko. Hori guztia, premia guztiei erantzungo dien sare bakar bat zabaltzeko, zerbitzuaren kalitate egokia duena. Gainera, telefono-zentral digitalak ordezten ari gara, 18.000 harpidedun linea baino gehiagori zerbitzua ematen dietenak, Adif-en ahots-sareak funtzionalitate berriak izan ditzan ahalbidetzeko.
Hobekuntzarako jarduketak
Mantentze-lanak izan gabe, instalazioen fidagarritasuna eta prestazioak handitzen eta modernizazio teknologikoa areagotzen laguntzen duten lanak dira. Obrak, berrikuntzak eta instalazio berrien instalakuntzak dira.
Prebentziozko mantentzea
Instalazioei eskatzen zaizkien kalitate-estandarrak ematen ditu, etorkizunean gerta daitezkeen gorabeherak ahalik eta gehiena murrizteko. Gure jarduerari balioa ematen diogu, gertakariari aurrea hartuz eta hura saihestuz. Mantentze-jarduketa nagusiak trenen zirkulazioari eragin gabe egiten dira. Gure bezeroek atseden hartzen dutenean, guk lan egiten dugu. Garraio-operadoreen beharretara egokitzen gara.
Mantentze zuzentzailea
Gorabeherak edo matxurak konpontzeko behar diren lanak egitean datza. Gure lurralde-antolaketari esker, trenbidetik gertu dauden ekipo operatiboak ditugu. Egunean 24 orduz urteko 365 egunetan zehar gaude eskuragarri.
Ohiko sareko giza taldeak presentzia nabarmena du Kalitatean Parte Hartzeko Urteko Lehiaketan, non langileek hobekuntza operatiboak eta kudeaketakoak azaltzen dituzten Ekimen- eta Hobekuntza-taldeen (GIM) eta Ekimen- eta Hobekuntza-ekipoen (EIM) bidez.
Ekoizpen-prozesuak sistematizatzeari esker, mantentze-jardueren profil berri bat sortu da, instalazioen erabilgarritasuna handitu eta ikuskapen-jardueren kudeaketa hobetzen duena, eta, ondorioz, gorabeherak murriztu dira.
Ingurumena Kudeatzeko Sistema bat dugu, 14.001:2004 arauarekin bat datorrena. Horretarako, espezialitate teknikotako prozedura orokorrak eta berariazkoak garatu ditugu, jarduera bakoitzak eragiten dien ingurumen-alderdiak identifikatzeko.
28 puntu garbi ditugu, lurralde nazional osoan banatuak, gure arlo operatibo guztiei zerbitzua ematen dietenak. Puntu horiek oso modu eraginkor eta arrazionalean laguntzen diote ingurumena errespetatzen duen erakunde gisa dugun konpromisoari.
Ingurumen-jardunbide egoki batzuk ere garatu ditugu, energia elektrikoa aurrezteari, uraren kontsumoan aurrezteari eta hondakinen kudeaketari buruzkoak.
2006an, OHSAS 18.001 arauaren araberako ziurtagiria lortu genuen, AENORek egiaztatu ondoren gure laneko segurtasunaren eta osasunaren kudeaketak arau horrek eskatzen dituen baldintzak betetzen zituela.
Ziurtagiri hori laneko arriskuen prebentzioaren arloan nazioartean dagoen eskakizun-mailarik altuena da, eta indarrean dagoen legediak eskatzen dituen gutxieneko baldintzak baino askoz gehiago gainditu direla adierazten du. Zigilu horrekin, Adif arau horretan ziurtagiria lortu zuen Europako lehen tren-erakundea bihurtu zen.
Trenbide-pasaguneen Segurtasun Plana
Sustapen Ministerioaren 2005-2012 Trenbide-pasaguneen Segurtasun Planak trenbide-pasaguneak kentzea eta kentzeko zain daudenen segurtasuna hobetzea jasotzen du.
Helburuak betetzeko, Planak bi aplikazio-aldi ditu, bakoitza laurteko batekoa.
Alde batetik, 2005-2008 laurtekoan, 731 pasagune (arrisku altuenekoak edo 1. mailakoak) kenduko dira eta segurtasuna handituko da beste 545 pasagunetan.
Beste alde batetik, 2009-2012 laurtekoan, 1200 kenduko dira eta 1301 pasaguneren segurtasuna handituko da.
Adif-ek konpromiso horiek errealitate bihurtu dituTRENBIDE-PASAGUNEAK KENTZEKO ETA SEGURTASUNA HOBETZEKO PLANARIesker. Hauek jasotzen ditu:
TRENBIDE-PASAGUNEEN SAILKAPENA
Trenbide-pasaguneak ezarrita dituzten babes-sistemen arabera sailkatzen dira. Sailkatzeko beste parametro batzuk errepideko ibilgailuen eguneko batez besteko intentsitatea eta trenen eguneko batez besteko zirkulazioa dira.
TRENBIDE-PASAGUNEAK KENTZEA
Trenbide-pasaguneak pixkanaka kentzea da Adif-en lehentasuna, eta arlo horretan ezarritako legeriaren arabera kudeatzen da.
TRENBIDE-PASAGUNEAK BABESTEA
Trenbide-pasaguneak Babesteko Instalazioek trenbide eta trenen zirkulazioaren segurtasuna bermatzen dute. Trenbide-pasaguneak babes-sistemaren arabera sailkatzen dira, kontuan hartuta seinale finkoak, argi- eta soinu-seinaleak, erdi-langak, erdi-langa bikoitzak edo langa automatikoak edo katigatuak eta abar dituzten.
Halaber, instalazio horiek beste kontrol-sistema batzuekin indartu daitezke, segurtasuna handitzeko. Hauek dira:
10 septiembre 2025
Nota de prensa
08 septiembre 2025
29 agosto 2025
28 agosto 2025
22 agosto 2025
20 agosto 2025
19 agosto 2025
08 agosto 2025
11 agosto 2025
12 agosto 2025
07 agosto 2025
05 agosto 2025
04 agosto 2025
01 agosto 2025
31 julio 2025
30 julio 2025