Ves al contingut principal
Ves a la navegació principal
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Porta al web del Ministeri de Transport
Va a la página principal. Logotipo de Adif - AV
Sobre Adif AV
Mostrar submenú de Sobre Adif AV
Transparència
Informació institucional
Informació jurídica
Informació econòmica
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa d'alta velocitat
Mapes
Línia Antequera - Granada
Línia Còrdova - Màlaga
Línea León-Asturias
Línia Llevant
Línia Madrid - Barcelona - Frontera francesa
Línia Madrid - Extremadura - Frontera portuguesa
Línia Madrid - Galícia
Línia Madrid - Sevilla
Línia Madrid - Valladolid
Línia Madrid - Toledo
Línia Almeria - Múrcia
Línia Valladolid - Lleó
Línia Venta de Baños - Burgos - Vitòria
Línia Vitòria - Bilbao - Sant Sebastià
Línea Zaragoza-Castejón-Pamplona
Eix Atlàntic
Túnel Atocha - Chamartín
Declaració sobre la xarxa
Internacional
Sostenibilitat
Contacte
Inversors
Mostrar submenú de Inversors
Qualificació creditícia
Informació sostenibilitat
Programes EMTN
Butlletí informació
Serveis
Mostrar submenú de Serveis
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Punts de recàrrega elèctrics
Telecomunicacions
Empreses
Mostrar submenú de Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Facturació electrònica
Finançament europeu
Mostrar submenú de Finançament europeu
Informació General
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Mostrar submenú de Comunicació
Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Ocupació
Mostrar submenú de Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Sobre Adif AV
Sobre Adif AV
Ver Sobre Adif AV
Transparència
Informació institucional
Informació jurídica
Informació econòmica
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa d'alta velocitat
Mapes
Línia Antequera - Granada
Línia Còrdova - Màlaga
Línea León-Asturias
Línia Llevant
Línia Madrid - Barcelona - Frontera francesa
Línia Madrid - Extremadura - Frontera portuguesa
Línia Madrid - Galícia
Línia Madrid - Sevilla
Línia Madrid - Valladolid
Línia Madrid - Toledo
Línia Almeria - Múrcia
Línia Valladolid - Lleó
Línia Venta de Baños - Burgos - Vitòria
Línia Vitòria - Bilbao - Sant Sebastià
Línea Zaragoza-Castejón-Pamplona
Eix Atlàntic
Túnel Atocha - Chamartín
Declaració sobre la xarxa
Internacional
Sostenibilitat
Contacte
Inversors
Inversors
Ver Inversors
Qualificació creditícia
Informació sostenibilitat
Programes EMTN
Butlletí informació
Serveis
Serveis
Ver Serveis
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Punts de recàrrega elèctrics
Telecomunicacions
Empreses
Empreses
Ver Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Facturació electrònica
Finançament europeu
Finançament europeu
Ver Finançament europeu
Informació General
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Comunicació
Ver Comunicació
Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Ocupació
Ocupació
Ver Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
La conexión natural de la alta velocidad y el desarrollo económico y cultural de Asturias
Subtítulo sit amet consectetur adipiscing elit.
La exposición de Adif en el FIDMA explica los retos sin precedentes de ingeniería y construcción de la LAV a Asturias, incluyendo la Variante de Pajares. Sus 50 km de longitud, de los que el 80% discurren en túnel, entre ellos, el bitubo base de 25 km, lo convierten en el 6º más largo de Europa y 7º del mundo.
Adif y Adif Alta Velocidad (Adif AV) participan en la 65ª edición de la Feria Internacional de Muestras de Asturias (FIDMA) hasta el 21 de agosto con el espacio
“Conexión Natural – La Alta Velocidad llega a Asturias”
, en el pabellón del Principado dedicado a la sidra, candidata como Patrimonio Inmaterial de la Humanidad.
Título
A través de un itinerario integrado por elementos audiovisuales, interactivos -para la participación de los visitantes- y paneles informativos, la exposición explora los aspectos más destacados de la conexión ferroviaria de alta velocidad a Asturias, que ya se encuentra en fase de pruebas.
Please enter a valid video URL.
The URL can point to any video file or a Youtube video.
La Variante de Pajares, la obra ferroviaria más compleja
Entre los aspectos más relevantes de este proyecto, destaca la Variante de Pajares, el núcleo fundamental de esta infraestructura. Su construcción ha supuesto un reto de ingeniería y construcción sin precedentes, en una zona dominada por formaciones geológicas muy cambiantes, y la necesidad de aunar los parámetros de alta velocidad y de tráfico de mercancías en una misma línea.
La Variante ferroviaria de Pajares salva el paso bajo la Cordillera Cantábrica y el importante desnivel existente entre las provincias de León y Asturias.
Sus 50 km de longitud incluyen 12 túneles, que representan el 80% de su trazado. El más relevante, el túnel base bitubo (uno para cada vía) cuenta con 25 km de longitud y el 6º más largo de Europa y 7º del mundo. La profundidad a la que discurre alcanza 1 km, lo que equivale a la altura de las 4 torres de Madrid una encima de otra o al rascacielos Burj Khalifa.
En este vídeo puedes descubrir seis cosas sorprendentes sobre el proyecto:
Please enter a valid video URL.
The URL can point to any video file or a Youtube video.
En la exposición se detalla también cómo operaron las 5 tuneladoras que excavaron el túnel de base desde otros tantos puntos de ataque, unas máquinas de 2.000 toneladas (el peso de un transbordador espacial) y la longitud de la torre Eiffel.
Título
Cerca de 4.000 personas han participado en la construcción de la Variante de Pajares, que cuenta con el equipamiento y las instalaciones más avanzadas, como un sistema de ventilación de chorro integrado por hasta 214 ventiladores en los túneles, y los más modernos elementos de seguridad y comunicaciones.
Amagat
Puja al principi de la pàgina