Línea Zaragoza-Castejón-Pamplona
Principais beneficios da liña
Cando entre en servizo, os tempos de viaxe en ferrocarril veranse reducidos drasticamente para as tres capitais vascas. Destaca, principalmente, a redución do tempo de viaxe entre Vitoria-Bilbao e Vitoria-San Sebastián, ao redor dun 60 por cento, e dun 80 por cento na relación Bilbao-San Sebastián.
Inclúese o tramo que acomete a integración do ferrocarril na cidade de San Sebastián. O tramo correspondente a Irún, non incluído no estudo informativo do 'Y' vasco e que forma parte da conexión internacional, será desenvolvido polo Ministerio de Fomento. Adif encárgase, ademais, da montaxe de vía, electrificación, sinalización, das comunicacións e do resto de instalacións en toda a liña. Foi deseñado cos parámetros técnicos dunha liña de alta velocidade, en dobre vía de ancho UIC, con curvas de radio mínimo de 3.100 m e pendentes máximas de 15 milésimas por metro, e para tráfico mixto, o que permitirá a circulación de trens de viaxeiros e mercadorías. Estará preparada para que os trens alcancen unha velocidade máxima de 250 km/h.
Para salvar as importantes dificultades orográficas do terreo a atravesar deben construírse unha gran cantidade de estruturas singulares. Viadutos e túneles supoñen un 60% do tramo Vitoria-Bilbao e no caso do ramal guipuscoano (incluído o nó ferroviario Mondragón-Elorrio-Bergara que será realizado por Adif) esta cifra rolda o 80%.
A media de estruturas singulares en toda a liña, sexa túneles ou viadutos, é do 70% da ruta. Algúns dos túneles máis destacados son:
10 junio 2025
Nota de prensa
22 abril 2025
17 diciembre 2024
18 septiembre 2024
26 agosto 2024
18 julio 2024
27 marzo 2024
04 diciembre 2023
19 julio 2023
28 junio 2023
31 mayo 2023
20 marzo 2023
29 diciembre 2022
05 agosto 2022
11 noviembre 2021
14 octubre 2021
12 agosto 2021