Liña Vitoria - Bilbao - San Sebastián - Fronteira Francesa

Principais beneficios da liña

Cando entre en servizo, os tempos de viaxe en ferrocarril veranse reducidos drasticamente para as tres capitais vascas. Destaca, principalmente, a redución do tempo de viaxe entre Vitoria-Bilbao e Vitoria-San Sebastián, ao redor dun 60 por cento, e dun 80 por cento na relación Bilbao-San Sebastián. 

Financiamento Europeo

Esta liña contou con axudas e financiamento recibidos por Adif AV procedentes dos distintos fondos e programas da Unión Europea (UE).

"Un xeito de facer Europa"
​​​​​​​
Logo del Banco Europeo de Inversiones
Banco Europeo de Investimentos
O Banco Europeo de Investimentos (BEI) colabora no financiamento deste proxecto.

Cando entre en servizo, os tempos de viaxe en ferrocarril veranse reducidos drasticamente para as tres capitais vascas. Destaca, principalmente, a redución do tempo de viaxe entre Vitoria-Bilbao e Vitoria-San Sebastián, ao redor dun 60 por cento, e dun 80 por cento na relación Bilbao-San Sebastián. 

Características do trazado e obras singulares

Inclúese o tramo que acomete a integración do ferrocarril na cidade de San Sebastián. O tramo correspondente a Irún, non incluído no estudo informativo do 'Y' vasco e que forma parte da conexión internacional, será desenvolvido polo Ministerio de Fomento.

Adif encárgase, ademais, da montaxe de vía, electrificación, sinalización, das comunicacións e do resto de instalacións en toda a liña.
Foi deseñado cos parámetros técnicos dunha liña de alta velocidade, en dobre vía de ancho UIC, con curvas de radio mínimo de 3.100 m e pendentes máximas de 15 milésimas por metro, e para tráfico mixto, o que permitirá a circulación de trens de viaxeiros e mercadorías.

Estará preparada para que os trens alcancen unha velocidade máxima de 250 km/h.

Para salvar as importantes dificultades orográficas do terreo a atravesar deben construírse unha gran cantidade de estruturas singulares. Viadutos e túneles supoñen un 60% do tramo Vitoria-Bilbao e no caso do ramal guipuscoano (incluído o nó ferroviario Mondragón-Elorrio-Bergara que será realizado por Adif) esta cifra rolda o 80%.

A media de estruturas singulares en toda a liña, sexa túneles ou viadutos, é do 70% da ruta.

Algúns dos túneles máis destacados son:

  • Túnel de Albertia: 4.786 m (dobre tubo de 2.680 metros),
  • Túnel de Udalaitz: 3.185 m
  • Túnel de Zarátamo: 2.728 m
  • Túnel de Induspe: 2.224 m
  • Túnel de Galdakao: 1.827 m
  • T. Ganzelai (1.365 m)
  • Túneles de Luko (970 metros)        
Algúns dos viadutos máis destacados son:
 
  • Viaduto sobre a estrada A-2620: 1.401 m. e machóns de ata 90m de altura.
  • Viaduto San Antonio-Malaespera: 837 m
  • Viaduto de Mañaria: 616 m
  • Viaduto sobre a estrada A-3002, N-1 e río Zadorra: 505 km
  • Viaduto sobre a estrada GI-3343: 471 m
Saltar carrusel
Notas de prensa relacionadas
Adif AV completa la excavación en avance del túnel de Artzareta, en el tramo Tafalla-Campanas
Adif inicia los trabajos para las próximas fases de construcción de la LAV Castejón-Pamplona: electrificación y ...
Adif AV inicia la excavación de dos túneles en el tramo Tafalla-Campanas, con una longitud total de más de 1 km
Adif y Adif AV redoblan su apuesta por el ferrocarril: inversión de más de 24.000 millones de euros hasta 2026
Adif AV planifica una nueva base de montaje de vía para la LAV Castejón-Pamplona
Adif AV avanza en la construcción del viaducto sobre el río Ebro, con una inversión de 58,8 millones de euros
Adif AV completa la excavación del túnel de Monte Plano, en el tramo Olite-Tafalla del corredor navarro de alta ...
Nuevo avance en la alta velocidad navarra: Adif AV adjudica el tramo Tafalla-Campanas
Adif AV arranca la construcción del viaducto sobre el Río Ebro con una inversión de 58,8 millones de euros
Adif AV impulsa la alta velocidad en Navarra en el tramo Tafalla-Campanas, con una inversión de más de 281 millones
Adif AV impulsa la construcción del Viaducto sobre el Río Ebro
Adif AV avanza en la construcción de la alta velocidad en Navarra que la conectará con los corredores transeuropeos
Adif AV licita las obras del viaducto del Ebro y un tramo más de alta velocidad en 2023: Tafalla-Campanas
Adif AV propone un túnel para compatibilizar el corredor navarro de alta velocidad con la preservación del Yacimiento ...
Adif AV inicia la construcción del tablero del viaducto de Marcilla
Adif inicia la construcción del tablero del viaducto sobre el río Aragón
Adif AV finaliza las obras de plataforma del tramo Peralta-Olite
Adif AV construirá un falso túnel para preservar el cerro de “El Montico” en el tramo Villafranca-Peralta