Línea León-Asturias
Atravesamos montañas para conectar co futuro
A conexión en alta velocidade con Asturias, a través da Variante de Pajares, é unha das obras de enxeñaría máis complexas de Europa e o mundo: percorre o 80 % dos seus 50 km a través de 12 túneles que, xunto cos seus 10 viadutos, salvan a Cordilleira Cantábrica e o importante desnivel entre Asturias e a Meseta (500 m). O túnel de Pajares (25 km) é o sétimo túnel ferroviario máis longo de Europa e a súa execución supuxo un desafío sen precedentes: até 5000 profesionais e cinco tuneladoras traballaron ao mesmo tempo na construción desta infraestrutura, que discorre a unha profundidade de 1 km. A dobre vía electrificada conta co sistema de sinalización ferroviaria máis avanzado (ERTMS nivel 2) e está preparada para acadar unha velocidade máxima de circulación de 275 km/h. O seu trazado recorta en 37 km a lonxitude do tramo actual polo Porto de Pajares -que data do século XIX- e presenta unha menor altitude e pendente, facilitando os traballos de mantemento invernal. A Variante de Pajares é unha das liñas ferroviarias máis versátiles de España, xa que vai ser utilizada por trens de viaxeiros, rodando en ancho ibérico e, nun futuro, en estándar, e trens de mercadorías. Así mesmo, representa un salto sen precedentes nas conexións ferroviarias: os viaxeiros verán reducido en máis dunha hora o tempo de viaxe en tren entre Asturias e Madrid. E os trens de mercadorías poderán transportar até un 15 % máis de carga e ter máis lonxitude.
Please enter a valid video URL.
The URL can point to any video file or a Youtube video.
12 junio 2025
Nota de prensa
25 febrero 2021
02 diciembre 2020
15 julio 2020
31 julio 2020
09 diciembre 2020
01 julio 2020
24 diciembre 2020
04 mayo 2021
19 enero 2023
01 octubre 2024
01 abril 2024
23 enero 2023
21 febrero 2023
09 noviembre 2022
04 noviembre 2022
02 septiembre 2022
06 agosto 2022
29 julio 2022
14 marzo 2022
Compartir en:
Descargar