Liña Almería - Murcia
Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade.
Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade.
Esta liña, integrada no Corredor Mediterráneo de Alta Velocidade, conectará a cidade de Almería co devandito Corredor, así como coa Liña de Alta Velocidade Madrid-Castela A Mancha-Comunidade Valenciana-Rexión de Murcia.
Deste xeito, favoreceranse as relacións ferroviarias de Almería con Murcia, Levante, Cataluña, Castela a Mancha e o centro da península, integrándoa no conxunto das redes ferroviarias europeas e reducindo os tempos de viaxe. Ademais de mellorar os servizos de proximidades do traxecto Murcia-Águilas.
Esta liña está incluída na Rede Ferroviaria de Interese Xeral.
Financiamento Europeo
"Un xeito de facer Europa"
Descrición da liña
Co fin de aproveitar o investimento xa executado, de 792 M€, que permitiu a finalización de 7 tramos, aínda que sen continuidade, e optimizar os investimentos previstos, está prevista unha plataforma en vía dobre ata Pulpí, en vía única entre Pulpí e Vera (25,7 km), de novo vía dobre entre Vera e Los Arejos (27,7 km), no traxecto Los Arejos-Níjar, o tramo inicial ten que executarse en plataforma para dobre vía, para ter 40 km de vía dobre en prolongación do tramo Vera-Los Arejos, necesaria para adiantamento dinámico de trens e vía única ata Almería (44,8 km), optimizando deste xeito o investimento e garantindo a capacidade para satisfacer os estudos de demanda futura.
A perforación realizouse mediante tuneladora e métodos convencionais. A tuneladora "Alcazaba" rematou a perforación do primeiro tubo o 15 de marzo de 2011 e, logo de ser desmontada e montada de novo, realizou tamén a perforación do segundo tubo, rematando o 18 de xaneiro de 2012, tras seis meses de traballo, cun rendemento medio superior aos 1.000 metros ao mes.
Estacións da liña
Memorias ambientais
Ademais de velar polo cumprimento da Declaración de Impacto Ambiental (DIA) valórase, desde unha perspectiva global, o grao de integración das obras na súa contorna e a eficacia das medidas ambientais adoptadas durante as mesmas.
As obras do tren de alta velocidade que unirá Murcia e Almería deberán protexer os bulevares existentes ao longo de todo o percorrido, especialmente o bulevar de Librilla, o bulevar de Alxeciras e o río Jauto.
Por outra banda, a DIA establece accións concretas para salvagardar os valores ecolóxicos da “Serra do Alto Almagro”, “Río Antas”, “Serra de Cabrera-Bédar” e “Bulevares del Percal, Tabernas e Sur da serra de Alhamilla”
Entre outras accións, levarase a cabo a restauración ambiental de bulevares, barrancos e terreos afectados pola erosión dentro dos LIC, entre outras.
A viabilidade ambiental da variante de serra de Cabrera é posible grazas á construción do túnel de Sorbas que pasa baixo o LIC Serra Cabrera-Bédar, cunha lonxitude de 7,5 km.
No que se refire á fauna, a DIA inclúe medidas para protexer a tartaruga grega, especie ameazada presente en toda a variante Serra Cabrera e noutros puntos do trazado.
Para iso, levarase a cabo un estudo de detalle, en coordinación coa Xunta de Andalucía, para determinar a distribución da tartaruga grega, a localización de pasos específicos e propoñer medidas protectoras, corretoras ou compensatorias necesarias.