Our Brand

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The corporate brand synthesises and visually expresses the company's identity, thus projecting our values and aspirations.Starting from the brand's basic elements, a graphic language with its own personality is developed that is reflected in the different environments and supports.

The visual and conceptual territory defined by the Adif brand identifies and differentiates us, transmitting the vision and business purpose, and reflecting our value proposition to the society in which that purpose is translated.Based on the brand, the axis that articulates the entity's narrative is structured as follows:at Adif we work to improve people's lives, assuming and deploying a firm commitment to a truly sustainable model of mobility and society.

Nuestros rasgos identitarios

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Atributos de la marca 

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Nuestro imagotipo integra elementos que sugieren su ámbito de actuación: las vías que se pierden en el horizonte nos ponen en contacto y facilitan el progreso de la sociedad; la forma triangular del símbolo y su color le otorgan un carácter natural y paisajista, además de una geometría sólida y la insinuación de la A de Adif.

Valores de la marca

Atributos de marca: Natural
Los colores asociados a la naturaleza expresan el compromiso con el medio ambiente y la dedicación de recursos al servicio del equilibrio del entorno.
Atributos de marca: Sólida
La solidez de la marca refleja la fortaleza y la seguridad de una compañía que gestiona de forma óptima las infraestructuras ferroviarias del país, mejorando día a día y adaptándose a las nuevas necesidades del mercado.
Atributos de marca: Humana
Los trazos redondeados, amables y sin aristas hablan de una empresa abierta a todos, comprometida socialmente, llevada por personas para personas, accesible, con un trato cercano y que anticipa las necesidades y expectativas de todos los ciudadanos.

Brand Office

The function of the Adif Brand area is to direct and coordinate its brand strategy, developing the necessary tools: corporate visual identity program and brand applications in the different areas of the company and its external projection, strategic positioning, brand architecture, etc. .