30 anos de Alta Velocidade
1992 - 2022
O 21 de abril de 1992 arrincou o servizo comercial da Liña de Alta Velocidade Madrid-Sevilla, unha infraestrutura de transporte de 470,5 km e un investimento de máis de 3.250 millóns de euros, convertida na maior obra de enxeñaría ferroviaria acometida en España ata ese momento, realizada en moi pouco tempo e impulsada pola vontade de achegar o noso país a Europa.
Hoxe a alta velocidade é un referente pola súa contribución ao desenvolvemento socioeconómico e á estruturación do territorio, o seu carácter innovador, seguro e sustentable -uso do 100% de enerxía renovable- e a súa determinante incidencia na conectividade e conexión das comunidades, a través dun servizo rápido e fiable que achega distancias, territorios, persoas, culturas e ideas.
O desafío continúa. Os investimentos de Adif-AV elévanse a 12.000 millóns no período 2021-2025.
A rede ferroviaria de alta velocidade xestionada por Adif-AV alcanzará en 2022 os 4.000 km de lonxitude, consolidando o liderado mundial de España no desenvolvemento dun modelo de mobilidade sustentable, conectado, que artella e dinamiza territorios. De feito, o noso país é o primeiro en Europa e o segundo no mundo, tras China, por quilómetros de alta velocidade en funcionamento.
Tres décadas despois da posta en servizo da primeira liña de alta velocidade de España, entre Madrid e Sevilla (470,5 km), a rede multiplicouse case por oito, con investimentos acumulados que superan os 57.200 millóns de euros.
A súa construción iniciou unha transformación sen precedentes do ferrocarril, tanto desde o punto de vista tecnolóxico como industrial. Este proceso permitiu a España pasar de ser importador a exportador de tecnoloxía e coñecemento, que hoxe aplican países de todo o mundo.
A alta velocidade tamén foi pioneira no ámbito da sustentabilidade, consolidando o respecto á contorna como alicerce básico. A innovación aplicada na alta velocidade transformou tamén os conceptos de mantemento, circulación e conectividade.
A posta en servizo desta liña, construída en ancho estándar, supuxo tamén o primeiro paso cara a unha maior integración co resto da infraestrutura ferroviaria europea, a interoperabilidade.
Consulta a historia completa da LAV Madrid-Sevilla.
Pasado e futuro
Protagonistas que participaron na posta en servizo da primeira liña de alta velocidade entre Madrid e Sevilla en 1992 rememoran os anos previos ao seu lanzamento e reflexionan xunto a aqueles outros que hoxe lideran o desenvolvemento dun proxecto que transformou a mobilidade e o noso país.
Había respecto ao descoñecido, aos retos tecnolóxicos. Aos prazos. Iso producía tensión e preocupación, pero tamén unha estraña forza que fai que todo funcione. E funcionou.
A alta velocidade cambiou a forma de entender a mobilidade. E até a xeografía: desde entón as distancias mídense en tempos de viaxe e non en km. Con ela, transformáronse os conceptos de mantemento, circulación e operación e España pasou de ser importador a exportador de tecnoloxía e enxeñaría a outros países de Europa e do mundo.
A alta velocidade é tamén expoñente da sustentabilidade e a súa expansión contribuíu ao desenvolvemento socioeconómico do país e á estruturación do seu territorio.
Hai tres décadas dicíase que a alta velocidade era un tren para as elites. Hoxe sabemos que é un tren de elite, pero para todo o mundo.
Trinta anos despois, Adif e Adif Alta Velocidade afrontan o reto da liberalización da rede para democratizar o seu uso e pór ao servizo dos cidadáns as oportunidades que ofrece unha mobilidade segura e sustentable a prezos competitivos, que definitivamente consolidará ao tren como o primeiro medio de transporte en España.
Fotos antiguas de la línea Madrid-Sevilla
- LAV Madrid Sevilla. Cae la tarde al paso de una circulación. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Salida del túnel al paso por la montaña del castillo de Almodóvar . Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- Vista de las líneas de ancho nacional y ave con el castillo de Almodóvar de fondo desde la población de los Mochos. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Castillo de Almodóvar del Río. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Señalizacion en la línea en Almodóvar del Rio. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Elementos de electrificación. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Circulación al paso por Almodóvar del Río. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
- LAV Madrid Sevilla. Circulación en las proximidades de Puertollano. Foto: J. M. Luna. Enero de 2005
















Galerías doutras liñas de Alta Velocidade
Principais cifras da rede española de Alta Velocidade
3.728 km.
50 estacións
2.629 km
11.895 M€
57.200 M€
12.096 M€
15.131 Tm. CO2
100%
