Valentziarako sarbide-kanala
Aurrerapenak Valentzian
Valentziarako Sarbide-kanalaren proiektuak eta Joaquin Sorollako geltokiaren birmoldaketak bigarren urtea bete dute, kontratatutako inbertsioaren % 75arekin. Guztira, 665 milioi euro inbertituko dira Valentziako Erkidegoan berriki egin den trenbide- eta hirigintza-jarduketarik handiena egiteko.
Hala, lur gaineko bide zaharrak altxatu eta trenbideko zirkulazio guztia behin-behineko desbideratzeen bidez bideratu ondoren, 1,2 km-ko tunelaren indusketa egiten ari dira, eta zati handiena 2025. urtean egitea aurreikusi da.
Gainera, Joaquín Sorolla abiadura handiko geltokiaren birmoldaketa integralerako lanean ari dira, eta laster hasiko dira zabalera estandarreko 10 trenbide konfiguratzeko lanak eta trenbide berriei sarbidea emango dien atari altuko obrak. Geltokiaren eraldaketaren esparruan, aparkaleku berri bat eraikitzea eta inguruko hiri-hobekuntza ere aurreikusita daude, eta bulego-plantaren eta merkataritza-eraikin berriaren lanak amaitu dira.
Gainera, Joaquín Sorolla abiadura handiko geltokiaren birmoldaketa integralerako lanean ari dira, eta laster hasiko dira zabalera estandarreko 10 trenbide konfiguratzeko lanak eta trenbide berriei sarbidea emango dien atari altuko obrak. Geltokiaren eraldaketaren esparruan, aparkaleku berri bat eraikitzea eta inguruko hiri-hobekuntza ere aurreikusita daude, eta bulego-plantaren eta merkataritza-eraikin berriaren lanak amaitu dira.
Funtsezko operazioa
Funtsezko operazioa
Bi jarduketa horiek (Sarbide-kanala eta geltokiaren birmoldaketa) funtsezko eragiketa dira trenbidea Valentziako hiriburuan integratzeko, eta 500 milioi euroko inbertsioa dute. Horri gainerako lan osagarriak gehitu behar zaizkio, hala nola tuneletako proiekzio zibileko eta segurtasuneko instalazioak; hegoaldeko kolektorea berritzeko aurrerapenak, haren alboko egitura osatzen duten pantailak eginda; zabalera-aldagailua, lizitatzeko zain, eta trenen aparkalekua Fuente de San Luisen; edo kontrol-, aginte- eta seinaleztapen-instalazio berriak, 665 milioi eurora iritsi arte.
Jarduketa honek València Nord eta València Joaquín Sorolla geltokietarako sarbideak integratzea aurreikusten du, auzoen kohesioari lagunduz eta lursailak askatuz hiriaren hirigintza-garapenerako. Horrela, mugikortasun iraunkorragoa, egituratzaileagoa eta adimentsuagoa bultzatuko da trenbidearen inguruan, erreferentziazko garraiobide gisa.
Jarduketa honek València Nord eta València Joaquín Sorolla geltokietarako sarbideak integratzea aurreikusten du, auzoen kohesioari lagunduz eta lursailak askatuz hiriaren hirigintza-garapenerako. Horrela, mugikortasun iraunkorragoa, egituratzaileagoa eta adimentsuagoa bultzatuko da trenbidearen inguruan, erreferentziazko garraiobide gisa.

Tunelaren eskabazioa
Tunelaren eskabazioa
Sarbide-kanaleko obrei dagokienez, Fernando Abril Martorell etorbidearen eta Iturbi eraikinaren (Joaquín Sorolla geltokitik gertu) arteko espazio liberatuan tunela induskatzeko lanak azkartu egin dira. Gaur egun, horietatik 350 m induskatu dira, 1.200 m guztira.
Tunela "cut and cover" sistemaren edo tunel faltsuaren teknikaren bidez egingo da. Tunelaren azaleratik alboko pantailak egingo dira, eta, azkenean, hormigoizko lauza batek estaliko du.
Lehenik, pantailak lurrean txertatzen dira, eta, ondoren, lurra husten da edo hondeatzen da. Hala, 1.600 metro pantaila baino gehiago eta lauza zati batzuk jarri dira, eta kaltetutako 60 zerbitzu baino gehiago berritu dira.
Tunela "cut and cover" sistemaren edo tunel faltsuaren teknikaren bidez egingo da. Tunelaren azaleratik alboko pantailak egingo dira, eta, azkenean, hormigoizko lauza batek estaliko du.
Lehenik, pantailak lurrean txertatzen dira, eta, ondoren, lurra husten da edo hondeatzen da. Hala, 1.600 metro pantaila baino gehiago eta lauza zati batzuk jarri dira, eta kaltetutako 60 zerbitzu baino gehiago berritu dira.

Joaquín Sorolla geltokia
Joaquín Sorolla geltokia
Aldi berean, bidaiarientzako zerbitzuaren eraikin berria eta Joaquín Sorolla geltokiko instalazioen eraikin berria lantzen ari dira. Eraikin horren egiturak altxatzen hasi dira. Jarduketaren barruan, nasa berriak egitea eta egungoak birmoldatzea sartzen da, zabalera estandarreko 10 bideko hondartza bat osatuz, aldiriak hobetzearekin eta Mediterraneoko korridorea ontzearekin bat etorriko den bidaiarien trafikoaren hazkundeari erantzuteko.
Bestalde, trenbideak eta geltokiaren goiko ataria birmoldatzeko obrei ekitea aurreikusi da. Obrak egungo trenbideen gaineko plataforma berri batean egingo dira, 400 metroko trenbide berrietara sartzeko. Nasaren eta atondoaren eta estalkiaren artean eskailerak eta igogailuak jartzea ere sartzen da, hori baita esku-hartzearen funtsezko pieza.
Gainera, martxoaren 1etik aurrera, martxan dago València Nord eta València Joaquín Sorolla geltokien arteko oinezkoen ibilbide berria, non pergolak eta hiri-altzarien elementuak instalatzen diren.
Bestalde, trenbideak eta geltokiaren goiko ataria birmoldatzeko obrei ekitea aurreikusi da. Obrak egungo trenbideen gaineko plataforma berri batean egingo dira, 400 metroko trenbide berrietara sartzeko. Nasaren eta atondoaren eta estalkiaren artean eskailerak eta igogailuak jartzea ere sartzen da, hori baita esku-hartzearen funtsezko pieza.
Gainera, martxoaren 1etik aurrera, martxan dago València Nord eta València Joaquín Sorolla geltokien arteko oinezkoen ibilbide berria, non pergolak eta hiri-altzarien elementuak instalatzen diren.

Finantzaketa
Finantzaketa
Valentziako Sarbide Kanala Sociedad València Parque Central elkarteak bultzatutako proiektua da, eta Adif AVk (% 50), Valentziako Generalitateak (% 25) eta Valentziako Udalak (% 25) finantzatzen dute.
Valentziarako Sarbide-kanalaren obrek eta Joaquin Sorollako geltokiaren birmoldaketak Europako finantzaketa dute, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez. Europar Batasunak finantzatua NextGenerationEU-ren bidez.
Valentziarako Sarbide-kanalaren obrek eta Joaquin Sorollako geltokiaren birmoldaketak Europako finantzaketa dute, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez. Europar Batasunak finantzatua NextGenerationEU-ren bidez.

Nabarmendutako datuak
75
%
Kontratatutako inbertsioa
655
milioi euro
1,2
KM
Tunelaren eskabazioa
10
Zabalera estandarreko bideak