Europako korridoreak

Azpititulua sit amet consectetur adipiscing elit.

TEN-T Sareko Korridoreak (CNC – Core Network Corridors)

Titulua

EBren helburu nagusietako bat da Europan herritarren eta ondasunen arteko konektibitatea sustatzea.  Hori lortzeko tresna nagusietako bat TEN-T (Trans-European Network - Transport) Sareko bederatzi Korridoreak dira, Core Network Corridors (CNC) izenekoak.

Korridore horiek ez dira trenbidekoak soilik, errepideak, aireportuak, portuak eta itsas bideak ere ordezkatzen dituzte, eta komunikazio-nodo nagusiak lotzen dituzte.

CNC korridore horietatik bi igarotzen dira Espainiatik: Mediterraneoa eta Atlantikoa:

Mediterraneoko Korridorea

Responsive Image
Gobernuak Mediterraneoko Korridorerako mandatari bat izendatu zuen ildo horretan egiten diren obren jarraipena koordinatzeko.

Mediterraneoko Korridorearen bulegoak tresna bat diseinatu du, abian dauden aurrerapen eta proiektu guztiak kontsultatzeko.

Atlantikoko Korridorea

Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak Atlantikoko Korridorerako mandatari bat izendatu du berriki, beste korridore horren gaineko azpiegituraren eta trenbide-zerbitzuen garapena bultzatzeko.

Merkantzien Trenbide Korridoreak (RFC)

2010ean, aipatutako TEN-T (CNC) Korridoreetan oinarrituta, EBk kudeaketa-tresna bat sortu zuen, trenbideak beste garraiobideekiko duen lehiakortasuna handitzeko: Rail Freight Corridor deritzenak, merkantzien berariazko korridoreak. Gaur egun hamaika dira.
RFCak hein batean bat datoz CNC Korridoreekin, eta haien helburua da ibilbide horien gaineko gobernantza komuna erraztea, tren-konpainiek leihatila administratibo bakar batean (One Stop Shop) ildaskak eska ditzaten korridorearen mutur batetik bestera, igarotzen den herrialde bakoitzean egin beharrik izan gabe.
Horietako bi Espainian barrena doaz, eta Adif-en parte hartzea dute. Huek dira: batetik, Atlantikoko Merkantzien Trenbide Korridorea (lehen, Merkantzien trenbide korridorea, 4. zk.) eta, bestetik, Mediterraneoko Merkantzien Trenbide Korridorea (lehen, Merkantzien trenbide korridorea, 6. zk.).
Korridoreek Leihatila Bakarrak dituzte (One Stop Shops) Madrilen Atlantikoko Korridorerako eta Milanen (Italia) Mediterraneoko Korridorerako, korridoreak kudeatzen dituzten salgaien nazioarteko ildoen eskaerei erantzun, izapidetu eta koordinatzeko.

Mediterraneoko Merkantzien Trenbide Korridorea (Mediterranean RFC)

Responsive Image
Adif, 5 herrialdetako beste 7 bazkiderekin batera, Korridorearen parte da (Espainiako Azpiegituren Administratzaileak - Adif, Frantzia - SNCF Réseau -, Italia - RFI-, Eslovenia -ASZ-, Hungaria - MAV-, Kroazia - HZ Infrastruktura-, Figueras Perpinyà linea eta Hungariako ahalmen-esleitzailea - VPE). Mediterraneoko Korridorearen leihatila bakarra Milanen dago, Italian.
Mediterraneoko merkantzien trenbide korridoreak Europako beste 6 Europako Merkantzia Korridore (1, 2, 3, 4, 5 eta 7) lotzen ditu hainbat puntutan, eta 7.000 kilometro baino gehiago egiten ditu:
  • Almería – Valencia / Algeciras / Madril – Zaragoza / Bartzelona – Marseille – Lyon – Torino – Milano – Verona – Padova / Venezia – Trieste / Koper – Ljubljana/Rijeka – Zagreb – Budapest – Zahony (Ukraia-Hungaria muga).

Atlantikoko Merkantzien Trenbide Korridorea (Atlantic RFC)

Responsive Image
ADIF-ek eta Portugalgo (IP), Frantziako (SNCF Réseau) eta Alemaniako (DB Netz AG) azpiegitura-kudeatzaileek osatzen dute korridorea eta leihatila bakarra Madrilen dago.
Atlantikoko merkantzien trenbide korridoreak 6.200 km inguru batzen ditu ardatz hauetan zehar:
  • Sines/Setúbal/Lisboa/Aveiro/Leixões - Algeciras/Madril/Bilbo/Zaragoza - Bourdeaux/ La Rochelle / Nantes / Paris/Le Havre/ Strasbourg – Mannheim
Korridore honek 15 portu eta 34 terminal ditu, eta, gainera, beste 3 korridorerekin lotzen da hainbat puntutan (RFC1 Rhine-Alpine, RFC2 North Sea-Mediterranean eta RFC6 Mediterranean).

Europako korridoreen esparru berrirako bidea

Gaur egun, Europako Batzordean (EB) Europan zeharreko Garraio Sarearen (TEN-T) garapenari buruzko 1315/2013 Erregelamendua berrikusteko proposamena izapidetzen ari da.

Proposatutako testuaren arabera, Europako Korridoreak (CNC) Merkantzien trenbide korridoreekin (RFC) batera sartuko lirateke, eta bi kontzeptuak, egungo proposamena aurrera ateraz gero, Europako Garraio Korridoreetan (ETC) sartuko lirateke.

Europako Batzordearen web orrirako esteka honetan dago erregelamendu berriaren proposamena.