Atlantikoko ardatza
Galizia iparraldetik hegoaldera
Galizia iparraldetik hegoaldera
Ardatz atlantikoa iparretik hegora igarotzen da Galiziako itsasertz atlantikotik, Ferrol eta Portugalgo mugaren artean, 241 kilometroan, eta Galiziako zazpi hiri handienetatik bost lotzen ditu. Azpiegitura hori Madril-Galizia konexio berriarekin komunikatuta dago, Santiago de Compostelaren parean.
Ardatz Atlantikoaren trazadura osoa, Vigo eta A Coruña artekoa, 155,6 km luze da guztira, merkataritza-zerbitzuan dago dagoeneko, eta horrek asko aurrezten du bidaia-denborak harreman guztietan, eta, aldi berean, erosotasuna areagotzen du, errodadura- eta trazadura-baldintza ezin hobeak ezartzen baititu.
Vigo eta A Coruñaren arteko distantzia 21,8 km murriztu da. 2009ko abenduan, martxan jarri zen Santiago eta A Coruña arteko diesel treneko ibilbidea (61,7 km). Ondoren, zati hori elektrifikatu egin zen, eta 2011ko abenduan Ourense – Santiago – A Coruña erlazio berriarekin konektatu eta integratu zen.
Finantziazio europarra
“Europa egiteko modu bat”
Geltokiak
Geltokiak 1.330 m2 ditu, eta bidaiarientzako, kafetegirako eta merkataritzako lokaletarako behar diren zerbitzuak eta ontziratzeko pasabiderako eta behin betiko nasetarako sarbidea ditu.
Ardatz osoan, geltoki berrituak eta eraikuntza berriak konbinatzen dira:
- A Coruña - Berritua
- Uxes -Berritua
- Cerceda-Meirama - Eraikuntza berria
- Ordes - Eraikuntza berria
- Santiago de Compostela - Berritua
- Padrón-Barbanza - Eraikuntza berria
- Villagarcía de Arousa - Berritua
- Pontevedra - Berritua
- Arcade Apeadero - Berritua
- Redondela Abiadura Handia - Eraikuntza berria
- Vigo-Urzáiz - Eraikuntza berria
Azpiegiturak
Ohiko linearen trazadura zaharrak, elektrifikatu gabeko bide bakarrean, ez zuen abiadura handirik onartzen. Proiektuaren bidez, lehendik dagoen linearen hobekuntza integrala egin da eta bi bide elektrifikatu ezarri dira.
Berezitasun gisa, lehenik eta behin elektrifikatu gabeko plataforma eraiki zen, zabalera iberikoan (1.668 mm), trabesa balioaniztunekin. Zabalera horri esker, adibidez, merkantzia-trenak Galiziako portuetara sar daitezke.
Obrak amaitu ahala jarri dira martxan tarteak, eta 160 km/h-ko abiaduran joan dira diesel trenak. Ondoren, elektrifikazioa egin zen, eta, orduan, gehieneko abiadura 160 km/h-tik 250 km/h-ra igaro zen.
Aurreikusitako azken fasean, ardatz osoa UIC zabalerara egokituko da (1.435 mm).
Ardatz atlantikoa zailtasun orografiko handiko ingurunean eta populazio-dentsitate handiko eremuetan eraikitzen da.
Hala, A Coruña-Vigo tartean 37 tunel daude, guztira 59,2 km, ibilbide osoaren %38. Vigo-Santiago tartean beste 24 tunel daude, guztira 39,7 km luze direnak (tunel guztien %33).
Halaber, lineak 32 biaduktu ditu, 14,9 km-ko luzera dutenak (luzera osoaren %9,5). Vigo-Santiago tarteak 24 bidezubi ditu, 12,2 km luze (guztiaren %13). Luzeena Sar-ekoa da (2.411 m), baina, seguruenik, enblematikoena Ulla da (1.620 m); izan ere, munduko argi-errekorra du (pilareen arteko zabalera) metalezko trenbide-zubietarako, bere 240 metroekin, eta Nautenbach-eko zubiaren (Alemania) 208 metroak gainditzen ditu.
1.621,5 metroko bidezubi honek Ulla ibaia zeharkatzen du bokaletik hurbil. Egitura metalikoari eusten dioten 11 pilare ditu, ibaiaren ibilgutik 60 metrora. Taularen egitura metalikoaren konplexutasuna dela eta (20.000 tona altzairu eta 17,5 m arteko piezak ditu), orain arte Espainian aitzindari izan den exekuzio-kontroleko sistema bat garatu behar izan da. Bidezubi honek "San Telmo 2015" saria jaso du eta Association for Bridge and Structural Engineering-ek (IABSE) emandako Outstanding Structure Award 2016 sariaren finalista izan da.