Valladolid - Venta de Baños - Palencia - León linea
Gaztela eta Leongo Autonomia Erkidegoaren egituratze sozioekonomikoa laguntzea
Gaztela eta Leongo Autonomia Erkidegoaren egituratze sozioekonomikoa laguntzea
Linea hori martxan jartzeak esan nahi du Palentzia eta Leongo hiriburuak Espainiako abiadura handiaren mapan sartu direla. Gainera, Asturias (Leondik), Kantabria (Palentziatik) eta Burgos eta Euskal Herrirako (Venta de Baños-etik) loturak sustatuko ditu.
Halaber, Gaztela eta Leongo Autonomia Erkidegoaren egituratze sozioekonomikoari laguntzen dio, eta Madrilen eta Leongo hiriburuaren arteko bidaia-denbora murrizten du.
Finantziazio europarra
“Europa egiteko modu bat”

Evolución
Está proyectada para soportar tráficos de viajeros y mercancías.
No tiene un trazado tan condicionado por la abrupta orografía del terreno como el resto de las líneas del Corredor Norte-Noroeste.
Linearen deskribapena
Azpiegitura bereziak
- Tunel bat (Peña Rayada, 1.998 m) eta tunel faltsu bat (Villamuriel de Cerrato, 350 m).
- 48 biaduktu / pergola, beste maila bateko azpiegiturak gurutzatzeko. Oso luzeak dira Pisuerga ibaiaren (1.331 m) eta Esla ibaiaren (660 m) zubibideak edo Torneroseko (Leon) pergola (606 m luze).
- Villadako (Palentzia) linearen Mantentze-lanen basea.
- Beste azpiegitura aipagarri bat Venta de Baños-en triangelua da, Valladolid, Palentzia, Leon eta Burgosen arteko zuzeneko konexio guztiak ahalbidetuko dituena.
Lineak hiru zabalera-aldagailu ditu ibilbidean zehar: bat Villamurielen (Palentziako hegoaldean), Kantabriarako zirkulazioak Iberiar Penintsulako zabaleran jarraitu ahal izateko, eta beste bi Leongo geltokiaren inguruan, Asturias eta Galiziarako zirkulazioak Iberiar Penintsulako zabaleran jarraituko dutela bermatzeko.
Egitura nagusiak
- Pisuerga ibaiaren gaineko biaduktua (1.331 m), Nudo Norte de Valladolid – Cabezón de Pisuerga tartean.
- Peña Rayada-ko tunela (1.998 m), Cabezón de Pisuerga-San Martín de Valvení (Valladolid) tartean.
- Venta de Baños-eko triangelua, Valladolid, Palentzia eta Burgosen arteko zuzeneko zirkulazio guztiak ahalbidetuko dituena.
- Esla ibaiaren gaineko bidezubia (660 m), Palanquinos – Onzonilla (Leon) tartean.
- Pergola material motordun eta atoian eramateko etorkizuneko instalazioen gainean, eta Palentzia-Coruña (606 m) lineako bide bikoitza, Palanquinos-Onzonilla (Leon) tartean.
- Villadako linearen Mantentze-lanen basea (Palentzia).
Lineako geltokiak
Egokitzapena nasak erabat berritzera zuzendu da. Nasak handitu, berriro zolatu eta markesinaz hornitu dira. Gainera, irisgarritasuna hobetu da, eta egungo lurpeko pasabideari erantsitako igogailuak instalatuz konpondu da nasa zentralerako sarbidea.
Palentziako geltokiaren konfigurazio berriak abiadura handiko bi bide ditu zabalera estandarrean edo UIC, bidaiarien eraikinetik hurbilen daudenak, eta zabalera konbentzionalean dauden bi bide.
Onzonilla eta Leongo geltokiaren arteko sare konbentzionaleko bide bikoitza abiadura handian egokitzea, plataforma berritzea, gainegitura, elektrifikazioa eta segurtasun-instalazioak barne, eta bi zabalera-aldagailu eraikitzea. Gainera, bi bazterbide berri eraiki dira Leongo estazioan, zabalera estandarreko bi bidek (abiadura handikoak) eta zabalera iberikoko bi bidek osatua.
Luzeenak 1.331 m ditu.
Villamuriel de Cerrato tunel faltsua (350 m)
Valladolid-Campo Grande, Palentzia eta León