Valladolid - Venta de Baños - Palencia - León linea

Gaztela eta Leongo Autonomia Erkidegoaren egituratze sozioekonomikoa laguntzea

Titulua

Linea hori martxan jartzeak esan nahi du Palentzia eta Leongo hiriburuak Espainiako abiadura handiaren mapan sartu direla. Gainera, Asturias (Leondik), Kantabria (Palentziatik) eta Burgos eta Euskal Herrirako (Venta de Baños-etik) loturak sustatuko ditu.

Halaber, Gaztela eta Leongo Autonomia Erkidegoaren egituratze sozioekonomikoari laguntzen dio, eta Madrilen eta Leongo hiriburuaren arteko bidaia-denbora murrizten du.

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) abiadura handiko linea horren finantziazioan ere parte hartzen du.

Linearen deskribapena

Kalitate-zerbitzua

Valladolid - Venta de Baños - Palencia - León konexio berria 2015eko irailaren 30ean jarri zen martxan. 166 km luze da, eta trenak 350 km/h-ko abiadura maximoan zirkulatzeko diseinatuta dago. Trenbidea zabalera estandarrean edo UIC (1.435 mm) du, eta korronte alternoan 2x25 kV 50 Hz-eko elektrifikazioa du, abiadura handiari dagokiona.

Bidaiarien eta salgaien trafikoa jasateko proiektatuta dago.

Trazadura ez dago hain baldintzatua lurraren orografia malkartsua dela eta, Ipar-Ipar-mendebaldeko Korridoreko gainerako lineetan gertatzen den bezala. 

Azpiegitura bereziak
  • Tunel bat (Peña Rayada, 1.998 m) eta tunel faltsu bat (Villamuriel de Cerrato, 350 m).
  • 48 biaduktu / pergola, beste maila bateko azpiegiturak gurutzatzeko. Oso luzeak dira Pisuerga ibaiaren (1.331 m) eta Esla ibaiaren (660 m) zubibideak edo Torneroseko (Leon) pergola (606 m luze).
  • Villadako (Palentzia) linearen Mantentze-lanen basea.
  • Beste azpiegitura aipagarri bat Venta de Baños-en triangelua da, Valladolid, Palentzia, Leon eta Burgosen arteko zuzeneko konexio guztiak ahalbidetuko dituena.
Zabalera-aldagailuak

Lineak hiru zabalera-aldagailu ditu ibilbidean zehar: bat Villamurielen (Palentziako hegoaldean), Kantabriarako zirkulazioak Iberiar Penintsulako zabaleran jarraitu ahal izateko, eta beste bi Leongo geltokiaren inguruan, Asturias eta Galiziarako zirkulazioak Iberiar Penintsulako zabaleran jarraituko dutela bermatzeko.

Egitura nagusiak

Kalitate-zerbitzua
  • Pisuerga ibaiaren gaineko biaduktua (1.331 m), Nudo Norte de Valladolid – Cabezón de Pisuerga tartean.
  • Peña Rayada-ko tunela (1.998 m), Cabezón de Pisuerga-San Martín de Valvení (Valladolid) tartean.
  • Venta de Baños-eko triangelua, Valladolid, Palentzia eta Burgosen arteko zuzeneko zirkulazio guztiak ahalbidetuko dituena.
  • Esla ibaiaren gaineko bidezubia (660 m), Palanquinos – Onzonilla (Leon) tartean.
  • Pergola material motordun eta atoian eramateko etorkizuneko instalazioen gainean, eta Palentzia-Coruña (606 m) lineako bide bikoitza, Palanquinos-Onzonilla (Leon) tartean.
  • Villadako linearen Mantentze-lanen basea (Palentzia).

Lineako geltokiak

Palentziako geltokiaren egokitzapena

Egokitzapena nasak erabat berritzera zuzendu da. Nasak handitu, berriro zolatu eta markesinaz hornitu dira. Gainera, irisgarritasuna hobetu da, eta egungo lurpeko pasabideari erantsitako igogailuak instalatuz konpondu da nasa zentralerako sarbidea.

Palentziako geltokiaren konfigurazio berriak abiadura handiko bi bide ditu zabalera estandarrean edo UIC, bidaiarien eraikinetik hurbilen daudenak, eta zabalera konbentzionalean dauden bi bide.

Leongo geltokia

Onzonilla eta Leongo geltokiaren arteko sare konbentzionaleko bide bikoitza abiadura handian egokitzea, plataforma berritzea, gainegitura, elektrifikazioa eta segurtasun-instalazioak barne, eta bi zabalera-aldagailu eraikitzea. Gainera, bi bazterbide berri eraiki dira Leongo estazioan, zabalera estandarreko bi bidek (abiadura handikoak) eta zabalera iberikoko bi bidek osatua.

Ingurumen-neurriak

Sustapen Ministerioak eta Adif Abiadura Handa erakundeak benetako tren jasangarri baten garapena sustatzen dute, naturarekiko begirunea duena, eta trenbideen azpiegitura diseinatu, eraiki eta ustiatzean naturgune babestuak ahalik eta gehien errespetatzen dituena.

Ingurumen eraginaren adierazpena (IIA) betetzen dela zaintzeaz gain, ikuspegi orokor batetik balioesten dira obrak beren ingurunean zenbateraino integratzen diren eta horietan hartutako ingurumen neurrien eraginkortasuna.

Linea berria eraikitzeak eragindako inpaktua txikitu nahi dute neurriek eta zeharkatuko dituen guneetako ekosistema zintzotasunez errespetatu nahi du, ikusizko-inpaktua, soinu-inpaktua eta paisaia-inpaktua txikituta.

Azpiegituraren ezaugarriak
166
Km
luze
48
Biaduktuak
eta pergolak
Luzeenak 1.331 m ditu.
2
Tunelak
Peña Rayada (1.998 m)
Villamuriel de Cerrato tunel faltsua (350 m)
3
Geltokiak
bidaiarienak:
Valladolid-Campo Grande, Palentzia eta León