Madril – Bartzelona – Frantziako muga linea
Madril, Guadalajara, Calatayud, Zaragoza, Lleida, Tarragona, Bartzelona, Girona eta Figueres
Madril, Guadalajara, Calatayud, Zaragoza, Lleida, Tarragona, Bartzelona, Girona eta Figueres
Madril – Bartzelona – Frantziako muga abiadura handiko lineak 804 kilometroko luzera du guztira, eta Espainiak Europarekin duen komunikazio-ardatz nagusietako bat da.
2008an Madril eta Bartzelona lotu zituen. Figueres-Perpinyà tartea 2010eko abenduan jarri zen martxan. 2013ko urtarrilean, linea amaitu zen Bartzelona eta Figueres arteko tartea abian jarri baitzen. Lehen bost urteen ostean, 2008 eta 2013 artean, Renfe-ko Madril-Zaragoza-Bartzelona zerbitzuek 27,2 milioi bezero izan dituzte. 16 milioi Katalunia eta Madril arteko konexioa erabili duten bezeroak dira.
Europako finantzazioa
Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan du:
“Europa egiteko modu bat ”

Egungo egoera
Egungo egoera
Linearen abantailak
Abiadura handiko linea horrek bidaiarien garraioa errazten du Iberiar Penintsularen eta Europako gainerako lurraldeen artean, eta aukera ematen du Kataluniako hiriburuak nazioarteko prestazio handieneko garraio-sistemetako baten bidez lotzeko, bai Madrilekin, Zaragozarekin eta Espainiako beste hiri batzuekin, bai Frantziarekin, 2013ko abenduan Bartzelona eta Paris arteko bidaiarientzako zuzeneko konexioa martxan jarri baitzen.
Azpiegiturak lurralde osoa kohesionatzen du eta herrialdearen hazkunde ekonomikoa bultzatzen du.
Espainiako biztanleria gehien duten bi hiriak komunikatzen ditu, Madril eta Bartzelona, Guadalajara, Calatayud, Zaragoza, Lleida, Tarragona, Girona eta Figueres hiriez gain.
Abantailak beste hiri batzuetara hedatzen dira hauekin konektatzen baita:
- Madrilen, Ipar/Ipar-mendebaldeko korridoreekin (Valladolid AHL), Levanteko korridorearekin (Valentzia AHL) eta Hegoaldeko korridorearekin (Sevilla eta Malaga AHL). Linea erabat inauguratu ondoren, 1.200 km baino gehiagoko luzera duen korridorea jarri da martxan, Figueresetik Malagara, penintsulako ipar-ekialdeko muturra eta hegoaldeko muturra lotzea ahalbidetzen duena.
- Zaragozan, abiadura handiko eta nazioarteko zabalerako Zaragoza-Huesca linearekin.
- Tarragonan, Mediterraneoko korridorearekin.
- Halaber, Plasencia de Jalóneko zabalera aldatzeko instalazioei esker, abantailak Errioxa eta Nafarroara ere heltzen dira.
Linea horren beste ezaugarri berezi bat bidaiarien eta salgaien trafiko mistorako diseinua da (Bartzelonako portuaren eta Frantziarekiko loturaren artean); horrek esan nahi du helmuga edo jatorria Frantziako eta Europako beste herrialde batzuetako zentro intermodaletan duten zerbitzu berriak ezarri ahal izango direla.
Bestetik, azpiegitura modernoak bestelako onurak ere baditu: Herritarren mugikortasuna erraztea, bidaia-denborak murriztean, eta segurtasun-, kalitate-, erosotasun-, fidagarritasun- eta iraunkortasun-estandar handiak eskaintzea, ingurunean erabat integratuz.
Segurtasun-sistemak
- Trenaren babes-sistemak trena seguru dabilela gainbegiratzen du, katigamenduei buruz jasotzen duen informazioaren eta linearen trazaduraren berezko baldintzen arabera. (ERTMS/ETCS sistema, 1 eta 2 mailatan, eta ASFA)
- Telekomunikazio-sarea, gaitasun handikoa zerbitzu anitzeko zuntz optikoan, eta gainerako sistemei euskarria ematen diena.
- Gainbegiratze- eta zaintza-sistema: Objektuen erorketa, kaxa beroak, estazio meteorologikoak, bideozaintza, intrusioak antzematea, etab.
- Erregulazio-sistema zentrala, linearen ustiapen globala optimizatzea helburu duena.