Kargatze elektrikoko puntuak

Kargatze elektrikoko puntuak ezartzea / Ferrolineras

Responsive Image

Adif aspalditik ari da bere sareko energia elektrikoa aprobetxatzeko modua aztertzen, eta garatzen ari diren I+G+B proiektuen emaitza da Trenbide-sistema elektrikotik bateriak kargatzeko eta sistema kontrolatzeko prozedurari buruzko patente bat erregistratzea (P-NAC 201130502).

Sistema horren berritasuna da tren-sistema elektrikotik goi-tentsioko (GT) energia elektrikoa hartzeko eta behe-tentsioko (BT) energia bihurtzeko aukera ematen duela, trenbide-trafikoari eragin gabe, ibilgailu elektrikoek erabiliko dituzten Kargatze-puntu elektriko (PRE) publikoak sortzeko.

Ekimen horren bidez, Adif eta Adif AHek ibilgailu elektrikoaren kargak dituen arazo handienetako bat konpontzen lagundu nahi dute —hiriarteko mugikortasunari aplikatzeko zailtasuna—. Horretarako, energia berde ziurtatua, argitutako 9.700 kilometro baino gehiagoko linea eta bidaiari-geltokien sarea erosten lagunduko dute. Horrela, ibilgailu elektrikoaren ekintza-erradioa metropoli-areetatik kanpo zabaldu ahal izango da, eta, gainera, beste eremu batzuetako herritarrak sisteman sartu ahal izango dira.

Adif eta Adif AHren 2018-2030 Klima-aldaketaren aurkako Planaren barruan kokatzen da ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuen ezarpena. Plan horrek mugikortasun jasangarria eta elektromugikortasuna sustatzea jasotzen ditu, jarduera ekonomikoa deskarbonizatzeko helburuak betetzeko tresna gisa.

Interesa duten sustatzaileek karga azkarreko PRE bat jarri beharko dute dagokion geltokian, bi konektorerekin, bi ibilgailu elektriko azkar kargatu ahal izateko aldi berean.