Madrid Atocha - Chamartín abiadura handiko tunela

Jarduketaren onurak

Trenbide-lotura UIC zabaleran, Madrid-Puerta de Atocha eta Madrid-Chamartín geltokiak lotuko dituena, funtsezko azpiegitura izango da Espainian nazioarteko zabalerako sare ornodun bat garatzeko, Madrildik pasatzen diren abiadura handiko lineen arteko konexioa ahalbidetuko baitu, abiadura handiko trenaren interoperabilitatea erraztuz.

Responsive Image

Zulaketa 2011ko otsailaren 11n amaitu zen, eta Madrilgo bi geltokien ustiapen-eredua hobetzen du tunelak, terminaleko konfigurazioa izatetik pasanteak izatera pasatuko baitira.

Atocha-Torrejón de Velasco tartean bi bide berri instalatuz optimizatuko da zerbitzuan jartzea. Bi bide horiek Madril-Andaluzia eta Madril-Levante abiadura handiko korridoreei zerbitzua ematen dietenen gehigarri dira.

Obra handi hori eta Puerta de Atocha eta Chamartín geltokien birmoldaketak egin ondoren, tunelak aukera emango die operadore nagusiei hiriburura abiadura handian iristeko edo handik irteteko geltokiak aukeratzeko, eta Chamartín edo Atocha aukeratu ahal izango dituzte.

Abiadura handiko geltokiak konektatuta edukitzeko pribilegioaz gozatuko du Madrilek, Europako beste hiri handi batzuek oraindik lortu ez dutena.

Finantziazio europarra


Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen laguntzen du. 

Tunelaren ezaugarriak

Titulua

Konexio berriak 7,3 km-ko luzera du. Horietatik 6,8 km tunelatzeko makina baten bidez hondeatu ziren, Chamartín geltokiaren hegoaldeko burualdetik abiatuta. Puntu horretan hasi zen zulaketa. Hasierako tartean, Mateo Inurria kalearen bidegurutzean, 110 m-ko tunel faltsu bat egin zen pilote-pantailen eta lauzaren bidez, eta tunelatzeko makina bertatik igaro zen bere ibilbidearen hasieran. 

Ipar-hego norabidean, República Argentina-ko plazaraino jarraitzen du trazadurak, eta, handik, Serrano eta Alfonso XII kaleen luzetarako ardatzari jarraitzen dio. Gero, Lorategi Botanikoaren eremua zeharkatuko du, Karlos V. enperadorearen biribilgunean amaitu arte, Puerta de Atocha-ko markesina zaharraren parean.

Tunela zortzi metro-linearen eta Chamartín eta Atocha-ren artean (Recoletos eta Sol-etik) dauden ohiko zabalerako bi tunelen azpitik igarotzen da, batez beste 45 m-ko sakoneran. Metro-linea baten gainetik (9) baino ez da igarotzen, Mateo Inurria kalearen parean.

Tunela 9 hilabetean hondeatu zen, eguneko 25 m inguruko errendimenduarekin eta hilean 1.100 m baino gehiagoko gehienezko aurrerapenekin, Madrilgo erdialdeko hiri-ehunaren azpitik.

Hiri-tunela denez, elastomero batean txertatutako erreia duen plaka bidezko bidea erabili da: bibrazioak eta zaratak xurgatzeko sistemarik onenetako bat.

Proiektuan sartzen da Chamartín geltokiko hegoaldeko burualdeko maniobra-gunea birmoldatzea. Inguru horretan tunelatzeko makina muntatu zen eta bertatik tunela hondeatzen hasi zen.

Tunelak larrialdietarako hamar irteera, lau transformazio-zentro, hiru aireztapen-putzu eta bost ponpaketa-putzu ditu. Serrano kaleko hiru larrialdi irteerak (Plaza de la Independencia, Hermosilla eta Diego de León) kanpoaldearekin komunikatzen dira aparkalekuen bidez. Gainerakoak Garganta de los Montes, Atocha-ko geltokia, Espalter, República Argentina, Concha Espina, Alberto Alcocer eta Hiedra (Chamartín geltokia) kokaguneetan daude.

Larrialdietarako irteera guztiek sektorizazio-ateak dituzte tunelean eta presurizatutako bereizte-atondoa, eta korridore eta eskaileren bidez doaz kanpoaldera.

Tunelatzeko makina

Titulua

Hori eraikitzeko, azpiegitura horren zatirik handiena Herrenknecht fabrikatzaile alemanaren EPB (Earth Pressure Balance edo Lurren Presioko Armarria) motako tunelatzeko makina batekin egiten da, "Bide Handia" izenarekin bataiatua, 11,5 m-ko hondeaketa-diametroarekin eta 10,4 m-ko barne-diametroarekin. Tunelatzeko makinak 2.200 t pisatzen ditu guztira, eta 125, 6 m luze da.

Ebaketa-gurpila 350 kW c/u dituzten 18 motorrek eragiten dute, eta guztira 6.300 kW-eko potentzia instalatua dute.

Estaldura hormigoi armatuzko dobelazko eraztunen bidez egiten da, 1’8 metro zabal eta 36 cm lodi dena, eta barneko diametro librea 10’40koa da.

Ingurumen-segurtasuna eta -babesa

Segurtasuna

Egin aurretik, lurzoruaren baldintzei buruzko aurretiko txosten zehatzak izan zituen proiektuak. Era berean, tunela igarotzen den korridorearen bi aldeetan dauden eraikinak ikuskatu ziren.

Era berean, aldizkako kontrolak egin ziren, tresneria instalatzeari eta ondoren lurra auskultatzeari esker, bai lur gainean, bai sakonean, trazadura osoan zehar, bai tunelaren inguruko lurpeko azpiegituretan, bai haren eraginpeko eremuko eraikuntza guztietan.

Babes zibileko eta segurtasuneko instalazioei dagokienez, tunelak honako hauek ditu: alboko korridoreak ebakuaziorako, larrialdietako argiak, seinaleztapen fotoluminiszentea, aireztatze-sistema, tuneleko eta gela teknikoetako suteak detektatu eta itzaltzeko sistema, eta telekomunikazio-sistema lineala (Tetra) larrialdi-zerbitzuetarako.

Ingurumenaren babesa

Ingurumenaren ikuspegitik, tunelak eragin txikia du. Hauek dira alderdirik aipagarrienak:
 
  • Lan arkeopaleontologikoak
  • Neurketak eta auskultazioa. Hautsa, zarata eta bibrazioak aldizka neurtzea.
  • Zuhaitzak babestea eta zuhaitzak landatzea, Madrilgo Udaleko Ondare Berdearekin lankidetzan
  • Hondakinak karearekin tratatzea eta baimendutako zabortegietara eramatea.