León - Asturias linea

Meseta eta Asturias arteko tren-sarbide berria

Titulua

Tren-sarbide berriaren eraikuntzari esker, León eta Asturias lotuko dira abiadura handiko linea moderno baten bidez, eta bertatik bidaiarientzako eta salgaientzako trenak ibiliko dira. Horrek garrantzi sozioekonomiko handia eman dio Espainiaren lurralde-egituraketari.

Kantauriar mendikatea gainditzeko lanak ingeniaritza-erronka handia dira Europa eta mundu mailan, gainditu beharreko mendigunearen aniztasun geologiko eta morfologikoagatik. 

Europako finantzaketa

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat

Historia

Kalitate-zerbitzua

Denbora luzez, Kantauriar mendikatea, ordokiaren eta penintsulako iparraldearen arteko muga ia zeharkaezina izan zen, eta, historikoki, Printzerriaren eta Gaztela eta Leongo ordokiaren arteko komunikazioetarako oztopo natural bat izan da. Asturiasera eta Asturiasetik zetorren tren-pasagune bat irekitzea lehentasunezko helburu bihurtu zen XIX. mendearen bigarren erdialdean.

1884ko abuztuaren 15ean, Alfontso XII.a eta Maria Kristina erregeek Pajaresko Portuko trenbidea inauguratu zutenetik 120 urte baino gehiago pasa dira, baina ibilbideak ia berdin jarraitzen du, hainbat alderdi berezirekin: tunelen segida etengabea, trazaduraren bihurgunea (300 metro baino gutxiagoko erradio-kurbak ditu), eta arrapala eta malda handiak.

Ingurumen-konpromisoa

Titulua

Obra guztietan ingurumena babesteko jarduerak egiten dira, trenbidea ingurunean ahalik eta gehiena integratzeko.

Ildo horretan, Pajaresko saihesbideak zeharkatzen duen lurraldearen aberastasun naturala babesteko, ingurumena babesteko politika aplikatu da; Adif Abiadura Handia enpresaren ardatz estrategikoetako bat da.

25 kilometro luzeko oinarrizko tunel bat proiektatzea eta egitea, hasiera batean, abiadura handiko trenbide batek ingurumenean izan dezakeen eragina minimizatzearen aldeko apustu garbia da. Kasu honetan, kalteak tunelaren ahoetara, indusketaren ondoriozko materialetara eta obrako sistema osagarrien ezarpenera murrizten dira.

Ingurumen-arloko jarduerarik nabarmenenak honako hauek izan dira:

  • Hondakinen kudeaketa
  • Materialak uhal garraiatzaile bidez garraiatzen dira hondakin geldoen gordailu kontrolatura (DCRI), kamioi astunen trafikoa saihesteko.
  • Huerna ibaia babesten da, Iparraldeko Konfederazio Hidrografikoaren parametroen arabera.
  • Sistema hidrologikoak tratatu eta babesten dira: Urak edangarri bihurtzea, hondakin-urak araztea, urak tratatzeko instalazio industriala, uraldiei eusteko tankeak, eta arroetara bideratzea eta kanalizazioa.
  • Atmosferarako emisio kutsatzaileak murriztea.
  • Tunelen ahoetako eta DCRI eremuetako ingurumena leheneratzea eta hobetzea.
  • Ingurumenean integratzeko eta konpentsatzeko neurriak, ingurumen-inpaktuaren adierazpenaren arabera: landare-lurra, hidroereintza eta ereintza zabaltzea.
  • Bertako espezieak landatzea: Hurritzak, gaztainondoak, haritzak, zumarrak, sahatsak, urkiak, ezkiak, otsalizarrak, gorostiak (basoilarraren mantenu nagusia) eta gereziondoak (hartz arrearen mantenu nagusia).
  • Fauna babestea: Adif eta Oso Pardo Fundazioaren arteko lankidetza-programa, hartz arre (ursus arctos) iberiarraren kontserbazio- eta babes-neurrien jarraipena eta kontrola egiteko, aipatutako Pajaresko tunelen obraren inguruan.
  • Basoilarren kantatzeko eremua errespetatzen duten zundaketa geologikoak.
Azpiegituraren ezaugarriak
49
Km
Pajaresko saihesbidea
25
Km
Pajaresko tunelak
8,5
m
Pajaresko tunelen atala
 
6
Km
Pontonesko tunelaren luzera