León - Asturias linea
Mendiak zeharkatuko ditugu, etorkizunarekin lotzeko
Mendiak zeharkatuko ditugu, etorkizunarekin lotzeko
Asturiasekiko abiadura handiko lotura, Pajareseko Saihesbidearen bidez, ingeniaritza-lan konplexuenetako bat da Europan eta munduan: bere 50 km-en %80 12 tuneletatik igarotzen du, eta, 10 biaduktuekin batera, Kantabriar mendikatea eta Asturias eta Meseta arteko desnibel handia (500 m) gainditzen dituzte.
Pajaresko tunela (25 km) Europako zazpigarren trenbide-tunel luzeena da, eta hura egitea aurrekaririk gabeko erronka izan da: 5.000 profesional eta bost tunelgilek aldi berean lan egin zuten azpiegitura hori eraikitzen. Azpiegitura hori 1 km-ko sakoneran doa.
Elektrifikatutako bide bikoitzak trenbideko seinaleztapen-sistema aurreratuena du (2. mailako ERTMS), eta 275 km/h-ko gehienezko zirkulazio-abiadura lortzeko prestatuta dago.
Pajareseko mendatean barna gaur egun dagoen tartea (XIX. mendekoa) 37 km murrizten du trazadurak, eta altitude eta malda txikiagoa du, neguko mantentze lanak erraztuz.
Pajaresko saihesbidea Espainiako trenbide-linea erabilienetako bat da, bidaiari-trenek erabiliko baitute, Iberiar Penintsulako zabaleran eta, etorkizunean, estandarrean, eta merkantzia-trenek. Halaber, trenbide-loturetan aurrekaririk gabeko jauzia da: bidaiariek ordubete baino gehiago murriztuko dute Asturias eta Madril arteko tren-bidaia. Eta merkantzia-trenek% 15 gehiagoko karga eta luzera garraia dezakete.
Europako finantzaketa
“Una manera de hacer Europa”
Pajares saihesbidea zenbakitan
Diseinatzean, planifikatzean eta eraikitzean, ingurumena babesteko neurriak ezarri ziren ingurune natural bakar batean; besteak beste, ingurumen-leheneratzeak eta tuneletako ahoak egitea; hondakinak kudeatzea; hondeaketa-materiala garraiatzeko 3 km zinta erabiltzea, kamioien trafiko astuna nabarmen murriztuz; Huerna ibaia babestea eta hartz arrea babesteko hitzarmenak egitea.
Asturiasko loturak beste bultzada bat eman dio abiadura handiko trenbide-sarearen garapenari Espainian: 4.000 km baino gehiago ditu, eta Europako handiena eta munduko bigarren handiena da.

Pajares saihesbidea zenbakitan
- Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túnel León Asturias. Variante de Pajares.
- Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túneles de Pajares. Lado Este en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
- Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
- Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interior de túnel en el que se observa doble carril para el ancho mixto. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
- Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
- Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
- Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
- Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
- Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
- Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
- Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
- ARCHIDONA BIDEZUBIA. Irudian, tren-laborategia, "la BT" izenarenarekin ezagutzen dena, ikus dezakegu bidezubia igarotzen
- Andenes soterrados de la estación de León
- 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
- 2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
- 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes



































































