León - Asturias linea

Mendiak zeharkatuko ditugu, etorkizunarekin lotzeko

Asturiasekiko abiadura handiko lotura, Pajareseko Saihesbidearen bidez, ingeniaritza-lan konplexuenetako bat da Europan eta munduan: bere 50 km-en %80 12 tuneletatik igarotzen du, eta, 10 biaduktuekin batera, Kantabriar mendikatea eta Asturias eta Meseta arteko desnibel handia (500 m) gainditzen dituzte.

Pajaresko tunela (25 km) Europako zazpigarren trenbide-tunel luzeena da, eta hura egitea aurrekaririk gabeko erronka izan da: 5.000 profesional eta bost tunelgilek aldi berean lan egin zuten azpiegitura hori eraikitzen. Azpiegitura hori 1 km-ko sakoneran doa.

Elektrifikatutako bide bikoitzak trenbideko seinaleztapen-sistema aurreratuena du (2. mailako ERTMS), eta 275 km/h-ko gehienezko zirkulazio-abiadura lortzeko prestatuta dago.

Pajareseko mendatean barna gaur egun dagoen tartea (XIX. mendekoa) 37 km murrizten du trazadurak, eta altitude eta malda txikiagoa du, neguko mantentze lanak erraztuz.

Pajaresko saihesbidea Espainiako trenbide-linea erabilienetako bat da, bidaiari-trenek erabiliko baitute, Iberiar Penintsulako zabaleran eta, etorkizunean, estandarrean, eta merkantzia-trenek. Halaber, trenbide-loturetan aurrekaririk gabeko jauzia da: bidaiariek ordubete baino gehiago murriztuko dute Asturias eta Madril arteko tren-bidaia. Eta merkantzia-trenek% 15 gehiagoko karga eta luzera garraia dezakete.

Aurrekaririk gabeko erronka
Herrialde proiektua
Mugikortasunaren bilakaera
Industriaren lehiakortasuna
Garapen sozioekonomikoa
Mugikortasun jasangarria
Abiadura handia zabaltzea

Pajares saihesbidea zenbakitan

  • 4.000 milioi euroko inbertsioa
  • 50 km-ko luzera
  • 12 tunel eta 10 zubibide
  • Eiffel dorrea bezalako 5 tunelgailu altu eta bakoitzak 2.000 tonarekin batera egin zuten lan eraikuntzan
  • 10 eta 15 minutu bitartean, tren batek Pajareseko tunela zeharkatuko du.
  • #Pajareseko tunel bikoitza Manhattan uhartea bezain luzea da

Diseinatzean, planifikatzean eta eraikitzean, ingurumena babesteko neurriak ezarri ziren ingurune natural bakar batean; besteak beste, ingurumen-leheneratzeak eta tuneletako ahoak egitea; hondakinak kudeatzea; hondeaketa-materiala garraiatzeko 3 km zinta erabiltzea, kamioien trafiko astuna nabarmen murriztuz; Huerna ibaia babestea eta hartz arrea babesteko hitzarmenak egitea.

Asturiasko loturak beste bultzada bat eman dio abiadura handiko trenbide-sarearen garapenari Espainian: 4.000 km baino gehiago ditu, eta Europako handiena eta munduko bigarren handiena da.

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León - Asturias AHL

  1. Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  2. Túnel León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  3. Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  4. Túneles de Pajares. Lado Este en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  5. Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
  6. Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
  7. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  8. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  9. Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  10. Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  11. Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  12. Interior de túnel en el que se observa doble carril para el ancho mixto. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  13. La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
  14. Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
  15. Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
  16. Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
  17. Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
  18. Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
  19. Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
  20. Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
  21. Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
  22. Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
  23. Variante de Pajares. Vista aérea.
  24. Variante de Pajares. Vista aérea.
  25. Variante de Pajares. Vista aérea.
  26. Variante de Pajares. Vista aérea.
  27. Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
  28. Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
  29. Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
  30. Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
  31. ARCHIDONA BIDEZUBIA. Irudian, tren-laborategia, "la BT" izenarenarekin ezagutzen dena, ikus dezakegu bidezubia igarotzen
  32. Andenes soterrados de la estación de León
  33. 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
  34. 2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
  35. 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
Saltatu karrusela
Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túnel León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túnel León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este  en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interior de túnel en el que se observa doble carril para el ancho mixto. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
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La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
ARCHIDONA BIDEZUBIA. Irudian, tren-laborategia,
ARCHIDONA BIDEZUBIA. Irudian, tren-laborategia, "la BT" izenarenarekin ezagutzen dena, ikus dezakegu bidezubia igarotzen
Andenes soterrados de la estación de León
Andenes soterrados de la estación de León
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
Vídeo presentado en la inauguración de la LAV León . Asturias. La puesta en servicio de la Variante de Pajares culmina una de las obras de ingeniería más compleja de Europa y del mundo.
Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Puesta en tensión de catenaria.

Jaitsi

Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túnel León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túneles de Pajares. Lado Este  en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
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Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Interior de túnel en el que se observa doble carril para el ancho mixto. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares. ‎
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Vista aérea.
Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
ARCHIDONA BIDEZUBIA. Irudian, tren-laborategia,
Andenes soterrados de la estación de León
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
Vídeo presentado en la inauguración de la LAV León . Asturias. La puesta en servicio de la Variante de Pajares culmina una de las obras de ingeniería más compleja de Europa y del mundo.
Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Puesta en tensión de catenaria.
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Lotutako prentsa-oharrak

Europako finantzaketa

Abiadura Handiko Linearen Lanak -Asturias Europar Batasuneko funtsen bidez kofinantzatu dira. Zehazki, instalazioak, aireko kontaktu-linea, babes akustikoa eta Lastaresko saihesbideko tuneletako babes- eta segurtasun-instalazioak hirugarren erreira eta ERTMS sistemara egokitzeko jarduerek Europako finantziazioa dute, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez. Europar Batasunak finantzatua – NextGenerationEU, gutxi gorabehera 121,6 milioi euroko laguntzarekin.

Una manera de hacer Europa