Levante linea

Madril - Gaztela-Mantxa - Valentziako Erkidegoa - Murtziako Eskualdea

Titulua

Lau autonomia-erkidegotatik pasatzen da:Madril, Gaztela-Mantxa, Valentziako Erkidegoa eta Murtziako Eskualdea. Ardatz nagusia izango da eta Penintsulako hego-ekialdeko abiadura handiko konexioak mesetarekin bat egiten lagunduko du.Horri esker, Gaztela-Mantxako hiriburu guztiek abiadura handiko trenetarako sarbidea izango dute eta, gainera, Valentziako Erkidego osoa eta Murtziako Eskualdea Espainiako hiriburura gerturatuko dira. Eskualde horietan, gutxi gorabehera, Espainiako populazioaren % 26 bizi da.

Europako finantzazioa


Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan ditu:

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen laguntzen du. 

Egungo egoera

Linea hori da Adif Abiadura Handia enpresak duela gutxi egin den eta trenbide-sektorea liberalizatzeko prozesuan dagoen gaitasuna esleitzeko eskaintzak eskatu dituen hiru ardatzetako bat, eta laster operadore berriak sartzea ahalbidetuko du; horrek eskaintza handituko du, eta, beraz, baita erabiltzaileek hautatzeko gaitasuna ere. Eskaintza horiek esparru-akordioetan gauzatu dira, non eguneko errail- edo zirkulazio-kopurua ezartzen den, eta hamar urteko iraupena dute.

Linearen abantailak

Kalitatezko zerbitzua

Abiadura handiko linea honek 955 kilometroko luzera izango du. Halaber, eraikuntza-erronka eta ahalegin ekonomiko handia ere adierazten du. Aurreikusitako 12.410 milioi euroko guztizko inbertsioari esker, aldez aurreko eta martxan jarri ondorengo jarduera guztiak motorra dira ekonomia-dinamizaziorako eta gure herrialdea egituratzeko

Ibilbideko hiriburu guztiek nabarmen ikusiko dute nola gutxituko den tren-bidaiaren denbora, baita nola hobetuko diren tren-bidaiaren kalitate- eta segurtasun-baldintzak.Adibide gisa, Madril eta Valentzia arteko bidaia-denbora nabarmen daiteke: 1 ordu eta 35 minutu izatera pasa da, lehen baino ia bi ordu gutxiago.

Autonomia Erkidegoetako egituratzea errazteaz gainera, garapen sozioekonomikoa eta enpresa lehiakortasuna bultzatzen ditu.

Halaber, geltoki funtzional eta moderno berriak sortuko dira, XXI. mendera egokitutakoak, Cuencan, Requena-Utielen, Albaceten, Valentzian, Alacanten, Murtzian, Almansan, Villenan eta Elxen.

Adi Abiadura Handia enpresaren esku utzi da linea honetako obra guztiak exekutatzea.Aurreikusitako 12.410 milioi euroko inbertsiotik, 6.600 milioi euro 2010ean inauguratutako tarteei dagozkie (Madril – Albacete eta Madril – Valentzia); 1.920 milioi euro, berriz, 2013an inauguratutako Albacete - Alacant tarteari.

Linearen lehen 438 kilometro, Valentzia eta Albacete artekoak, 2010eko abenduaren 19an abiarazi ziren eta Europan Abiadura Handiko lineetan kilometro gehien dituen herrialde bihurtu dute Espainia.

2013ko ekainaren 17an Albacete-Alacant tarteko 165 kilometro jarri ziren martxan. Aurreikusitako 955 kilometroetatik, 603 kilometro zerbitzuan daude jada.

Abiadura handiko lineak urtean 80.000 tona CO2 murriztea eta 30.000 tona petrolio baliokideren energia kantitatea aurreztea ahalbidetuko du, 3 milioi bidaiariko estimazioaren arabera.

Abiaraztea. Inaugurazioak

Madril-Valentzia tartearen inaugurazioa 2010eko abenduaren 18an

391 kilometro dituen Madril-Valentzia ibilbidea Madril, Toledo, Cuenca eta Valentzia probintzietatik pasatzen da. Madril-Gaztela-Mantxa - Valentziako Erkidegoa-Murtziako Eskualdea Abiadura Handiko Linearen zati da; 955 kilometro ditu eta trenbidea bikoitza da, UIC zabalera du, elektrifikatua dago eta abiadura handiko parametroetara egokituta dago. 

Madrilgo Erkidegoan 27 km egiten ditu, Madril eta Andaluzia batzen dituen abiadura handiko lineatik. Ondore, ibilbidea bidebanatzen da, Torrejón de Velasko loturan, eta Toledo, Cuenca eta Valentzia probintziak zeharkatzen ditu, Valencia Joaquín Sorolla geltokira heldu arte.

Madril-Cuenca-Albacete tartea 2010eko abenduaren 15ean inauguratu zen.
Konexio horrek, Cuencako probintzia Valentziara lotzen duenarekin batera, abiadura handiko Espainiako sarea 438 kilometro gehiagotan handitzea dakar; horrela, abiadura handiko 2.665 kilometroko lineak izango ditu eta Espainia munduko bigarren herrialdea izango da, Txinaren atzetik, eta Europako lehena, zerbitzuan prestazio altuko kilometro kopuruari dagokionez.
Albacete-Alacant tartea 2013ko ekainaren 17an inauguratu zen.
Azpiegituraren ezaugarriak
955
Km
aurreikusitako luzera
603 kilometro zerbitzuan
106
Bidezubia
Luzera guztira: 3.400 metro
54
Tunelak
Luzera guztira: 53,2 kilometro
7
Geltokiak
bidaiarientzat: Madrid-Puerta de Atocha, Cuenca Fernando Zóbel, Vialia Albacete los Llanos, Requena-Utiel, Valencia Joaquín Sorolla, Villena Alta Velocidad, Alicante Terminal