Madril – Extremadura – Portugalgo muga linea

Azpiegiturak eguneratzea

Titulua

Plasencia eta Mérida arteko abiadura handiko plataformaren obrek eta Madril eta Navalmoral de la Mata arteko eta Aljucén eta Mérida arteko bide konbentzionalaren hobekuntzek kalitate hobea ekarriko diete herritarrei Extremadurako Autonomia Erkidegoan trenbidez egiten dituzten joan-etorrietan.

Bidaia-denborak nabarmen murriztuko dira, dagoeneko eginda dauden abiadura handiko azpiegiturei balioa emateari eta sare konbentzionaleko inbertsioei esker.

Zerbitzuan jartzen diren abiadura handiko zatiak ohiko linearekin konektatuko dira, eta horietatik diesel trenak ibiliko dira 200 km/h-ko abiaduraraino.

Bidaiarien zirkulazioa ez da linea berriaz baliatuko den bakarra. Trafiko mistoa denez, merkantzia-trenek zirkulatzeko aukera izango dute, beren edukiera-soberakinak aprobetxatuz. Hala, garraiobideen banaketa modala berrorekatuko da, eta, batez ere, errepideko garraioaren kuota murriztuko da.

Behar duen inbertsio handiak enplegua sortzea eta ekonomia, teknologia eta eskualde mailako garapena ahalbidetzen du.

Europako finantzaketa

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​

Linearen deskribapena

Kalitate-zerbitzua

Zerbitzuan jartzen diren abiadura handiko tarteak ohiko linearekin konektatuko dira, eta horietatik diesel trenak ibiliko dira 200 km/h-ko abiaduraraino.

Bidaiarien zirkulazioa ez da linea berriaz baliatuko den bakarra. Trafiko mistoa denez, merkantzia-trenek zirkulatzeko aukera izango dute, beren edukiera-soberakinak aprobetxatuz. Hala, garraiobideen banaketa modala berrorekatuko da, eta, batez ere, errepideko garraioaren kuota murriztuko da.

Behar duen inbertsio handiak enplegua sortzea eta ekonomia, teknologia eta eskualde mailako garapena ahalbidetzen du.

Plasencia - Cáceres tartea. Badajoz - Portugalgo muga

Gaztela-Mantxako eta Extremadurako Autonomia Erkidegoen mugan hasten da Adif-ek egin beharreko proiektuaren zatia.

Plasenciatik, linea hegoaldera biratzen da, Cácereserantz eta Méridarantz, eta orientazio nahiko paraleloa du Autovía de la Plata A-66 autobiarekiko edo Madril – Valencia de Alcántara trenbidearen egungo trazadurarekiko.

Kalitate-zerbitzua

Caceresera iritsi aurretik, lerro osoko bi egitura garrantzitsu eraikitzen ari dira: Tajo eta Almonte ibaiak zeharkatzen dituzten biaduktuak, Alcántarako urtegian. Gainditu beharreko oztopoen zabalerak, ibilguan pilareak jartzeak duen bideragarritasunak eta ingurumen-inpaktuaren adierazpena errespetatzeko beharrak baldintzatu egin dute, hurrenez hurren, “hormigoizko arku” motako diseinua, 324 eta 384 metroko argi nagusiekin.

Almonte ibaiko biaduktuaren erdiko baoaren 384 metroak bitarteko euskarririk gabe munduko trenbide-arku argiagoena duen hormigoizko zubi bihurtuko dute. Bi zubiak eraikitzeko aukeratutako eraikuntza-prozesua Levanteko lineako Contreras biaduktuan arrakastaz egindakoaren antzekoa da.

Horrelako biaduktuak eraikitzeko erronkak berretsi egiten du Espainiako ingeniaritzak azpiegituren eraikuntzan duen maila altua.

Kalitate-zerbitzua

Korridorearen funtzionaltasuna optimizatzeko, Meridako soluzioa Badajozerako zuzeneko linea baten eta egungo geltokitik pasatzen den by-pass baten bidez eratzen da, Zaragoza-Bartzelona-Madril-Frantziako muga abiadura handiko linearen diseinuaren antzera Zaragozatik eta Bartzelonatik igarotzean.

Badajoz - Portugalgo mugaren tartea Interes Ekonomikoko Europako Batasunak - Espainia Abiadura handia - Portugal (AEIE - AVEP) egiten duen informazio-azterlanaren zain dago.

Ingurumena

Titulua

Ingurumenarekiko errespetua enpresa gisa ditugun balioetako bat da, eta jarduera-ardatz estrategikoetako bat.

Ingurumen Politikaren helburuetako bat da babestutako naturguneak ahalik eta gehien errespetatzea trenbide-azpiegitura diseinatu, eraiki eta ustiatzen den bitartean.

Proiektuaren fasetik, Ingurumen Eraginaren Adierazpenean adierazitako neurriak diseinatu dira, ingurua eta ingurumena ahalik eta gehien errespetatzeko, besteak beste, lineak zeharkatzen dituen lurren ingurumena eta paisaia berreskuratzeko eta azpiegitura faunarekin gurutzatzea errazteko neurri zuzentzaileak.

Hala, Proiektuak idatzi aurreko faseetan, korridore osoko Faunaren Azterketa eta proiektu bakoitzaren ingurumen-integrazioko eranskinak idazteko oinarri izan ziren Flora bereziaren Azterketa egin ziren. Era berean, Ingurumen Neurri Osagarrien Proiektua prestatzen ari dira, Ingurumen Eraginaren Adierazpenean plataforma-tarte jakin bat baino eremu geografiko zabalagoa lortzeko eskatutako jarduerei erantzuteko.

Aukeratutako trazadurak ingurunea gehien errespetatzen dutenak dira; esaterako, Natura 2000 Sareko "Monfragüeko eta Dehesasko inguruko HBBE" eremu babestua gainditzeko eraiki beharreko 42 km-ko saihesbidea. Hegaztientzako Babes Bereziko Eremuak (HBBE) eta Torrijos, Castrejón, Rosarito, Navalcán eta Valdecañas urtegiak eta Oropesa, Lagartera eta Calera eta Chozas-ko lautadak ere errespetatu dira. Halaber, San Vicente mendilerroko eta Talaverako sakaneko BGLak babestu dira.

Obrak egiteko erritmoak hegaztiek habiak egiten dituzten aldietara egokitzen dira eta, gainera, fauna, flora eta sistema hidrologikoak babesteko lanak egiten dira, bai eta ingurumena eta paisaia berreskuratzeko lanak ere.

Jarduera horiek guztiak Extremadurako Juntarekin koordinatzen ari dira, Obren Ingurumen Jarraipen eta Kontrolerako Batzorde Mistoaren eta Extremadurako abiadura handiko proiektuen esparruan.

Kalitate-zerbitzua

Tajoko eta Almonteko biaduktuen diseinuan hegaztiak babesteko pantaila berria sartu da, konponbide berritzailea fauna-interes handiko eremu batean. Altzairuzko tutu-formako profil bertikalez osatutako hesi bat da prototipoa. Horrelako pantailek, beste sistema batzuekin alderatuta, egituraren gaineko haize-karga murrizten dute, eta, hala, egituraren elementu batzuen diseinuan dirua aurrezten da. Bestalde, biaduktuaren estetika eta integrazioa hobetzen ditu.

Azpiegituraren ezaugarriak
437
Km
luze
2
Biaduktuak
errekorra: Almonte eta Tajo
384
m
Arco central Almonte
324
m
Arco Central Río Tajo