Madril – Extremadura – Portugalgo muga linea
Azpiegiturak eguneratzea
Puesta en servico la primera fase, tramo Plasencia - Cáceres - Mérida - Badajoz
Madril-Extremadura (437 km) Abiadura Handiko Linea (AHL) Atlantikoko Korridorearen parte da eta eraikuntzak 3.700 milioi euroko kostuko inbertsioa suposatuko duela kalkulatzen da.
Azpiegitura hainbat tartetan banatzen da:
- Plasencia-Cáceres-Badajoz (ia 150 km + eraikitzen ari den Méridako baipasaren 18 km), amaitua, zerbitzuan jartzeko zain.
- Talayuela-Plasencia tartea (68,8 km), eraikitzen. Talayuela-Arroyo de Santa María eta Navalmoral de la Mata-Casatejada azpitarteko obrak amaituta daude. Arroyo de Santa María-Navalmoral de la Mata azpitartea (Navalmoraleko hirigunean integratzeko lanak barne) 70 milioi eurotik gorako balioan esleitu da dagoeneko.
- Madril-Oropesa (200 km), Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak egin beharreko informazio-ikerketa informazio publikoko fasean dago.
- Badajoz - Portugalgo mugaren tartea Interes Ekonomikoko Europako Batasunak - Espainia Abiadura handia - Portugal (AEIE - AVEP) egiten duen informazio-azterlanaren zain dago.
Bidaiarien zirkulazioa ez da linea berriaz baliatuko den bakarra. Trafiko mistoa denez, merkantzia-trenek zirkulatzeko aukera izango dute, beren edukiera-soberakinak aprobetxatuz. Hala, garraiobideen banaketa modala berrorekatuko da, eta, batez ere, errepideko garraioaren kuota murriztuko da.
Behar duen inbertsio handiak enplegua sortzea eta ekonomia, teknologia eta eskualde mailako garapena ahalbidetzen du.
Linearen deskribapena
#HolaExtremadura
Quienes han trabajado para poner en servicio este nuevo tramo cuentan los principales retos a los que se han enfrentado, las caraceterísticas técnicas y su implicación para lograr que unas instalaciones modernas, sostenibles y accesibles, eliminando todas las barreras arquitectónicas en las estaciones.
En apenas cinco munitos puedes acertarte a esta nueva infraestructura y a sus protagonistas.
Linearen deskribapena
#HolaExtremadura
El 18 de julio de 2022 tuvo lugar la puesta en servicio del tramo Plasencia-Mérida-Cáceres-Badajoz de esta nueva línea.
Presentamos otra forma de verlo, más subjetiva... con otros ojos, los de quienes estuvieron en el primero de los muchos viajes que vendrán por esa nueva infraestructura.
Europako finantzaketa
“Europa egiteko modu bat”
Linearen deskribapena
Zerbitzuan jartzen diren abiadura handiko tarteak ohiko linearekin konektatuko dira, eta horietatik trenak ibiliko dira 200 km/h-ko abiaduraraino.
Madril-Extremadura Abiadura Handiko Linearen lehen faseak Plasencia eta Badajoz konektatzen ditu eta Mérida eta Cáceresen ere baditu geldialdiak; 150 km-ko luzera du, trenbide bikoitzeko plataformarekin tarte gehienetan, eta 1.700 milioi euroko inbertsioa izan du.
Ibilbideak egitura bereziak ditu, hala nola Santa Marina (3,4 km) eta Puerto Viejo (1 km) tunelak, baita 28 bidezubir ere, besteak beste, Almonte (996 m), Río Tajo (1,5 km) eta Valdetravieso (1,6 km). Lehenengo biak 'hormigoizko arkua' tipologiaren barruan daude. Almonte bidezubiak 384 km-ko argi nagusiak ditu eta horri esker munduan argi gehien duen trenbide-arkua duen hormigoizko zubietako bat da. Río Tajo bidezubiak, bestetik, 324 km-ko argiak ditu.
Lehen fase horrek trabes balioaniztun zabalera iberiarreko bideak izango ditu (etorkizunean zabalera estandarrera aldatzeko aukera ematen du), eta ASFA DIGITAL (Anuncio de Señales y Frenado Automático) seinaleztapena izango du. Batez besteko abiadura handitzeari esker (200 km/h-ko abiadura maximoak onartuko ditu), seinaleztapen eta trafikoa kontrolatzeko instalazioekin batera, bidaia-denborak eta zirkulazioaren fidagarritasuna hobetuko dira.
Trenbide-azpiegiturak eraikitzeaz gain, Adif-ek Plasencia, Cáceres, Mérida eta Badajozeko geltokietan obra handiak egin ditu, 15 milioi euroko kostua izan dutenak, abiadura handiko trenak jasotzeko beharrezko ezaugarri, zerbitzu eta prestazioak emateko. Egindako lanen artean bidaiarientzako eraikinak eta horietarako sarbideak guztiz zaharberritzea egon da, baita irisgarritasuna hobetzeko eta hirian integratzeko jarduketak ere.
Extremadurako AHLaren lanek aurrera jarraitzen dute eta helburua instalazio eta tarte berriak zerbitzuan jartzea da, beti ere lehen faseko martxan jartzean eragin gabe. Hala, Adif AH entitateak beste bi jarduketa ditu martxan:
Elektrifikazio-lanak, oso aurreratuak, Plasencia-Badajoz tartean, Plasencia eta Peñas Blancas arteko lehen 125 km-etan zehazki. Katenaria zabaldu ostean, lanak Plasenciako, eta laster Cáceresko geltokietako trenbideak elektrifikatzera bideratu dira. Peñas Blancas-Mérida-Badajoz-Portugalgo muga (110 km) tartean ere elektrifikazio lanak egiten ari dira, Peñas Blancas-Aljucén eta Montijoko Isla bidegurutzea- San Nicolás bidegurutzea tarteetan zehazki.
- Méridako baipasa (18 km). Bi tartetan egin da eta kostua 55 miliotakoa izan da: San Rafael-Cuarto de la Jara eta Cuarto de la Jara-Arroyo de la Albuera eta Mérida iparraldearekin konektatzeko adarra. Halaber, azpiegitura honetako trenbidea muntatzeko kontratua esleipen-fasean dago.
Ingurumena
Ingurumenarekiko errespetua enpresa gisa ditugun balioetako bat da, eta jarduera-ardatz estrategikoetako bat.
Ingurumen Politikaren helburuetako bat da babestutako naturguneak ahalik eta gehien errespetatzea trenbide-azpiegitura diseinatu, eraiki eta ustiatzen den bitartean.
Proiektuaren fasetik, Ingurumen Eraginaren Adierazpenean adierazitako neurriak diseinatu dira, ingurua eta ingurumena ahalik eta gehien errespetatzeko, besteak beste, lineak zeharkatzen dituen lurren ingurumena eta paisaia berreskuratzeko eta azpiegitura faunarekin gurutzatzea errazteko neurri zuzentzaileak.
Hala, Proiektuak idatzi aurreko faseetan, korridore osoko Faunaren Azterketa eta proiektu bakoitzaren ingurumen-integrazioko eranskinak idazteko oinarri izan ziren Flora bereziaren Azterketa egin ziren. Era berean, Ingurumen Neurri Osagarrien Proiektua prestatzen ari dira, Ingurumen Eraginaren Adierazpenean plataforma-tarte jakin bat baino eremu geografiko zabalagoa lortzeko eskatutako jarduerei erantzuteko.
Aukeratutako trazadurak ingurunea gehien errespetatzen dutenak dira; esaterako, Natura 2000 Sareko "Monfragüeko eta Dehesasko inguruko HBBE" eremu babestua gainditzeko eraiki beharreko 42 km-ko saihesbidea. Hegaztientzako Babes Bereziko Eremuak (HBBE) eta Torrijos, Castrejón, Rosarito, Navalcán eta Valdecañas urtegiak eta Oropesa, Lagartera eta Calera eta Chozas-ko lautadak ere errespetatu dira. Halaber, San Vicente mendilerroko eta Talaverako sakaneko BGLak babestu dira.
Obrak egiteko erritmoak hegaztiek habiak egiten dituzten aldietara egokitzen dira eta, gainera, fauna, flora eta sistema hidrologikoak babesteko lanak egiten dira, bai eta ingurumena eta paisaia berreskuratzeko lanak ere.
Jarduera horiek guztiak Extremadurako Juntarekin koordinatzen ari dira, Obren Ingurumen Jarraipen eta Kontrolerako Batzorde Mistoaren eta Extremadurako abiadura handiko proiektuen esparruan.
Tajoko eta Almonteko bidezubien diseinuan hegaztiak babesteko pantaila berria sartu da, konponbide berritzailea fauna-interes handiko eremu batean. Altzairuzko tutu-formako profil bertikalez osatutako hesi bat da prototipoa. Horrelako pantailek, beste sistema batzuekin alderatuta, egituraren gaineko haize-karga murrizten dute, eta, hala, egituraren elementu batzuen diseinuan dirua aurrezten da. Bestalde, bidezubiaren estetika eta integrazioa hobetzen ditu.