Gasteiz - Bilbo - Donostia - Frantziako muga linea

Linearen onura nagusiak

Titulua

Gasteiz - Bilbo - Donostia - Frantziako muga abiadura handiko linea berria Europar Batasuneko 3. Lehentasunezko Proiektuaren Atlantiko aldeko adarraren parte da eta jarraipena ematen dio Espainiako Madril - Valladolid - Gasteiz - Frantziako muga lineari.

Lineak Euskal Autonomia Erkidegoko hiru hiriburuak lotuko ditu abiadura handiarekin eta Euskadi gainerako penintsularekin eta Frantziarekin lotuko du.

Hiru euskal hiriburuak elkarrekin lotzeaz gainera, trenbide-azpiegitura berriak lotura izango du Iruñarekin "Nafarroako Korridorearen" bidez.

Martxan jartzen denean, hiru euskal hiriburuen tren-bidaien iraupena nabarmen jaitsiko da.Batez ere, Gasteiz - Bilbo eta Gasteiz - Donostia arteko bidaia-denboraren murriztea, ehuneko 60 inguru, eta Bilbo - Donostia artekoa, ehuneko 80 inguru, nabarmentzen dira. 

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen laguntzen du

Ibilbidearen ezaugarriak eta obra bereziak

Kalitate-zerbitzua

Linea berriak, gutxi gorabehera, 180,5 km-ko luzera izango du guztira (hiriburuetarako sarbidea kontatu gabe). Bi adar ditu: Gasteiz-Bilbo (90,8 km) eta Bergara-Donostia – Frantziako muga (89,7 km).

Adif arduratzen da Vitoria-Gasteiz eta Bilbo arteko plataforma-proiektuak idazteaz eta gauzatzeaz, bai eta trena bi hirietan integratzeari dagozkionak ere. Gainera, Arrasate-Elorrio - Bergara trenbide-lotuneari dagozkion zatietako plataforma-proiektuak idatzi eta gauzatuko ditu.

2006ko apirilean, Estatuko Administrazio Orokorrak, Eusko Jaurlaritzak eta Adif-ek lankidetza-hitzarmen bat sinatu zuten Eusko Jaurlaritzak, Estatuko Aurrekontu Orokorren kontura, proiektuak idazteko eta Gipuzkoako adarrean plataforma eraikitzeko, Bergaran 9,00 kilometro-puntutik Iruneraino.

Donostian trenbidea integratzeko adarra ere barne hartzen du. Irungo zatia, euskal ‘Y’-ren informazio azterlanean sartu ez dena eta nazioarteko konexioaren parte dena, Sustapen Ministerioak garatuko du.

Adif, gainera, linea osoko trenbidea, elektrifikazioa, seinaleztapena, komunikazioak eta gainerako instalazioak muntatzeaz arduratzen da.
Abiadura handiko linea baten parametro teknikoekin diseinatu da, UIC zabalerako bide bikoitzean, 3.100 m-ko gutxieneko erradioko bihurguneekin eta metro bakoitzeko 15 milaren gehieneko maldekin, eta trafiko mistorako. Horri esker, bidaiari- eta trenak zirkulatzea ahalbidetuko du.

Trenek 250 km/h-ko abiadura har dezaten prestatuta egongo da.

Lurraren zailtasun orografiko handiak saihesteko, egitura berezi kopuru handia eraiki behar da.Gasteiz - Bilbo zatiaren % 60 biaduktuak eta tunelak izango dira eta, Gipuzkoako adarraren kasuan, (Adifek egingo duen Arrasate - Elorrio - Bergara trenbide-lotunea barne hartuta) % 80ra igoko da zifra hori.

Batez beste, linea osoko egitura bereziak, bai tunelak zein biaduktuak, trazaduraren %70a dira.

Hona hemen tunel aipagarrienetako batzuk:

  • Albertia tunela: 4.786 m (2.680 metroko hodi bikoitza),
  • Udalaitz tunela: 3.185 m
  • Zaratamo tunela: 2.728 m
  • Induspe tunela: 2.224 m
  • Galdakao tunela: 1.827 m
  • Ganzelai tunela (1.365 m)
  • Lukoko tunelak (970 metro)        
Biaduktu nabarmenenak hauek dira:
 
  • A-2620 errepide gaineko biaduktua:1.401 m eta 90 m altuera arteko zutabeak.
  • San Antonio – Malaespera biaduktua: 837 m
  • Mañariako biaduktua: 616 m
  • A-3002 eta N-1 errepide eta Zadorra ibai gaineko biaduktua: 505 m
  • GI-3343 errepide gaineko biaduktua: 471 m

Gasteiz – Bilbo tartea.Adif Abiadura Handiak eraikia

90,8 km
44 biaduktu
23 tunel

Adifek Gasteiz eta Bilbo artean eraikiko duen zatiak 44 biaduktu eta 23 tunel izango ditu.Azpiegitura horietan igarotzen den zatiaren luzera osoaren ehuneko 20ko eta 40ko luzera, hurrenez hurren.

Adifek eraikitako adarreko azpiegituren artean, nabarmentzekoak dira Albertiako tunela, 4,8 km-koa eta proiektuko luzeena, eta A-2620 errepide gaineko biaduktua, 1.400 metrokoa eta 90 metroko altuera arteko zutabeekin.

Ingurumena

Titulua

Gure kezka nagusietako bat ingurumena zaintzea da.Horregatik, abiadura handiko lineak eraikitzeko aurrekontuaren % 6,7 bideratzen da lineak ingurumenean integratuko direla bermatzera. Adifek hala nahita, ingurunean hobekuntzak egiten ditu eta, kasu honetan, ziurtatzen da beteko dela “Euskadiko Trenbide Sare Berriaren Proiektua” Ikerketa Informatiboan zehaztutako Ingurumen Inpaktuari buruzko Adierazpena.
 

Proiektuan ingurumen-tratamendu zehatz hauek diseinatu dira:
 
  • Ibilbidearen zati handienean apirila eta ekaina artean sastraka mozteko lanak mugatzea.
  • Etendako ibilgu bakoitzak bere zeharkako drainatzea izango du.
  • Lanek iraun bitartean isuri-kutsatzaileen kontrako gailuak.
  • Biaduktuen azpian okupatutako guneak berreskuratuko dira eta iragazkortasuna hobetuko da faunari pasatzen uzteko.
  • Zeharkako drainatzeen obren ahoen morfologia egokitu eta berriro landareztatuko dira.
  • Zarataren kontrako pantailak:Ingurumen Inpaktuaren Adierazpenak onartutako zarata-mailak gaindi daitezkeen puntuen azterketa eta zarataren kontrako pantailak instalatzea barne hartzen ditu proiektuak.
  • Prospekzio-programa eta arkeologia jarraipena lanek iraun bitartean.
Azpiegituraren ezaugarriak
180,5
Km
luze
44
Biaduktuak
Luzeenak 1.401 metro ditu.
23
Tunelak
Luzeena 4.786 metrokoa da.
4
Geltokiak
bidaiarienak: Bilbo Abando, Gasteiz, Irun eta Donostia