Madril - Valladolid linea

Espainiako ipar eta ipar-mendebaldera doan abiadura handiko lehen tartea

Esta línea, puesta en servicio el 22 de diciembre de 2007, constituye el elemento fundamental para el desarrollo ferroviario del Norte y Noroeste de España.

La reducción de tiempos de viaje y distancias por ferrocarril benefician a una amplia zona que representa más del 30% del los índices nacionales de población y superficie.

Es el primer tramo que entró en funcionamiento de los corredores norte y noroeste de alta velocidad. Por esta infraestructura circulan servicios ferroviarios entre Madrid y las Comunidades autónomas de Castilla y León, Galicia, Asturias, Cantabria y el País Vasco.

Europako Finantzazioa

Lineak Adif AH enpresak Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzazioa izan ditu.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​
imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektua finantzatzen laguntzen du. 

Ibilbidea

Kalitatezko zerbitzua
Madril-Chamartin geltokian hasi eta egungo Madril-Burgos linearen korridoretik jarraitzen du ibilbideak, M-607 errepidearen paraleloan, Tres Cantos udal-mugartera iritsi arte. Puntu honetan, ibarbide handi bat pasatzen du El Salobral bidezubiari esker, eta San Pedroko tunelean (9.000 m inguru) sartzen da.


Tunel hau Soto del Real udalerrian amaitzen da, eta bertan trazadurak ipar-mendebalderantzko bidea hartzen du Guadarrama mendilerroko mendigunera iristeko (izen bereko tunelaren bidez igarotzen da handik). Ibilbideak Segovia hiriaren hegoalderaino jarraitzen du, non Segovia-Guiomar geltokia dagoen.

Olmedoko saihesbidean, linearen lehen bidebanatze handia dago, Medina del Campora doana, non Salamanca eta Portugaleko mugarekin lotuko den. Hortik abiatzen da, halaber, Zamoraren bidez Galiziara joango den linea.

Olmedoko saihesbidearen ondoren, ibilbideak iparralderantz jarraitzen du Valladolideraino.

Ingurumen-jarduketak

Titulua

Adif-en kezka nagusietako bat ingurumenarekiko errespetua da.

1>Horregatik, abiadura handiko lineak eraikitzeko aurrekontuaren % 6,7 bideratzen du horien ingurumen-integrazioa bermatzera, ingurumen-inpaktuaren adierazpenak betetzen direla ziurtatuz eta ingurunean hobekuntzak nahita eginez. AHL eraikitzeko lanek Ingurumen-inpaktuaren adierazpenaren eta Natura 2000 Sarearen aginduak bete zituzten, eta etengabeko harremanak izan ziren Gaztela eta Leongo Juntako Ingurumen Sailarekin eta Espainiako Ornitologia Elkartearekin (SEO).

Madril-Segovia-Valladolid AHLaren kasuan, ingurumen-jarduerak

  • kabalioiak ezartzean zentratu ziren, estepako hegaztiek hegaldia altxa dezaten (abutardak)
  • Arroyo del Valle bidezubiaren erdiko arkuak altxatzeko asmatu eta egindako eraikuntza-metodoa
  • Paisaian integratzeko tratamenduak: hidroereintza, landaketa eta kokozko manta organikoak.
    • Zuhaitz-kopurua (ametzak, lizarrak, pinu gorriak...) eta zuhaixka-kopurua (isatsak, elorri beltzak...) nabarmen handitu dira.
  • Harri-pilak drainatze-lanen ahoetan
  • Faunak ihes egiteko arrapalak eta langak
  • Bidezubiak integratzea (fauna pasatzeko pasabideak)
  • Fauna pasatzeko gaineko pasabideak landare-lurrarekin, koltza hesiarekin edo egurrarekin estaltzea
  • Untxiak babesteko eta hezteko eremuak.
    • Bai populazioa handitzeko, bai eguzki-arrano iberiarra babesteko, zeinaren elikagai nagusia mendiko untxia baita.
Azpiegituraren ezaugarriak
179
Km
luze
18
Bidezubiak
2.000 metroko luzera guztira
4
Tunelak
eta 42,1km-ko luzera guztira.
Halaber, 5 tunel aizun daude
3
Geltokiak
bidaiarientzako: Madrid - Chamartín, Segovia - Guiomar eta Valladolid - Campo Grande