Antequera - Granada linea

Andaluziako zeharkako ardatza

Titulua

Antequera – Granada abiadura handiko linea Andaluziako zeharkako ardatzean dago. 

Granada, Malaga, Kordoba, Sevilla, Madril eta Espainiako beste hiri batzuekin abiadura handiko konexio zuzena ahalbidetuko duen azpiegitura da. Hiri horien guztien arteko bidaietan aurreztutakoa nabarmena izango da.

Granada gainerako erkidegoekin lotzeaz gain, Andaluziako barne-artikulazioa sustatzen eta hobetzen lagunduko du neurri handi batean.

Abiadura handiko linea hori 2019ko ekainaren 25ean inauguratu da.

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​

Linearen deskribapena

La nueva línea arranca con 30 km en vía doble, localizados entre el km 0 de la estación de Antequera-Santa Ana y el Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) de Archidona, en la provincia de Málaga. Desde ese emplazamiento hasta llegar a Granada (92 km) se ha montado vía única.
Kalitate-zerbitzua

LAV Antequera-Santa Ana geltokiaren inguruan hasten da, eta trenen triangelu bat osatzen du abiadura handiko lineen bidez zuzeneko komunikazioa ahalbidetzeko Granada, Malaga, Kordoba, Sevilla, Madril eta Espainiako beste hiri batzuen artean, bidaia denborak nabarmen murriztuta. Hiru geltoki ditu Antequeran, Lojan eta Granadan. 

Trazadura Malagako Antequera eta Archidona udalerrietatik igarotzen da, eta Loja, Huétor-Tajar, Villanueva de Mesía, Íllora, Pinos Puente, Atarfe eta Granadatik, A-92 autobiarekiko paralelo samar, eta, oro har, erliebe malkartsu batetik, beraz, 12 km inguru egitura eraiki behar izan dira 31 bidezubi eta 6 km inguruko zazpi tuneletan banatuta. Aipagarriak dira, berezitasun gisa, Guadalhorce ibaiaren gaineko biaduktua eta A-92, Antequeran (2.525,5 m luze), Archidonako biaduktua (3.150,5 m luze) eta Quejigareseko tunela (bi hodiko mota, 3.354,8 m eta 3.378,2 m-ko bi tunel paralelo dituena, hurrenez hurren).

ERTMS eta ASFA kopia-sistema instalatuko dira, Antequera AH, Íllora eta Granadan 3 katigamenduekin. Telekomunikazio mugikorrak GSMR izango dira.

Se instalará ERTMS y sistema ASFA de respaldo, con 3 enclavamientos en Antequera AV, Íllora y Granada. Las  telecomunicaciones móviles serán GSMR.
Saltatu karrusela
Lotutako prentsa-oharrak

Ingurumen-neurriak

Benetan jasangarria eta natura errespetatzen duen trenbidea garatzea sustatzen dute Sustapen Ministerioak eta Adif Abiadura Handiak. Ondorioz, trenbidearen azpiegiturak diseinatzerakoan, eraikitzerakoan eta ustiatzerakoan, ahalik eta gehien errespetatzen dira natura-gune babestuak.

Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) betetzen dela zaintzeaz gainera; ikuspegi globaletik, lanak ingurunean zein gradutan integratuko diren eta lanetan hartutako ingurumen-neurrien eraginkortasuna baloratuko dira.

Titulua
Antequera-Granada LAVean hartutako neurrien artean, honako hauek nabarmentzen dira:
 
  • Tuneletatik datozen urak arbastatu eta dekantatzeko sistemak eraikitzea.
  • Nekazaritza eta paisaia zaharberritzeko proiektuak. 
  • Kaltetutako abelbideak zaintzea.
  • Akuiferoak ez ukitzeko neurriak, hala nola Archidonako biaduktua eraikitzea.

El seguimiento e investigación de yacimientos arqueológicos ha sido otro aspecto fundamental. Durante las obras de la LAV se han hallado importantes yacimientos de origen prehistórico y romano, algunas de cuyas piezas se exhiben en el Museo de Antequera:

  • Yacimiento Arroyo Saladillo: En la provincia de Málaga se han hallado restos de un poblado prehistórico de finales del IV milenio a.C., datado en la transición del Neolítico al Cobre. Este hallazgo constituye el descubrimiento más relevante de las obras de la línea.

  • Yacimiento Arroyo Villalta: Este yacimiento se extiende a lo largo de 14.200 m2, y alberga uno de los mayores complejos alfareros de toda la Cordillera Bética.

  • Villa romana de Caserío Silverio-Mayorga: Los estudios arqueológicos realizados en la zona han descubierto, entre los restos hallados, varios mosaicos con inscripciones, además de dos pequeñas esculturas romanas, que destacan sobre el conjunto. También se ha desvelado a presencia de un edificio dedicado al culto cristiano (siglo VI d.C.).Por otra parte, y con la finalidad de preservar yacimientos localizados, conocida de antemano su existencia, se han adoptado soluciones constructivas para su preservación. Este es el caso del viaducto de 150 m de longitud para salvar el yacimiento arqueológico conocido como ‘El Tesorillo’, en el tramo Tocón-Valderrubio (Granada).

Azpiegituraren ezaugarriak
122
Km
luze
31
Biaduktuak
12 km inguruko luzera.
Luzeenak 3.150,5 metro ditu
7
Tunelak
6 km inguruko luzera
3
Geltokiak
bidaiariena: Antequera AH, Loja eta Granada

Conoce más de la línea

Principales estructuras

De entre los 31 viaductos y 7 túneles existentes en la línea, destacan los siguientes elementos singulares.
Estaciones

La Línea de Alta Velocidad posee tres estaciones en Antequera, Loja y Granada.