Antequera - Granada linea
Andaluziako zeharkako ardatza
Andaluziako zeharkako ardatza
Antequera – Granada abiadura handiko linea Andaluziako zeharkako ardatzean dago.
Granada, Malaga, Kordoba, Sevilla, Madril eta Espainiako beste hiri batzuekin abiadura handiko konexio zuzena ahalbidetuko duen azpiegitura da. Hiri horien guztien arteko bidaietan aurreztutakoa nabarmena izango da.
Granada gainerako erkidegoekin lotzeaz gain, Andaluziako barne-artikulazioa sustatzen eta hobetzen lagunduko du neurri handi batean.
Abiadura handiko linea hori 2019ko ekainaren 25ean inauguratu da.
Finantziazio europarra
“Europa egiteko modu bat”
Linearen deskribapena
Linea 300 km/h-ko abiadurarako diseinatu da, nazioarteko zabalerarekin.
Malaga eta Granada probintzietatik igarotzen da, 122 kilometro inguruko luzerarekin.
Linea berria bide bikoitzeko 30 km-rekin abiatzen da, Antequera-Santa Ana estazioko 0 km-ren eta Archidonako (Malaga) aurreratzeko eta aparkatzeko postuaren (PAET) artean. Leku horretatik Granadara iritsi arte (92 km) bide bakarra dago.
LAV Antequera-Santa Ana geltokiaren inguruan hasten da, eta trenen triangelu bat osatzen du abiadura handiko lineen bidez zuzeneko komunikazioa ahalbidetzeko Granada, Malaga, Kordoba, Sevilla, Madril eta Espainiako beste hiri batzuen artean, bidaia denborak nabarmen murriztuta. Hiru geltoki ditu Antequeran, Lojan eta Granadan.
Trazadura Malagako Antequera eta Archidona udalerrietatik igarotzen da, eta Loja, Huétor-Tajar, Villanueva de Mesía, Íllora, Pinos Puente, Atarfe eta Granadatik, A-92 autobiarekiko paralelo samar, eta, oro har, erliebe malkartsu batetik, beraz, 12 km inguru egitura eraiki behar izan dira 31 bidezubi eta 6 km inguruko zazpi tuneletan banatuta. Aipagarriak dira, berezitasun gisa, Guadalhorce ibaiaren gaineko biaduktua eta A-92, Antequeran (2.525,5 m luze), Archidonako biaduktua (3.150,5 m luze) eta Quejigareseko tunela (bi hodiko mota, 3.354,8 m eta 3.378,2 m-ko bi tunel paralelo dituena, hurrenez hurren).
ERTMS eta ASFA kopia-sistema instalatuko dira, Antequera AH, Íllora eta Granadan 3 katigamenduekin. Telekomunikazio mugikorrak GSMR izango dira.
Ingurumen-neurriak
Benetan jasangarria eta natura errespetatzen duen trenbidea garatzea sustatzen dute Sustapen Ministerioak eta Adif Abiadura Handiak. Ondorioz, trenbidearen azpiegiturak diseinatzerakoan, eraikitzerakoan eta ustiatzerakoan, ahalik eta gehien errespetatzen dira natura-gune babestuak.
Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) betetzen dela zaintzeaz gainera; ikuspegi globaletik, lanak ingurunean zein gradutan integratuko diren eta lanetan hartutako ingurumen-neurrien eraginkortasuna baloratuko dira.
- Tuneletatik datozen urak arbastatu eta dekantatzeko sistemak eraikitzea.
- Nekazaritza eta paisaia zaharberritzeko proiektuak.
- Kaltetutako abelbideak zaintzea.
- Akuiferoak ez ukitzeko neurriak, hala nola Archidonako biaduktua eraikitzea.
Arroyo Saladillo aztarnategia: Malagako probintzian historiaurreko herrixka baten hondakinak aurkitu dira, K.a. IV. milurtekoaren amaierakoak, Neolitotik Kobrerako trantsizioan datatuak. Aurkikuntza hori lineako obren aurkikuntza garrantzitsuena da.
Arroyo Villalta aztarnategia: Aztarnategi honek 14.200 m2 ditu eta Mendikate Betiko osoko buztingile konplexu handienetako bat du.
Caserío Silverio-Mayorgako villa erromatarra: Inguru horretan egindako arkeologia-azterketek aurkitu dituzte, aurkitutako hondarren artean, zenbait mosaiko inskripzioekin, eta bi eskultura erromatar txiki, multzoaren gainetik nabarmentzen direnak. Kultu kristauari eskainitako eraikin baten presentzia ere aurkitu da (K.o. VI. mendea). Bestalde, aztarnategi lokalizatuak zaintzeko, aldez aurretik ezagutzen baita aztarnategi horiek badirela, eraikitze-soluzioak ezarri dira haiek zaintzeko. Horixe da 150 m-ko luzera duen biaduktuaren kasua, ‘El Tesorillo’ izeneko aztarnategi arkeologikoa zeharkatzeko, Tocón-Valderrubio tartean (Granada).
Luzeenak 3.150,5 metro ditu