Telekomunikazioak

Trenbide-jardueraren arauaren garapena ahalbidetzea

Titulua

Adif Abiadura Handia enpresaren zereginetako bat bere telekomunikazio-azpiegitura kudeatzea da. Zuntz optikozko sarea da, 16.000 kilometro inguruko luzera du, trenbidean zehar hedatzen da eta Espainiako hiriburu nagusiak lotzen ditu.

Alde horretatik, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioari atxikitako erakunde publikoak, bere zuntz optikozko sarea trenbide-ustiapenari dagozkion zerbitzuei euskarria emateko erabiltzeaz gain, gure herrialdeko sektoreko telekomunikazio-operadoreei gaitasuna eta zerbitzuak eskaini dizkie, ahalmen-soberakina optimizatzeko eta garapen teknologiko globalari laguntzeko.

Trenbide-ustiapenaren kapituluan, Adif eta Adif Abiadura Handia-ren telekomunikazio-sareak trenbide-jarduera normala garatzeko aukera ematen du bere alderdi guztietan, eta, aldi berean, trenbidearen kudeaketarekin lotutako azken teknologiak garatzeko eta ezartzeko aukera ematen du, hala nola ERTMS izeneko abiadura handiko seinaleztapen-sistema edo GSM-R komunikazio mugikorren eredua, besteak beste.

Hala ere, trenbide-trafikoari dagozkion komunikazio-beharrak ase ondoren, sare-ahalmenaren gehiegizkoa sozialki errentagarri bihurtzen da bi bideren bidez:

  • Azpiegiturak hobetzeko eta berriak eraikitzeko berrinbertsioa.

  • Telekomunikazioen teknologia berriak gizartearen eskura jartzea erraztea


Testuinguru horretan, Adif Abiadura Handia izan da Espainiako merkatuko operadoreentzako erreferentziazko telekomunikazio-azpiegituren hornitzaile neutral eta kudeatzaile integral nagusia, zuntz optikozko sare zabala baitu, Penintsulako lurralde nazional osoa hartzen duen eta Frantziarekin eta Portugalekin lotuta dagoen trenbide-azpiegitura baten gainean, bai eta uharte-estaldurarako sarbidea errazten duten sareen gainean ere.

Titulua

Gaur egun, 2014az geroztik, Adif Abiadura Handia enpresaren Zuntz Optiko Ilunaren Sarea lizitazio publikoan utzi da. Aktibo horiek lagatzeko epea 20 urtekoa da, eta Adif Abiadura Handia enpresarena izaten jarraituko dute.

Espresuki utzi dira lagapenetik kanpo gaur egun trenbide-sistemak erabiltzen dituen zuntz optikoak. Zuntz horiek, oro har, kablearen edukieraren %25 inguru osatzen dute ohiko sarean.

Adif-AHk kalitate eta espezializazio handiko zuntz optikozko sarearen kudeaketa egiten du, merkatu oso lehiakor batean egoteko beharrezkoak direnak. Horretarako, Adif AHk Etengabeko Arreta Zentroa (CAP) du, bezeroei arreta emateaz arduratzen dena, eta zuntz optikoaren sarearen ikuskapena etengabe ikuskatzeko tresnak ditu, urteko 365 egunetako 24 orduetan, hainbat kudeaketa-sistemaren bidez: SSFO (Zuntz Optikoa Denbora Errealean Ikuskatzeko Sistema), SSPE (Parkeetako Hornidura Elektrikoaren Ikuskatze eta Teleaginte Sistema), SSPAV (Abiadura Handiko Lineetan Alarmak Gainbegiratzeko Sistema) eta GIS (Informazio Geografikoko Sistema).

Titulua

Adif Abiadura Handia enpresaren helburu nagusia etengabeko hobekuntza izan da beti, eta proiektu hau abian jarri zenetik arlo horretan egin diren ia inbertsio guztiak horretara bideratu dira. Zerbitzuaren fidagarritasun-maila handitzeko modu garrantzitsu bat sarea sendotzen inbertitzea da, eta, horretarako, sarea hobetu egin behar da, gorabehera gehien sor daitezkeen eremuetan edo horiek konpontzeko sarbideak zailtasun handiak dituen eremuetan. Horretarako, hurrengo urteetarako Inbertsio Plana ezarri zen, eta lagapen-hartzaile berriari transferitu zaio.

Gaur egun, eta 2034 arte ezarritako sarearen lagapenaren ondorioz, Adif AHk sarearen kalitatea zaintzeko zerbitzuak ematen ditu, ezarritako kudeaketa-sistemetan eta giza taldearen profesionaltasunean metatutako esperientzia luzean oinarrituta.

Horrez gain, eta egungo ustiatzailearekin sinatutako akordioen barruan, Adif Abiadura Handia enpresak Inbertsio Plana garatzen laguntzen du, bai eta laguntza teknikoa eta komertziala ematen ere, lagapen-kontratuaren lehenengo urteetan behintzat, bai erdialdean bai lurraldean. Sare-kudeatzailearen eta Bezeroen Ingeniaritzaren funtzioak gauzatzen.