Kordoba - Málaga linea

Abiadura handia Costa del Solera heldu da

Titulua

Kordoba-Malaga abiadura handiko linea eraikitzean, Mediterraneoa eta penintsulako barnealdea abiadura handiarekin lotu ziren lehen aldiz.

Andaluziako korridorearen barruan dago eta, Madril-Kordoba-Sevilla lineari esker, Malaga, Jaén, Granada Cádiz eta Huelva lotuko ditu.Lineak 155 kilometro ditu (Sevilla-Madril abiadura handiko lineara Kordobako Almodóvar del Río herrian lotu eta Malaga hirira heltzen den arte), eta 22 tartetan eraiki zen. 2.100 milioi euroko aurrekontua izan zuen guztira.

Europako finantzaketa


Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan du:
​​​​​​​
Europa egiteko modu bat

imagen párrafo
Europako Inbertsio Bankua (EIB)
Europako Inbertsio Bankuak (EIB) proiektu hau finantzatzen laguntzen du. 

Historia

Esta línea forma parte del Corredor Sur dentro del proceso de liberalización del sector ferroviario que han acometido Adif y Adif Alta Velocidad y, por tanto, de las ofertas presentadas por las nuevas compañías, que comenzarán próximamente, de acuerdo con lo establecido en los acuerdos marco, la operación de trenes de viajereros

Lineak 155 kilometro ditu guztira, trenbide bikoitzarekin, eta bidaiariak garraiatzeko baino ez da erabiltzen. 350 km/h-ko abiaduran ibiltzeko diseinatuta dago. Almodóvar del Río (Kordoba) herrian Madril-Sevilla linearen bidebanatzea dago, Malaga hirira heltzeko. Ibilbideari esker, 25 kilometro gutxiago egiten ditu Andaluziako bi hiriburuen artean.

Bidaia-denborei dagokienez, Madril eta Málaga arteko bidaiarik motzena 2 ordu eta 20 minututan egiten da. Linearen onurak Algeciras eta Granadako tren-zerbitzuei ere heldu zaizkie.

2013ko maiatzaren amaieran, hamar milioi bidaiarik erabilia zuten azpiegitura. Data horretan, Madril eta Málaga artean bidaiatzen duten pertsonen % 86 trenez doaz, eta % 14 airez. 2007an, % 72k hegazkina erabiltzen zuen eta % 28k trena.

Azpiegitura nagusiak

Titulua
XIX. mendeko ohiko linearen trazadura Guadalhorce ibaiaren ibilbideari jarraitzen zion igarobide naturaletik zihoan, Bobadillako Gaitanen haitzarteko horma malkartsuaren ondoan zubiak eta tunelak zituen ibilbide batetik.Ibilbide honen ekialdean abiadura handiko bidea doa, Malaga Kordobako lautadetatik Abdalajis haranera eta Huma mendilerrora iritsiz. Ibilbide horretan hamabost zubibide eta zortzi tunel eraiki ziren.

Antequeran daude erregulazio- eta kontrol-zentroa, mantentze-oinarria eta trenbide-zabaleraren bi aldagailuak, abiadura handiko linearen eta zabalera konbentzionaleko lineen arteko trenbide-zerbitzuaren trantsizioa ahalbidetzen dutenak.
Abiadura handiaren etorrerak hiri-konfigurazio berri bat ekarri zion Malagako hiriari, non trenbideak lurperatzeak trenbidea Malagako hiriburuan integratzea ahalbidetu zuen. Lanak egiteko, ahalegin handia egin behar izan zen ingeniaritzan eta hirigintzan, ohiko trenbide-trafikoak eten gabe egin behar izan baitzen.Lurpeko korridoreak 1.932 metroko luzera duten bi tunel paralelo eta atxiki hartzen ditu, bata UIC zabalerako bi biderentzat eta bestea iberiar zabalerako bi biderentzat.
Azpiegituraren ezaugarriak
155
Km
luzera
15
Bidezubia
Luzeenak 1.390 metro ditu
8
Tunelak
Luzera guztira: 19 kilometro
Luzeenak 7 km baino gehiago ditu
4
Geltokiak
bidaiarientzat: Kordoba, Puente Genil - Herrera, Antequera - Santa Ana eta Vialia Málaga María Zambrano

Conoce más de la línea

Túneles y viaductos

La vía de alta velocidad discurre, alcanzando Málaga, desde las llanuras de Córdoba por el valle de Abdalajís y la sierra de Huma, a través de un recorrido en el que se construyeron quince viaductos y ocho túneles.
 
Estaciones

Las distintas estaciones de la línea destacan por su funcionalidad para la prestación de los distintos servicios, así como por su diseño arquitectónico.