Madril - Sevilla linea

Penintsulako erdialdea eta hegoaldea lotzeko ardatza

Titulua

Madril - Sevilla Abiadura Handiko Linea ardatz egituratzaile garrantzitsua da zeharkatzen dituen eskualdeen komunikazioetan (Madril, Gaztela-Mantxa eta Andaluzia).

Linearen barruan dauden hiriez gain (Madril, Ciudad Real, Puertollano, Kordoba eta Sevilla), Toledoko eta Malagako abiadura handiko lineak ere linea horretatik abiatzen dira. Bestalde, zabalera-aldagailuei esker, Cadizko, Huelvako, Malagako, Granadako eta Algecirasko tren-zirkulazioek linea horrek dakartzan onura guztiak jasotzen dituzte, bai bidaia-denborak hobetzeari dagokionez, bai zerbitzua hobetzeari dagokionez.

1992tik 2011ra, 56 milioi lagunek bidaiatu dute Sevillatik Madrilera, eta bikoitza baino gehiagok, 118 milioik, Espainiako abiadura handiko lehen linea horretatik doazen trenetan.

Europako finantzazioa


Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan du:
Europa egiteko modu bat

Egungo egoera

2022an, Abiadura Handiko linea horrek 30 urte beteko ditu zerbitzuan, baina, hala ere, frogatutako fidagarritasuna eta eraginkortasuna ditu. Horiek handitzeko eta modernizatzeko, Adif Abiadura Handia enpresak berrikuntza bat egiten du, balastotik edo desbideratzeetatik segurtasun-instalazioetaraino, katigamenduak, trena babesteko sistemak, detekzio-sistema osagarriak, energiaa edo trafikoa kontrolatzea barne.

Kalitatezkoa zerbitzua

Kalitatezkoa zerbitzua

Espainiako abiadura handiko lehen linea horren lehen erronka hura eraikitzea izan zen, baina, aldi berean, esanguratsua izan zen trenbide-azpiegitura eta -zerbitzuak kalitate-estandar altuekin mantentzeko eta hobetzeko erronka.

Ildo horretan, lerro honen historia aintzatespenez eta sariez josita dago, eta zerbitzu horrek bikainaren kategoria lortu du, kalitateari dagokionez dauden baremoen arabera. Esate baterako, 1998an zerbitzuak Kalitatearen Europako Saria lortu zuen, Europan kalitatearen kudeaketarekin eta enpresen bikaintasunarekin lotuta ematen den saririk handiena, eta 2000. urtean AVE Kalitatea Kudeatzeko Klubak emandako Europako Bikaintasunaren Zigilua lortu zuen, kudeaketaren etengabeko hobekuntzaren bilakaera aitortzen duen ziurtagiria, hain zuzen.

Beste adibide esanguratsu bat: ireki zenetik 15 urtera, Abiadura Handiko Sarearen trenbidearen km bakoitzeko mantentze-lanen kostua % 50 inguru murriztu zen, ikaskuntzaren, esperientziaren eta kudeaketaren hobekuntzaren ondorioz, nahiz eta zirkulazioen kopurua % 300 inguru handitu.

Bilakaera

Madril-Sevilla abiadura handiko linea 300 km/h-rainoko abiaduretarako diseinatuta dago, eta gaur egun prestazio maximoak eskaintzen ditu; izan ere, martxan jarri zenetik, hainbat hobekuntza-proiektu egin dira linea horretan, eta horiei esker, kalitate-maila handitu da.

Teknologia aitzindariak ezarri ziren bere garaian linea horretan, hala nola LZB, trenbidearen eta trenaren arteko abiadura etengabe gainbegiratzen duena noranzko biko datuen transmisioarekin eta trenak automatikoki gidatzeko aukera ematen duena.Etorkizunean, trafikoa kontrolatzeko ERTMS (European Railway Traffic Management System) sistema europarra ezartzea aurreikusita dago, segurtasun-prestazio handiagoak eta abiadura handitzea ahalbidetzen dituena.

 100 serieko (100-015) Ave tren batek Espainiako trenbidearen abiadura errekor historikoetako bat lortu zuen: 1993ko apirilaren 23an, 356,8 km/h-ko abiadura lortu zuen ibilgailuan aldaketarik egin gabe.1994an, probei esker 300 km/h-ko abiaduran ustiatu ahal izan zen merkataritza, eta 40 minutu murriztu zuten Madril eta Sevilla arteko ibilbidea. Errekorra 13 urte beranduago hautsi zen, Madril-Bartzelona linean.2006ko uztailaren 15etik 16rako gauean 103 (103-002) serieko tren batek Espainiako abiadura errekorra lortu zuen, 404 km/h-koa, hau ere aldaketarik gabe.

Trenbidearen eremuan, peralteak hobetzeko lan handia egin da hainbat zatitan, eta, horri esker, abiadura 250 km/h-tik 300 km/h-ra igo da, konfort-mailei eragin gabe eta bidearen gaineko agresibitatea areagotu gabe.

Abiadura handiko estandar berrietara egokitzeko hobekuntzen artean, hainbat lan egin dira, hala nola 25 Kv. c/a, 50 Hz elektrifikazio-sistema aldatzea eta GSM-R bidezko telekomunikazio-instalazioa.

Azkenik, aipatzekoa da trenbide-zirkulazioaren kontrolean egindako modernizazioa, DaVinci sistemari esker. Sistema hori munduko zirkulazio-sistema aurreratuenetako bat da, eta Erregulazio eta Kontrol Zentro baten elementuak osatzen dituzten sistema guztiak aplikazio bakar batean integratzen ditu.

Azpiegituraren ezaugarriak
471
Km
luzera
32
Bidezubia
Luzera guztira 8.355 metro
17
Tunelak
Luzera guztira: 16.030 metro
Luzeenak 2.540 metro ditu
5
Geltokiak
bidaiarientzat: Madrid Puerta de Atocha, Ciudad Real, Puertollano, Córdoba eta Sevilla Santa Justa