Atlantikoko ardatza

Galizia iparraldetik hegoaldera

Vigo eta A Coruñaren arteko distantzia 21,8 km murriztu da. 2009ko abenduan, martxan jarri zen Santiago eta A Coruña arteko diesel treneko ibilbidea (61,7 km). Ondoren, zati hori elektrifikatu egin zen, eta 2011ko abenduan Ourense – Santiago – A Coruña erlazio berriarekin konektatu eta integratu zen.

Finantziazio europarra

Adif AHk Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntzak eta finantzaketa izan ditu linea horrek.

Europa egiteko modu bat
​​​​​​​

Azpiegiturak

El trazado antiguo de la línea convencional, en vía única sin electrificar, no permitía velocidades elevadas. El proyecto ha consistido en realizar una mejora integral de la línea previamente existente e implantar una doble vía electrificada.

Como singularidad, en primer lugar se construyó la plataforma sin electrificar y en ancho ibérico (1.668 mm), con traviesas polivalentes. Este tipo de ancho permite, por ejemplo, el acceso de los trenes de mercancías a los puertos gallegos. Los diferentes tramos se han puesto en servicio a medida que han ido finalizando las obras y han sido recorridos por trenes diesel a 160 km/h. Con posterioridad, se produjo la electrificación, pasando entonces la velocidad máxima posible de 160 km/h a 250 km/h. La última fase prevista será la adaptación de todo el eje al ancho UIC (1.435 mm).
El Eje Atlántico se construye en un entorno de gran dificultad orográfica y zonas densamente pobladas. 

Así, el tramo A Coruña-Vigo cuenta con 37 túneles, que suman una longitud global de 59,2 km, un 38% del recorrido total. En el tramo Vigo-Santiago se ubican otros 24 túneles, con una longitud global de 39,7 km (el 33% del total).

Asimismo, la línea tiene 32 viaductos que suman una longitud de 14,9 km (un 9,5% de la longitud total). El tramo Vigo-Santiago cuenta con 24 viaductos, con 12,2 km de longitud (un 13% del total). El más largo es el del Sar (2.411 m), pero seguramente el más emblemático es el del Ulla (1.620 m), que ostenta un récord mundial de luz (anchura entre pilares) para puentes ferroviarios metálicos, con sus 240 m., superando los 208 m del puente de Nautenbach (Alemania)
Responsive Image
Estación de Vigo Urzaiz en el tramo Santiago-Vigo.

1.621,5 metroko bidezubi honek Ulla ibaia zeharkatzen du bokaletik hurbil. Egitura metalikoari eusten dioten 11 pilare ditu, ibaiaren ibilgutik 60 metrora. Taularen egitura metalikoaren konplexutasuna dela eta (20.000 tona altzairu eta 17,5 m arteko piezak ditu), orain arte Espainian aitzindari izan den exekuzio-kontroleko sistema bat garatu behar izan da. Bidezubi honek "San Telmo 2015" saria jaso du eta Association for Bridge and Structural Engineering-ek (IABSE) emandako Outstanding Structure Award 2016 sariaren finalista izan da.

Actualidad

— 6 Elementu orri bakoitzeko
1 - 6 erakusten 21 emaitzetatik.
Azpiegituraren ezaugarriak
241
Km
luze
32
Biaduktuak
Luzera, guztira: 14,9 km
37
Tunelak
Luzera, guztira: 59,2 km
11
Geltokiak
Hauek dira nagusiak: La Coruña, Santiago de Compostela, Villagarcía de Arosa, Pontevedra eta Vigo-Urzáiz

Geltokiak

Vigo Urzáiz-eko geltokia
Vigoko iparraldeko trenbide-sarbide berriak hirigunetik gainazaleko igarobidea eragozten du, eta Vigo-Urzáiz-eko geltoki berrian du irteera, aurrekoaren leku berean, baina 15 metro beherago. 
Geltokiak 1.330 m2 ditu, eta bidaiarientzako, kafetegirako eta merkataritzako lokaletarako behar diren zerbitzuak eta ontziratzeko pasabiderako eta behin betiko nasetarako sarbidea ditu.

Ardatz osoan, geltoki berrituak eta eraikuntza berriak konbinatzen dira:

  • A Coruña - Berritua
  • Uxes -Berritua
  • Cerceda-Meirama - Eraikuntza berria
  • Ordes - Eraikuntza berria
  • Santiago de Compostela - Berritua
  • Padrón-Barbanza - Eraikuntza berria
  • Villagarcía de Arousa - Berritua
  • Pontevedra - Berritua
  • Arcade Apeadero - Berritua
  • Redondela Abiadura Handia - Eraikuntza berria
  • Vigo-Urzáiz - Eraikuntza berria