Atlantikoko ardatza
Galizia iparraldetik hegoaldera
Galizia iparraldetik hegoaldera
Vigo eta A Coruñaren arteko distantzia 21,8 km murriztu da. 2009ko abenduan, martxan jarri zen Santiago eta A Coruña arteko diesel treneko ibilbidea (61,7 km). Ondoren, zati hori elektrifikatu egin zen, eta 2011ko abenduan Ourense – Santiago – A Coruña erlazio berriarekin konektatu eta integratu zen.
Finantziazio europarra
“Europa egiteko modu bat”
Azpiegiturak
Como singularidad, en primer lugar se construyó la plataforma sin electrificar y en ancho ibérico (1.668 mm), con traviesas polivalentes. Este tipo de ancho permite, por ejemplo, el acceso de los trenes de mercancías a los puertos gallegos. Los diferentes tramos se han puesto en servicio a medida que han ido finalizando las obras y han sido recorridos por trenes diesel a 160 km/h. Con posterioridad, se produjo la electrificación, pasando entonces la velocidad máxima posible de 160 km/h a 250 km/h. La última fase prevista será la adaptación de todo el eje al ancho UIC (1.435 mm).
Así, el tramo A Coruña-Vigo cuenta con 37 túneles, que suman una longitud global de 59,2 km, un 38% del recorrido total. En el tramo Vigo-Santiago se ubican otros 24 túneles, con una longitud global de 39,7 km (el 33% del total).
Asimismo, la línea tiene 32 viaductos que suman una longitud de 14,9 km (un 9,5% de la longitud total). El tramo Vigo-Santiago cuenta con 24 viaductos, con 12,2 km de longitud (un 13% del total). El más largo es el del Sar (2.411 m), pero seguramente el más emblemático es el del Ulla (1.620 m), que ostenta un récord mundial de luz (anchura entre pilares) para puentes ferroviarios metálicos, con sus 240 m., superando los 208 m del puente de Nautenbach (Alemania)
1.621,5 metroko bidezubi honek Ulla ibaia zeharkatzen du bokaletik hurbil. Egitura metalikoari eusten dioten 11 pilare ditu, ibaiaren ibilgutik 60 metrora. Taularen egitura metalikoaren konplexutasuna dela eta (20.000 tona altzairu eta 17,5 m arteko piezak ditu), orain arte Espainian aitzindari izan den exekuzio-kontroleko sistema bat garatu behar izan da. Bidezubi honek "San Telmo 2015" saria jaso du eta Association for Bridge and Structural Engineering-ek (IABSE) emandako Outstanding Structure Award 2016 sariaren finalista izan da.
Actualidad
Geltokiak
Geltokiak 1.330 m2 ditu, eta bidaiarientzako, kafetegirako eta merkataritzako lokaletarako behar diren zerbitzuak eta ontziratzeko pasabiderako eta behin betiko nasetarako sarbidea ditu.
Ardatz osoan, geltoki berrituak eta eraikuntza berriak konbinatzen dira:
- A Coruña - Berritua
- Uxes -Berritua
- Cerceda-Meirama - Eraikuntza berria
- Ordes - Eraikuntza berria
- Santiago de Compostela - Berritua
- Padrón-Barbanza - Eraikuntza berria
- Villagarcía de Arousa - Berritua
- Pontevedra - Berritua
- Arcade Apeadero - Berritua
- Redondela Abiadura Handia - Eraikuntza berria
- Vigo-Urzáiz - Eraikuntza berria