Madril – Galizia AHL

Galiziarako bidea, gero eta gertuago

Titulua

Madril-Galizia abiadura handiko lineak, Ipar/Ipar-mendebaldeko korridorearen baitan, Galizia Espainiako abiadura handiaren mapan kokatuko du.

Galiziako trenbide-trazadurak beti egon dira erliebe gorabeheratsuak baldintzatuta, eta horrek penintsulako erdigunearekiko trenbide-komunikazioak zaildu ditu. Izan ere, Madril eta Galizia arteko lehen linea zuzena, Zamora eta Ourense artekoa, ez zen 1958ra arte lortu

. Bi une historiko berri gertatuko dira Galiziako tren-sektorean. Lehenengoa 2011ko amaieran izan zen, Ourense, Santiago eta Coruña arteko zatia martxan jartzean. 2005eko ekainetik dago obretan. Bigarrena, mesetarekiko konexioa abian jartzean izango da.

Europako finantzazioa

Lineak Adif-ek Europar Batasuneko (EB) funts eta programetatik jasotako laguntza eta finantzaketa izan du.

Europa egiteko modu bat
 

Egungo egoera

2011ko abenduaren 10ean, Ourense eta Santiago arteko azpiegitura-lan guztiak amaitu ondoren, eta Santiago eta Coruña arteko linea elektrifikatzeko eta osorik hobetzeko lanak amaitu ondoren, 150 kilometroko Ourense-Santiago-Coruña linea zerbitzua ematen hasi zen. Eraikitzeko 3.300 milioi euro inbertitu ziren.
 
2020ko urriaren 26an Zamora-Pedralba de la Pradería tartea jarri zen martxan. 110 kilometroko azpiegitura honek Madril eta Galizia arteko bidaia-denborak nabarmen murriztea ahalbidetzen du, zeharkatzen dituen lurraldeen gizarte eta ekonomia egituratzen lagunduz. Tarte hori Pedralbako zabalera-aldagailuan amaitzen da, Madril-Galizia trenbide-konexioek ohiko bidetik jarraitzea ahalbidetzen baitu, Pedralba-Ourense segmentu berria martxan jarri arte.
Titulua

Tren-konexio berriak abiadura, fidagarritasuna, erosotasuna eta bidaia-denborak nabarmen hobetu ditu.

Madril-Galizia linea berria trenbide bikoitz elektrifikaturako plataforma batean eraiki da, abiadura handiko parametroekin, eta 350 km/h-ko gehieneko abiaduretarako diseinatuta dago.Abiadura handia iristeari esker, gainera, ibilbideko geltokietako instalazioak egokitzeko eta modernizatzeko lanak egin dira eta hirietako hirigintza hobetu da.

Denbora hobekuntzak progresiboak izango dira, eta, azkenean, Santiago eta Madril arteko distantzia hiru ordutan egin ahal izango da.

Trenbidearen aldeko apustu argia da, gizarte-kohesioa eta dinamizazio ekonomikoa bultzatzen dituen garraiobide gisa.

Titulua

Galiziarako sarbidea Madril-Valladolid linearen bidebanatzean hasten da, Olmedon, eta Santiago de Compostelan amaitzen da, Galiziako Ardatz Atlantikoarekin bat egiten duen lekuan.

434,86 kilometro luze da eta ERTMS seinalizazioa eta ASFA ezarriko dira. Linea 350 km/h-ko gehieneko abiadurarako diseinatuta dago.

Actualidad

Madril-Galizia AHLaren zifrak
420
Km
luzera
38
Bidezubia
Luzera guztira: 20,4 km
31
Tunelak
Luzera guztira: 29,3 km
Luzeenak 8.574 metro ditu
8
Geltokiak
bidaiarientzat: Madrid Chamartín, Segovia, Valladolid, Medina del Campo, Zamora, Ourense, Santiago eta Coruña

Conoce más de la línea

Enlaces relacionados

Eje Atlántico

El Eje Atlántico discurre de norte a sur por el litoral atlántico gallego entre a Coruña y Vigo a lo largo de 155,6, kilómetros, comunicando cinco de las siete mayores ciudades gallegas. Esta infraestructura está comunicada con la nueva conexión Madrid-Galicia a la altura de Santiago de Compostela.

Línea Madrid-Valladolid


Esta línea, puesta en servicio el 22 de diciembre de 2007, constituye el elemento fundamental para el desarrollo ferroviario del Norte y Noroeste de España.

La reducción de tiempos de viaje y distancias por ferrocarril benefician a una amplia zona que representa más del 30% del los índices nacionales de población y superficie.

Corredores europeos


Uno de los objetivos principales de la UE es promover la conectividad de los ciudadanos y los bienes dentro de Europa.  Una de las herramientas principales para logarlo son los nueve Corredores de la Red TEN-T (Trans-European Network - Transport), conocidos como los Core Network Corridors (CNC).