Quality and Customer
Adif and Adif Alta Velocidad certify their management systems in accordance with IS0, UNE regulations and the EFQM model, with improvement plans that are renewed and audited annually.
Adif y Adif Alta Velocidad certifican sus sistemas de gestión de acuerdo a normas IS0, UNE y modelo EFQM con planes de mejora que renueva y audita periódicamente.

Sello EFQM 600
El Club Excelencia en Gestión ha otorgado el Sello EFQM 600 a Adif y Adif AV, en reconocimiento a su gestión excelente, innovadora y sostenible, basada en el Modelo EFQM. Con este distintivo, nos situamos entre las exclusivas organizaciones en España que han superado los 600 puntos en la evaluación EFQM.
Con la obtención del sello reforzamos nuestra posición como organizaciones referentes y consolidamos el liderazgo en relación con la misión de ‘operar, gestionar y construir una red ferroviaria inteligente, adaptada al nuevo ecosistema tecnológico, competitivo y sostenible, contribuyendo de esta forma a los ODS’.
Con la obtención del sello reforzamos nuestra posición como organizaciones referentes y consolidamos el liderazgo en relación con la misión de ‘operar, gestionar y construir una red ferroviaria inteligente, adaptada al nuevo ecosistema tecnológico, competitivo y sostenible, contribuyendo de esta forma a los ODS’.
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In Europe
First European rail administrator to be awarded the Gold Seal of Excellence.
In Spain
First public company of its size and significance to achieve this level.
500+
Adif belongs to the exclusive group of Spanish companies with a level of 500+ in the Excellence in Management Club.
Quality Certifications
Certificates of compliance with the requirements of national and international EFQM, ISO and UNE regulations, as well as the assurance of legally binding regulations.
Adif and Adif Alta Velocidad Quality Policy
Adif and Adif Alta Velocidad Quality Policy
The Quality Policy is the framework that establishes the lines of action of the organizations in matters of Quality Management. The Quality Policy not only demonstrates the commitment of the organization in this matter, but must be aligned with the Mission, Vision, Values and Strategy of the company.