Accessibilitat en estacions de viatgers
Lorem ipsum
Lorem ipsum
Amb la finalitat de facilitar el trànsit per les nostres estacions a tots els viatgers, en general, i, sobretot, a aquells amb discapacitat o mobilitat reduïda, hi ha tot un conjunt de mesures i serveis que tenen com a objectiu aconseguir l'accessibilitat universal a les nostres estacions i als serveis ferroviaris que s'hi presten.
Servei Acosta

En què consisteix
Se trata de un servicio personalizado que orienta, informa y facilita al viajero el acceso y tránsito por las estaciones, así como la asistencia en la subida y bajada de los trenes.
En caso necesario dispone de los medios mecánicos para su realización.
El servicio comprende, tanto el recibimiento del viajero en el punto de encuentro de la estación de origen, asistencia en el tránsito por la estación y su subida y acomodo en el tren, como la recogida en destino en la plaza asignada en el tren y su desembarco y acompañamiento hasta el lugar previamente establecido en la estación de destino.
És un servei d'atenció i assistència a viatgers amb discapacitat o mobilitat reduïda que Adif posa a la disposició dels clients del ferrocarril.
Es tracta d'un servei personalitzat que orienta i informa el viatger i li facilita l'accés i el trànsit per les estacions, així com l'assistència en la pujada i baixada dels trens.
En cas necessari, disposa dels mitjans mecànics per a realitzar-lo.
El servei comprén tant la rebuda del viatger al punt de trobada de l'estació d'origen, l'assistència en el trànsit per l'estació i la pujada i l'acomodament en el tren, com la recollida en destinació a la plaça assignada en el tren i el desembarcament i acompanyament fins al lloc prèviament establit a l'estació de destinació.
Sol·licitud d'assistència
- En el moment de la compra del bitllet a través dels canals de venda establits per les empreses operadores de trens.
- Després de la compra del bitllet i abans de fer el viatge, per mitjà dels telèfons i canals habilitats per part dels operadors.
- Directament en algunes estacions amb servei permanent, si no s'ha realitzat en el moment de la compra i amb una antelació mínima de 30 minuts a l'eixida del tren. A les estacions amb servei puntual l'assistència haurà de sol·licitar-se a través de l'operador amb almenys 12 hores d'antelació.
- La sol·licitud d'assistència per a viatges internacionals per països d'Europa pertanyents a la Unió Internacional de Ferrocarrils (UIC) ha de realitzar-se amb una antelació mínima de 48 hores a l'eixida del tren en origen a través de correu electrònic en l'adreça oca.asistenciapmr@adif.es o en el telèfon 917744040 en horari de 6:00 h a 24:00 h.
Relació d'estacions
Política de Accesibilidad Universal aplicada al servicio Adif Acerca
Acceder a la Política de accesibilidad universal
Estacions més còmodes, més accessibles i més modernes
Estacions més còmodes, més accessibles i més modernes
L'accessibilitat universal és una de les línies d'actuació bàsiques en la prestació dels serveis ferroviaris. Així, els plans de millora i modernització en estacions contribueixen a complir l'objectiu d'Adif de fer de les infraestructures i instal·lacions ferroviàries un espai cada vegada de més valor per a la ciutadania, generador de benestar, progrés i cohesió social.
Els plans de modernització d'estacions es desenvolupen segons quatre línies principals d'actuació:
1. Rehabilitació i modernització d'edificis de viatgers
2. Millora de l'accessibilitat
3. Increment de la seguretat
4. Actuacions mediambientals

Bandes de proximitat i franges grogues en la vora d'andana

Millora d'accés i entorns
