Liña León - Asturias
Atravesamos montañas para conectar co futuro
Atravesamos montañas para conectar co futuro
A conexión en alta velocidade con Asturias, a través da Variante de Pajares, é unha das obras de enxeñaría máis complexas de Europa e o mundo: percorre o 80 % dos seus 50 km a través de 12 túneles que, xunto cos seus 10 viadutos, salvan a Cordilleira Cantábrica e o importante desnivel entre Asturias e a Meseta (500 m).
O túnel de Pajares (25 km) é o sétimo túnel ferroviario máis longo de Europa e a súa execución supuxo un desafío sen precedentes: até 5000 profesionais e cinco tuneladoras traballaron ao mesmo tempo na construción desta infraestrutura, que discorre a unha profundidade de 1 km.
A dobre vía electrificada conta co sistema de sinalización ferroviaria máis avanzado (ERTMS nivel 2) e está preparada para acadar unha velocidade máxima de circulación de 275 km/h.
O seu trazado recorta en 37 km a lonxitude do tramo actual polo Porto de Pajares -que data do século XIX- e presenta unha menor altitude e pendente, facilitando os traballos de mantemento invernal.
A Variante de Pajares é unha das liñas ferroviarias máis versátiles de España, xa que vai ser utilizada por trens de viaxeiros, rodando en ancho ibérico e, nun futuro, en estándar, e trens de mercadorías. Así mesmo, representa un salto sen precedentes nas conexións ferroviarias: os viaxeiros verán reducido en máis dunha hora o tempo de viaxe en tren entre Asturias e Madrid. E os trens de mercadorías poderán transportar até un 15 % máis de carga e ter máis lonxitude.
Financiamento Europeo
“Unha maneira de facer Europa”
A Variante de Pajares en cifras
Durante o seu deseño, planificación e construción implementáronse medidas de protección ambiental nunha contorna natural única, entre elas, restauracións medioambientais e de emboquilles dos túneles; xestión de residuos; uso de 3 km de cintas transportadoras para o traslado do material de escavación, reducindo notablemente o tráfico pesado de camións; a protección do río Huerna e convenios para a protección do oso pardo.
A conexión de Asturias dá un novo impulso ao desenvolvemento da rede ferroviaria de alta velocidade en España, que supera os 4000 km e se consolida como a maior de Europa e a segunda maior do mundo

A Variante de Pajares en cifras
- Viaducto Buen Suceso II. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túnel León Asturias. Variante de Pajares.
- Túneles de Pajares. Lado Este, en Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túneles de Pajares. Lado Este en La Pola de Gordón. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Túnel Variante de Pajares. LAV León Asturias.
- Vista aérea de tramo en la variante de Pajares. LAV León Asturias.
- Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes (PAET) en La Robla. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interiorde uno de los túneles de Pajares. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Boca de túnel desde el interior durante las pruebas de la BT, tren auscultador. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interior de túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Interior de túnel en el que se observa doble carril para el ancho mixto. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- La BT, realizando asucultación geométrica del túnel. LAV León Asturias. Variante de Pajares.
- Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
- Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Norte. Foto: A. G. Calzado.
- Noviembre de 2022. Primer tren comercial en pruebas que recorre la Variante de Pajares. Boca Sur. Foto: A. G. Calzado.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes de Campomanes
- Mayo de 2022. Durante las pruebas con tren auscultador BT en la Variante de Pajares. Foto: A.G. Calzado.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Boca túnel.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
- Abril de 2022. Variante de Pajares. Viaductos de transición entre túneles.
- Octubre de 2022. Variante de Pajares. El sistema de ventilación de chorro está integrado por hasta 214 ventiladores
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Vista aérea.
- Variante de Pajares. Aparatos de electrificación.
- Agosto de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórtico en La Gretosa.
- Julio de 2022. Variante de Pajares. Montaje de pórticos en PAET, Puesto de adelantamiento y estacionamiento de trenes, de La Robla.
- Septiembre de 2022. Variante de Pajares. Detalle de sujeción de catenaria.
- VIADUTO DE ARCHIDONA. O tren laboratorio, que normalmente se denomina "a BT", circular nesta imaxe atravesando este viaduto
- Andenes soterrados de la estación de León
- 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes
- 2021-09-19 Cambiador de ejes Pajares Campomanes
- 2021-09-19 Variante de Pajares Campomanes



































































