Liña Valladolid - Venta de Baños - Palencia - León
Contribuír á estruturación socioeconómica da Comunidade Autónoma de Castela e León
Contribuír á estruturación socioeconómica da Comunidade Autónoma de Castela e León
A posta en servizo comercial desta liña representa a inclusión das capitais de Palencia e León no mapa de alta velocidade española. Ademais, favorecerá as conexións cara a Asturias (por León), Cantabria (por Palencia) e Burgos e cara ao País Vasco (por Venta de Baños).
Así mesmo, contribúe á estruturación socioeconómica da Comunidade Autónoma de Castela e León e reduce o tempo de viaxe entre Madrid e a capital leonesa.
Financiamento Europeo
"Un xeito de facer Europa"

Evolución
Está proyectada para soportar tráficos de viajeros y mercancías.
No tiene un trazado tan condicionado por la abrupta orografía del terreno como el resto de las líneas del Corredor Norte-Noroeste.
Descrición da liña
Infraestruturas singulares
- Un túnel (Peña Rayada, 1.998 m) e un falso túnel (Villamuriel de Cerrato, 350 m).
- 48 viadutos / pérgolas, para salvar outras infraestruturas a distinto nivel. Destacan pola súa lonxitude os viadutos do Río Pisuerga (1.331 m) e do Río Esla (660 m), ou a pérgola de Torneros (León), con 606 m de lonxitude.
- Unha base de Mantemento da liña en Villada (Palencia).
- Outra infraestrutura destacada é o Triángulo de Venta de Baños, que permitirá todas as conexións directas posibles entre Valladolid, Palencia, León e Burgos.
A liña conta con tres cambiadores de ancho ao longo do seu percorrido: un en Villamuriel (ao sur de Palencia), para permitir a continuidade das circulacións cara a Cantabria en ancho ibérico, e dous na contorna da estación de León, para garantir a continuidade das circulacións cara a Asturias e Galicia en ancho ibérico.
Principais estruturas
- Viaduto sobre o río Pisuerga (1.331 m), no tramo Nó Norte de Valladolid - Cabezón de Pisuerga.
- Túnel da Peña Rayada (1.998 m), no tramo Cabezón de Pisuerga-San Martín de Valvení (Valladolid).
- Triángulo de Venta de Baños, que permitirá todas as circulacións directas posibles entre Valladolid, Palencia e Burgos.
- Viaduto sobre o río Esla (660 m), no tramo Palanquinos - Onzonilla (León).
- Pérgola sobre as vías das futuras instalacións de material motor e remolcado, e a dobre vía da liña actual Palencia-Coruña (606 m) no tramo Palanquinos-Onzonilla (León).
- Base de Mantemento da liña en Villada (Palencia).
Estacións da liña
A adaptación consistiu na renovación integral das plataformas, que foron ampliadas, aumentadas, pavimentadas de novo e equipadas con marquesiñas. Ademais, mellorouse a accesibilidade, resolvendo o acceso á plataforma central mediante a instalación de ascensores anexos ao paso subterráneo existente, que tamén foi remodelado.
A nova configuración da estación de Palencia inclúe dúas vías de alta velocidade en ancho estándar ou UIC, as máis próximas ao edificio de viaxeiros, e dúas vías en ancho convencional.
Adaptación a Alta Velocidade da dobre vía da Rede Convencional entre Onzonilla e a estación de León, incluída a renovación da plataforma, a superestrutura, electrificación e instalacións de seguridade e a construción de dous cambiadores de ancho. Ademais, construíronse dúas novas vías de apartado na estación de León, que queda configurada con dúas vías de ancho estándar (alta velocidade) e dúas vías de vía ibérica.
O de maior lonxitude ten 1.331 m.
Falso túnel Villamuriel de Cerrato (350 m)
Valladolid-Campo Grande, Palencia e León