Liña Antequera - Granada
Eixe transversal de Andalucía
Eixe transversal de Andalucía
A liña de alta velocidade Antequera - Granada forma parte do Eixe Transversal de Andalucía.
É unha infraestrutura que permitirá a conexión directa por alta velocidade de Granada con Málaga, Córdoba, Sevilla, Madrid e outras cidades españolas. O aforro en tempos de viaxe entre todas estas cidades será significativo.
Ademais de conectar Granada co resto das comunidades, contribuirá, en gran medida, a potenciar e mellorar o artellamento interno de Andalucía.
Esta liña de alta velocidade inaugurouse o 25 de xuño de 2019.
Financiamento Europeo
"Un xeito de facer Europa"
Descrición da liña
A liña foi deseñada para unha velocidade de ata 300 km/h, con ancho internacional.
Atravesa as provincias de Málaga e Granada, cunha lonxitude aproximada de 122 quilómetros.
A nova liña arrinca con 30 km en vía dobre, localizados entre o km 0 da estación de Antequera-Santa Ana e o Posto de Adiantamento e Estacionamento de Trens (PAET) de Archidona, na provincia de Málaga. Desde ese emprazamento ata chegar a Granada (92 km), montouse vía única.
A LAV comeza preto da estación de Antequera-Santa Ana, formando un triángulo ferroviario que permite a comunicación directa, a través de liñas de alta velocidade, entre as cidades de Granada, Málaga, Córdoba, Sevilla, Madrid e outras cidades españolas, cunha importante redución nos tempos de viaxe.Posúe tres estacións en Antequera, Loja e Granada.
O trazado atravesa os concellos malagueños de Antequera e Archidona e os granadinos de Loja, Huétor-Tajar, Villanueva de Mesía, Íllora, Pinos Puente, Atarfe e Granada, sensiblemente paralelo á Autovía A-92 e por un relevo xeralmente accidentado, polo que foi necesario construír preto de 12 km de estruturas repartidas en 31 viadutos e sete túneles que suman aproximadamente 6 km. Destacan pola súa singularidade o Viaduto sobre o río Guadalhorce e a A-92 en Antequera (2.525,5 m de lonxitude), o Viaduto de Archidona (3.150,5 m de lonxitude) e o Túnel de Quejigares (tipoloxía de dobre tubaxe, composto por dous túneles paralelos de 3.354,8 m e 3.378,2 m, respectivamente).
Instalarase ERTMS e sistema ASFA de garantía, con 3 encravamentos en Antequera AV, Íllora e Granada. As telecomunicacións móbiles serán GSMR.
Medidas ambientais
O Ministerio de Fomento e Adif Alta Velocidade promoven o desenvolvemento dun ferrocarril autenticamente sostible e respectuoso coa natureza, onde se mantén ao máximo o respecto aos espazos naturais protexidos durante o deseño, construción e explotación da infraestrutura ferroviaria.
Ademais de velar polo cumprimento da Declaración de Impacto Ambiental (DIA) valórase, desde unha perspectiva global, o grao de integración das obras na súa contorna e a eficacia das medidas ambientais adoptadas durante as mesmas.
- Construción de sistemas de desbastamento e decantación de augas procedente dos túneles.
- Proxectos de rehabilitación agronómica e paisaxística.
- Conservación de vías pecuarias afectadas.
- Medidas para evitar o impacto sobre os acuíferos, como a construción do viaduto de Archidona.
Xacemento Arroio Saladillo: Na provincia de Málaga acháronse restos dun poboado prehistórico de finais do IV milenio a.C., datado na transición do Neolítico ao Cobre. Este achado constitúe o descubrimento máis relevante das obras da liña.
Xacemento Arroio Villalta: Este xacemento esténdese ao longo de 14.200 m2 e alberga un dos maiores complexos oleiros de toda a Cordilleira Bética.
Vila romana de Caserío Silverio-Mayorga: Os estudos arqueolóxicos realizados na zona descubriron, entre os restos atopados, varios mosaicos con inscricións, ademais de dúas pequenas esculturas romanas, que destacan sobre o conxunto. Tamén se desvelou a presenza dun edificio dedicado ao culto cristián (século VI d.C.). Por outra banda, e co fin de preservar xacementos localizados, coñecida de antemán a súa existencia, adoptáronse solucións construtivas para a súa preservación. Este é o caso do viaduto de 150 m de lonxitude para salvar o xacemento arqueolóxico coñecido como 'El Tesorillo', no tramo Tocón-Valderrubio (Granada).
O de maior lonxitude ten 3.150,5 metros