Liña Antequera - Granada
Eixe transversal de Andalucía
Eixe transversal de Andalucía
A liña de alta velocidade Antequera - Granada forma parte do Eixe Transversal de Andalucía.
É unha infraestrutura que permitirá a conexión directa por alta velocidade de Granada con Málaga, Córdoba, Sevilla, Madrid e outras cidades españolas. O aforro en tempos de viaxe entre todas estas cidades será significativo.
Ademais de conectar Granada co resto das comunidades, contribuirá, en gran medida, a potenciar e mellorar o artellamento interno de Andalucía.
Esta liña de alta velocidade inaugurouse o 25 de xuño de 2019.
Financiamento Europeo
"Un xeito de facer Europa"
Descrición da liña
A LAV comeza preto da estación de Antequera-Santa Ana, formando un triángulo ferroviario que permite a comunicación directa, a través de liñas de alta velocidade, entre as cidades de Granada, Málaga, Córdoba, Sevilla, Madrid e outras cidades españolas, cunha importante redución nos tempos de viaxe.Posúe tres estacións en Antequera, Loja e Granada.
O trazado atravesa os concellos malagueños de Antequera e Archidona e os granadinos de Loja, Huétor-Tajar, Villanueva de Mesía, Íllora, Pinos Puente, Atarfe e Granada, sensiblemente paralelo á Autovía A-92 e por un relevo xeralmente accidentado, polo que foi necesario construír preto de 12 km de estruturas repartidas en 31 viadutos e sete túneles que suman aproximadamente 6 km. Destacan pola súa singularidade o Viaduto sobre o río Guadalhorce e a A-92 en Antequera (2.525,5 m de lonxitude), o Viaduto de Archidona (3.150,5 m de lonxitude) e o Túnel de Quejigares (tipoloxía de dobre tubaxe, composto por dous túneles paralelos de 3.354,8 m e 3.378,2 m, respectivamente).
Instalarase ERTMS e sistema ASFA de garantía, con 3 encravamentos en Antequera AV, Íllora e Granada. As telecomunicacións móbiles serán GSMR.
Medidas ambientais
O Ministerio de Fomento e Adif Alta Velocidade promoven o desenvolvemento dun ferrocarril autenticamente sostible e respectuoso coa natureza, onde se mantén ao máximo o respecto aos espazos naturais protexidos durante o deseño, construción e explotación da infraestrutura ferroviaria.
Ademais de velar polo cumprimento da Declaración de Impacto Ambiental (DIA) valórase, desde unha perspectiva global, o grao de integración das obras na súa contorna e a eficacia das medidas ambientais adoptadas durante as mesmas.
- Construción de sistemas de desbastamento e decantación de augas procedente dos túneles.
- Proxectos de rehabilitación agronómica e paisaxística.
- Conservación de vías pecuarias afectadas.
- Medidas para evitar o impacto sobre os acuíferos, como a construción do viaduto de Archidona.
El seguimiento e investigación de yacimientos arqueológicos ha sido otro aspecto fundamental. Durante las obras de la LAV se han hallado importantes yacimientos de origen prehistórico y romano, algunas de cuyas piezas se exhiben en el Museo de Antequera:
- Yacimiento Arroyo Saladillo: En la provincia de Málaga se han hallado restos de un poblado prehistórico de finales del IV milenio a.C., datado en la transición del Neolítico al Cobre. Este hallazgo constituye el descubrimiento más relevante de las obras de la línea.
- Yacimiento Arroyo Villalta: Este yacimiento se extiende a lo largo de 14.200 m2, y alberga uno de los mayores complejos alfareros de toda la Cordillera Bética.
- Villa romana de Caserío Silverio-Mayorga: Los estudios arqueológicos realizados en la zona han descubierto, entre los restos hallados, varios mosaicos con inscripciones, además de dos pequeñas esculturas romanas, que destacan sobre el conjunto. También se ha desvelado a presencia de un edificio dedicado al culto cristiano (siglo VI d.C.).Por otra parte, y con la finalidad de preservar yacimientos localizados, conocida de antemano su existencia, se han adoptado soluciones constructivas para su preservación. Este es el caso del viaducto de 150 m de longitud para salvar el yacimiento arqueológico conocido como ‘El Tesorillo’, en el tramo Tocón-Valderrubio (Granada).
O de maior lonxitude ten 3.150,5 metros
Conoce más de la línea
De entre los 31 viaductos y 7 túneles existentes en la línea, destacan los siguientes elementos singulares.
La Línea de Alta Velocidad posee tres estaciones en Antequera, Loja y Granada.