Liña Córdoba - Málaga

A chegada da alta velocidade á Costa do Sol

Título

A construción da Liña de Alta Velocidade Córdoba-Málaga supuxo conectar, por primeira vez con alta velocidade, o Mediterráneo e o interior da península.

Forma parte do corredor de Andalucía, que conectará a través da liña Madrid-Córdoba-Sevilla, con Málaga, Xaén, Granada, Cádiz e Huelva. Esta liña ten unha lonxitude total de 155 quilómetros (desde o enlace coa liña de Alta Velocidade Sevilla-Madrid no concello cordobés de Almodóvar del Río, ata Málaga capital) e a súa construción dividiuse nun total de 22 tramos, cun orzamento total de 2.100 millóns de euros.

Financiamento Europeo

Esta liña contou con axudas e financiamento recibidos por Adif AV procedentes dos distintos fondos e programas da Unión Europea (UE).

" Un xeito de facer Europa

imagen párrafo
Banco Europeo de Investimentos (BEI)
O Banco Europeo de Investimentos (BEI) colabora no financiamento deste proxecto. 

Historia

Esta línea forma parte del Corredor Sur dentro del proceso de liberalización del sector ferroviario que han acometido Adif y Adif Alta Velocidad y, por tanto, de las ofertas presentadas por las nuevas compañías, que comenzarán próximamente, de acuerdo con lo establecido en los acuerdos marco, la operación de trenes de viajereros

A liña ten unha lonxitude total de 155 quilómetros de dobre vía, con tráfico exclusivo de viaxeiros e está deseñada para unha velocidade máxima de 350 quilómetros por hora. En Almodóvar del Río (Córdoba) está a bifurcación da liña Madrid-Sevilla que conduce ata Málaga. A trazado acurta en 25 quilómetros a distancia anterior por ferrocarril entre ambas as dúas capitais andaluzas.

En tempos de viaxe, o servizo máis rápido entre Madrid e Málaga efectúase en 2 horas e 20 minutos. Os beneficios que supuxo esta liña tamén se estenderon aos servizos ferroviarios de Alxeciras e Granada.

A finais de maio de 2013 alcanzouse a cifra de dez millóns de viaxeiros que utilizaron esta infraestrutura. Nesta mesma data, o 86% das persoas que viaxan entre Madrid e Málaga fano en tren de alta velocidade, mentres que o 14% faino por vía aérea. En 2007, a distribución modal era do 72% a prol do avión, polo 28% do ferrocarril.

Infraestruturas principais

Título
O trazado da liña convencional do século XIX discorría polo paso natural que seguía o curso do río Guadalhorce, a través dun percorrido con pontes e túneles xunto á escarpada parede do desfiladeiro Gaitanes de Bobadilla. Ao leste desta ruta discorre a vía de alta velocidade, que chega a Málaga dende as chairas de Córdoba polo val do Abdalajís e a serra de Huma, a través dun percorrido no que se construíron quince viadutos e oito túneles.

En Antequera sitúanse o Centro de Regulación e Control, a base de mantemento e os dous cambiadores de ancho de vía que permiten a transición do servizo ferroviario entre a liña de alta velocidade e as diferentes liñas de ancho convencional.
A chegada da alta velocidade supuxo para a cidade de Málaga unha nova configuración urbana na que o soterramento das vías permitiu a integración do ferrocarril na capital malagueña.Os traballos esixiron un importante esforzo no eido da enxeñaría e do urbanismo, pois tivo que realizarse sen interromper os tráficos ferroviarios habituais. O corredor soterrado comprende dous túneles paralelos e anexos de 1.932 metros de lonxitude, un para dúas vías de vía UIC e o outro para dúas vías de vía ibérica.
Características da infraestrutura
155
Km
de lonxitude
15
Viadutos
O de maior lonxitude ten 1.390 metros
8
Túneles
Lonxitude total de 19 quilómetros
O de maior lonxitude ten máis de 7 km
4
Estacións
de viaxeiros: Córdoba, Puente Genil - Herrera, Antequera - Santa Ana e Vialia Málaga María Zambrano

Conoce más de la línea

Túneles y viaductos

La vía de alta velocidad discurre, alcanzando Málaga, desde las llanuras de Córdoba por el valle de Abdalajís y la sierra de Huma, a través de un recorrido en el que se construyeron quince viaductos y ocho túneles.
 
Estaciones

Las distintas estaciones de la línea destacan por su funcionalidad para la prestación de los distintos servicios, así como por su diseño arquitectónico.