Liña Córdoba - Málaga
A chegada da alta velocidade á Costa do Sol
A chegada da alta velocidade á Costa do Sol
A construción da Liña de Alta Velocidade Córdoba-Málaga supuxo conectar, por primeira vez con alta velocidade, o Mediterráneo e o interior da península.
Forma parte do corredor de Andalucía, que conectará a través da liña Madrid-Córdoba-Sevilla, con Málaga, Xaén, Granada, Cádiz e Huelva. Esta liña ten unha lonxitude total de 155 quilómetros (desde o enlace coa liña de Alta Velocidade Sevilla-Madrid no concello cordobés de Almodóvar del Río, ata Málaga capital) e a súa construción dividiuse nun total de 22 tramos, cun orzamento total de 2.100 millóns de euros.
Financiamento Europeo
Esta liña contou con axudas e financiamento recibidos por Adif AV procedentes dos distintos fondos e programas da Unión Europea (UE).
" Un xeito de facer Europa”

Historia
A liña ten unha lonxitude total de 155 quilómetros de dobre vía, con tráfico exclusivo de viaxeiros e está deseñada para unha velocidade máxima de 350 quilómetros por hora. En Almodóvar del Río (Córdoba) está a bifurcación da liña Madrid-Sevilla que conduce ata Málaga. A trazado acurta en 25 quilómetros a distancia anterior por ferrocarril entre ambas as dúas capitais andaluzas.
En tempos de viaxe, o servizo máis rápido entre Madrid e Málaga efectúase en 2 horas e 20 minutos. Os beneficios que supuxo esta liña tamén se estenderon aos servizos ferroviarios de Alxeciras e Granada.
A finais de maio de 2013 alcanzouse a cifra de dez millóns de viaxeiros que utilizaron esta infraestrutura. Nesta mesma data, o 86% das persoas que viaxan entre Madrid e Málaga fano en tren de alta velocidade, mentres que o 14% faino por vía aérea. En 2007, a distribución modal era do 72% a prol do avión, polo 28% do ferrocarril.
Infraestruturas principais
En Antequera sitúanse o Centro de Regulación e Control, a base de mantemento e os dous cambiadores de ancho de vía que permiten a transición do servizo ferroviario entre a liña de alta velocidade e as diferentes liñas de ancho convencional.
O de maior lonxitude ten máis de 7 km
Conoce más de la línea
La vía de alta velocidad discurre, alcanzando Málaga, desde las llanuras de Córdoba por el valle de Abdalajís y la sierra de Huma, a través de un recorrido en el que se construyeron quince viaductos y ocho túneles.
Las distintas estaciones de la línea destacan por su funcionalidad para la prestación de los distintos servicios, así como por su diseño arquitectónico.