Liña Madrid - Valladolid

Primeiro tramo de alta velocidade cara ao norte e noroeste de España.

Título

Esta liña, posta en servizo o 22 de decembro de 2007, constitúe o elemento fundamental para o desenvolvemento ferroviario do Norte e Noroeste de España.

A redución de tempos de viaxe e distancias por ferrocarril benefician a unha ampla zona que representa máis do 30% dos índices nacionais de poboación e superficie.

É o primeiro tramo que entrou en funcionamento dos corredores norte e noroeste de alta velocidade. Por esta infraestrutura circulan servizos ferroviarios entre Madrid e as comunidades autónomas de Castela e León, Galicia, Asturias, Cantabria e o País Vasco.

Financiamento Europeo

Esta liña contou con axudas e financiamento recibidos por Adif AV procedentes dos distintos fondos e programas da Unión Europea (UE).

"Un xeito de facer Europa"
.
imagen párrafo
Banco Europeo de Investimentos (BEI)
O Banco Europeo de Investimentos (BEI) colabora no financiamento deste proxecto. 

Trazado

Servizo de calidade
Desde a estación de Madrid-Chamartín, o trazado comeza polo corredor da actual liña Madrid-Burgos, paralelo á estrada M-607 ata chegar ao termo municipal de Tres Cantos. Neste punto, salva unha valgada co viaduto de El Salobral e prepara a entrada ao túnel de San Pedro, de aproximadamente 9.000 m.


Este túnel remata no termo municipal de Soto del Real, onde o trazado toma dirección noroeste para chegar ao macizo montañoso da Serra de Guadarrama, que é salvado mediante o túnel do mesmo nome.O trazado continúa ata a zona sur da cidade de Segovia, onde se atopa a estación Segovia-Guiomar.

Na variante de Olmedo está a primeira gran bifurcación da liña, con destino a Medina del Campo, onde conectará con Salamanca e a fronteira portuguesa. De ahí parte tamén a liña que, a través de Zamora, se dirixirá a Galicia.

Tras a variante de Olmedo, o trazado continúa cara ao norte ata a cidade de Valladolid.

Actuacións ambientais

Título

Unha das principais preocupacións de Adif é o respecto ao medio. Por este motivo, destina o 6,7% do orzamento da construción de liñas de alta velocidade a garantir a súa integración ambiental, asegurando o cumprimento das Declaracións de Impacto Ambiental e realizando melloras no entorno de xeito voluntario.

As obras de construción da LAV cumpriron os requisitos da Declaración de Impacto Ambiental e da Rede Natura 2000, mantendo contactos permanentes coa Consellería de Medio Ambiente da Xunta de Castela e León e coa Sociedade Española de Ornitoloxía (SEO).

No caso da LAV Madrid-Segovia-Valladolid, as actuacións ambientais centráronse na instalación de:

  • Lombos de terra entre sucos para que as aves esteparias levanten o voo (avetardas)
  • Método construtivo ideado e levado a cabo para levantar os arcos centrais do Viaduto Arroyo del Valle
  • Tratamentos de integración paisaxística: hidrosementeiras, plantacións e mantas orgánicas de coco.
    • Aumentou considerablemente o número de árbores (carballos albariños, freixos, o piñeiro albar...) e arbustos (xestas, abruñeiros ...)
  • Marcos nas embocaduras das obras de drenaxe
  • Ramplas e portelas de escape de fauna
  • Integración de viadutos (punto de paso de fauna)
  • Pasos superiores de fauna protexidos con terra vexetal, valos de caínzo ou madeira
  • Zonas de refuxio e cría de coellos.
    • Tanto para aumentar a súa poboación como para protexer a aguia imperial ibérica, cuxo alimento principal é o coello de monte
Características da infraestrutura
179
Km
de lonxitude
18
Viadutos
cunha lonxitude total de 2.000 metros
4
Túneles
cunha lonxitude total de 42,1 km.
Ademais de 5 falsos túneles
3
Estacións
de viaxeiros: Madrid - Chamartín, Segovia - Guiomar e Valladolid - Campo Grande