Liña Levante

Liña Madrid - Castela A Mancha - Comunidade Valenciana - Rexión de Murcia

Título

Percorre catro Comunidades Autónomas:Madrid, Castela A Mancha, Comunidade Valenciana e Rexión de Murcia. Constitúe o eixe principal sobre o que se vertebrarán as conexións de alta velocidade do sueste peninsular coa meseta central. Fai posible que todas as capitais castelán-manchegas teñan acceso a trens de alta velocidade, ademais do achegamento de toda a Comunidade Valenciana e a Rexión de Murcia á capital de España. Nestas rexións vive, aproximadamente, o 26% da poboación española.

Financiamento Europeo

Esta liña contou con axudas e financiamento recibidos por Adif AV procedentes dos distintos fondos e programas da Unión Europea (UE).

"Un xeito de facer Europa"
​​​​​​​
imagen párrafo
Banco Europeo de Investimentos
O Banco Europeo de Investimentos (BEI) colabora no financiamento deste proxecto. 

Situación actual

Esta Liña é un dos tres eixos para os que Adif Alta Velocidade solicitou ofertas para a asignación de capacidade en proceso de Liberalización do Sector Ferroviario que se levou a cabo recentemente e que permitirá a entrada en breve de novos operadores, o que ampliará a oferta e, polo tanto, a capacidade de elección dos usuarios. Estas ofertas materializáronse nos acordos marco onde se establece o número de sucos ou circulacións por día, e que teñen unha duración de dez anos.

Vantaxes da liña

Servizo de calidade

A construción desta liña de alta velocidade, cunha lonxitude de 955 quilómetros, representa un reto construtivo e un gran esforzo económico. Grazas ao investimento total previsto de 12.410 millóns de euros, toda a actividade previa e posterior á súa posta en servizo supón un motor para a dinamización económica e a vertebración territorial do noso país

Todas as cidades do seu percorrido verán reducidos sensiblemente os seus tempos de viaxe por ferrocarril, ademais de mellorar notablemente as condicións de calidade e seguridade da viaxe por ferrocarril. Como exemplo significativo destacan os tempos de viaxe entre Madrid e Valencia, que pasou a ser de 1 hora 35 minutos, case dúas horas menos que os anteriores.

Ademais de facilitar a vertebración das diferentes Comunidades Autónomas, impulsa o desenvolvemento socioeconómico e a competitividade empresarial.

Tamén supón a creación de novas estacións funcionais e modernas, adaptadas ao século XXI, en Cuenca, Requena - Utiel, Albacete, Valencia, Alacante, Murcia, Villena e Elche.

Adif Alta Velocidade ten encomendada a execución da totalidade das obras desta liña. Sobre un investimento total previsto de 12.410 millóns de euros, 6.600 M€ corresponden aos tramos inaugurados en 2010, Madrid - Albacete e Madrid - Valencia; 1.920 M€ corresponden ao tramo Albacete - Alacante, inaugurado en 2013.

A posta en servizo dos primeiros 438 quilómetros da liña, ata Valencia e Albacete, realizada o 19 de decembro de 2010, contribuíu a que España sexa o país de Europa con máis quilómetros de liñas de Alta Velocidade.

O 17 de xuño de 2013 realizouse a posta en servizo de 165 quilómetros correspondentes ao tramo Albacete - Alacante. Dos 955 quilómetros de lonxitude total previstos, xa están en servizo 603 quilómetros.

A liña de alta velocidade permitirá a redución de aproximadamente 80.000 toneladas de CO2 anuais e un aforro de consumo enerxético de case 30.000 toneladas equivalentes de petróleo, sobre unha estimación de 3 millóns de viaxeiros.

Entrada en servizo. Inauguracións

Inauguración do tramo Madrid - Valencia o 18 de decembro de 2010

O traxecto Madrid-Valencia, de 391 quilómetros de lonxitude, percorre as provincias de Madrid, Toledo, Cuenca e Valencia. Forma parte da Liña de Alta Velocidade Madrid-Castela A Mancha-Comunidade Valenciana-Rexión de Murcia, de 955 km de dobre vía en calibre UIC, electrificada e adaptada aos máis esixentes parámetros de alta velocidade. 

Avanza ao longo de 27 km pola Comunidade de Madrid, pola liña de alta velocidade que une Madrid e Andalucía. Posteriormente, a ruta bifúrcase a través do enlace de Torrejón de Velasco, atravesando as provincias de Toledo, Cuenca e Valencia, ata a estación de Valencia Joaquín Sorolla.

O tramo Madrid - Cuenca - Albacete foi inaugurado o 15 de decembro de 2010.
Este enlace, xunto ao que comunica a provincia de Cuenca ata Valencia, representa a ampliación en 438 novos quilómetros da rede española de alta velocidade que, deste xeito, disporá de 2.665 km de liñas de alta velocidade, o que representa que España se converterá no segundo país do mundo, despois de China, e o primeiro de Europa, en número de quilómetros de altas prestacións en servizo.
O tramo Albacete-Alacante inaugurouse o 17 de xuño de 2013.
Características da infraestrutura
955
Km
de lonxitude prevista
En servizo 603 quilómetros
106
Viadutos
Lonxitude total de 3400 metros
54
Túneles
Lonxitude total de 53,2 km
7
Estacións
de viaxeiros: Madrid-Porta de Atocha, Cuenca Fernando Zóbel, Vialia Albacete los Llanos, Requena-Utiel, Valencia Joaquín Sorolla, Villena Alta Velocidade, Alacante Terminal