Canal Ètic

[T] Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.

Codi Ètic d'Adif - Alta Velocitat

[T] Títol
El Codi Ètic d’Adif-AV, aprovat pel Consell d’Administració, té l’objectiu de formalitzar les pautes esperables de comportament íntegre, responsable i transparent de totes les persones que treballen a Adif-AV, en l’exercici quotidià de la seva feina i en les seves relacions professionals.

El Codi pretén traduir a comportaments desitjats els valors i principis corporatius d’Adif-AV i pren, com a punt de partida, la cultura de l’organització, la legislació que hi és aplicable i el compromís de l’entitat amb l’ètica i la transparència.

Canal Ètic

El Canal Ètic és el canal de comunicació entre Adif-AV i els seus grups d’interès i amb la societat en general perquè qualsevol persona pugui notificar possibles incompliments del Codi Ètic i de Conducta.

Només s’atendran les notificacions relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta d’Adif-AV.

Formulari de notificacions


ADIF i ADIF ALTA VELOCITAT han implantat una nova plataforma informàtica per formular notificacions, consultes, plantejar dubtes o presentar queixes relacionades amb l’aplicació del nostre Codi Ètic i de Conducta, així com per informar de qualsevol possible incompliment o vulneració contrari a l’ètica, la legalitat i les normes que regeixen les dues entitats, accessible mitjançant l’enllaç de la part inferior.>
Aquesta plataforma de comunicació s’ofereix a través de l’aplicació comercial Xperta, allotjada en servidors que compleixen amb els més alts estàndards de ciberseguretat de conformitat amb el que estableix l’Esquema Nacional de Seguretat, i també compleixen amb tots els requisits del Reglament General de Protecció de Dades i la Llei orgànica de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals.

Totes les comunicacions fetes a través d’aquesta plataforma de gestió del Canal Ètic estaran encriptades i seran confidencials.També es permet l’opció de fer denúncies anònimes, i no és obligatori identificar-se al camp “nom”. 
No obstant això, si el remitent vol se li comuniqui informació sobre la gestió de la notificació i la resolució de l’assumpte d’aquesta ha de facilitar un correu electrònic.

Demanem que no es faci servir el Canal Ètic per fer notificacions malintencionades, infundades o mancades d’indicis que fonamentin la investigació, gestió i posterior resolució dels presumptes incompliments notificats.
Per a les comunicacions que no estiguin relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta, té, a la seva disposició, els canals següents:

Títol fragment

Correu electrònic

correu electrònic comunicacionweb@adif.es, o mitjançant el formulari de contacte

[T] Seu electrònica

Disponible al web.Oficina virtual per a l’accés a informació oficial i serveis en línia.

Oficina d’Atenció al Client

Es podran presentar reclamacions oficials en els Llibres de Reclamacions de les estacions.