Línia Madrid - Galícia
El camí de Galícia, cada vegada més a prop
El camí de Galícia, cada vegada més a prop
La línia d’alta velocitat Madrid - Galícia, enquadrada en el Corredor Nord/Nord-oest, situarà Galícia en el mapa de l’alta velocitat espanyola.
Els traçats ferroviaris gallecs sempre han estat condicionats per un accidentat relleu que ha dificultat les comunicacions ferroviàries amb el centre peninsular. De fet, la primera línia directa entre Madrid i Galícia, per Zamora i Ourense, no es va arribar a fer fins a l’any 1958.
Es produiran dos moments històrics nous en el ferrocarril gallec. El primer correspon a finals de 2011, després de l’entrada en servei del tram entre Ourense, Santiago i la Corunya, que està en obres des del juny de 2005. El segon tindrà lloc quan es faci efectiva la connexió amb la Meseta.
Finançament europeu
“Una manera de fer Europa”
Situació actual
Situació actual
La nova relació ferroviària possibilita una millora significativa en velocitat, fiabilitat, confort i temps de viatge.
La nova línia Madrid-Galícia es construeix sobre plataforma per via doble electrificada, amb paràmetres d’alta velocitat, i està dissenyada per a velocitats màximes de 350 km/h. L’arribada de l’alta velocitat suposa, a més a més, per a les estacions del seu recorregut, obres d’adaptació i modernització d’instal·lacions, així com una millora de l’urbanisme de les ciutats.
Les millores de temps seran progressives, fins a assolir un temps de viatge entre Santiago i Madrid al voltant de les 3 hores.
És una aposta clara pel ferrocarril com a mitjà de transport que afavoreix la cohesió social i la dinamització econòmica.
L’accés a Galícia arrenca a la bifurcació de la Línia Madrid - Valladolid a Olmedo i finalitza a Santiago de Compostel·la, on enllaça amb l’Eix Atlàntic gallec.
És un traçat de 434,86 km de longitud on s’implantarà senyalització ERTMS i ASFA. La línia està dissenyada per permetre una velocitat màxima de 350 km/h.
El més llarg té 8.574 metres
Conoce más de la línea
Enlaces relacionados
Eje Atlántico
El Eje Atlántico discurre de norte a sur por el litoral atlántico gallego entre a Coruña y Vigo a lo largo de 155,6, kilómetros, comunicando cinco de las siete mayores ciudades gallegas. Esta infraestructura está comunicada con la nueva conexión Madrid-Galicia a la altura de Santiago de Compostela.
Línea Madrid-Valladolid
Esta línea, puesta en servicio el 22 de diciembre de 2007, constituye el elemento fundamental para el desarrollo ferroviario del Norte y Noroeste de España.
La reducción de tiempos de viaje y distancias por ferrocarril benefician a una amplia zona que representa más del 30% del los índices nacionales de población y superficie.
Corredores europeos
Uno de los objetivos principales de la UE es promover la conectividad de los ciudadanos y los bienes dentro de Europa. Una de las herramientas principales para logarlo son los nueve Corredores de la Red TEN-T (Trans-European Network - Transport), conocidos como los Core Network Corridors (CNC).