Facturació electrònica
[T] Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
En el marc de la implantació de l’administració electrònica a Adif Alta Velocitat, la facturació electrònica forma part del catàleg de serveis que constitueixen l’estratègia de desplegament progressiu com a suport al procés de transformació.
La implementació de la facturació electrònica ha permès que ADIF Alta Velocitat, en les relacions comercials que manté amb els seus proveïdors i clients, intercanviï els documents factura en format electrònic, amb el consegüent benefici d’agilitat i transparència en la seva tramitació.
Atès que hi havia diversos tipus de factures, entre les rebudes de proveïdors i les emeses a clients, es va decidir afrontar la posada en funcionament en moments diferents, amb la qual cosa, les dates d’implantació van ser el març del 2017 per al cas de factures emeses i el juny del 2017 per a les factures rebudes. L’objectiu que es pretenia era homogeneïtzar, simplificar i fer més eficient el procés de facturació.
Facturació de proveedores
Procediments
Per al desenvolupament correcte d’aquest procés, s’han establert procediments administratius i controls específics que garanteixen la correcta gestió d’aquestes factures. Això ens porta a requerir, de forma obligatòria, dades addicionals sense les quals no serà possible tramitar les factures rebudes.
Les dades que cal indicar de manera obligatòria a les factures seran:
- Número de contracte d’Adif Alta Velocitat sobre la base de què s’emet la factura, o Codi de Centre Gestor, per al cas de factures de gestió sense contracte.
- Adreça de correu electrònic del responsable a dif Alta Velocitat d’aquesta relació comercial.
En el cas de factures que, com que no tenen contracte, hagi de figurar-Centre Gestor, per part d’Adif Alta Velocitat se’ls ha de facilitar la informació corresponent a la mateixa en cada encàrrec que se’ls sol·liciti.
Canals d’entrada
Títol fragment
Intercanvi Electrònic de Dades (EDI)
Disponibilitat de factura electrònica en format per integrar-la en els sistemes d’Adif Alta Velocitat, inclòs el format Facturae.
Per iniciar l’adhesió a canal d’intercanvi electrònic de dades (EDI), han d’adreçar la petició a Adif Alta Velocitat a facturae@adifaltavelocidad.es
Recepció de factures mitjançant correu electrònico
facturacion@adifaltavelocidad.es
Es recomana que consti el NIF de l’emissor de les factures en l’assumpte del correu electrònic, per facilitar-ne la identificació.
L’enviament de les factures per correu electrònic aporta:més rapidesa en la seva tramitació, seguretat i traçabilitat de tot el procés i sostenibilitat mediambiental.
Accés a Plataforma de Facturació en línia
Facturació a clients
Procediments
Per al desenvolupament correcte d’aquest procés, s’han establert procediments administratius i controls específics que garanteixen la correcta gestió d’aquestes factures.
Adif Alta Velocitatposa a disposició dels seus clients, diferents possibilitats de canals d’enviament per a les factures:
Intercanvi Electrònic de Dades (EDI)
Disponibilitat de factura electrònica en format per integrar-la en els sistemes d’Adif Alta Velocitat, inclòs el format Facturae.
Per iniciar l’adhesió a canal d’intercanvi electrònic de dades (EDI), han d’adreçar la petició a Adif Alta Velocitat a facturae@adifaltavelocidad.es
Enviament de factures per correu electrònic en format PDF.
L’enviament de les factures per correu electrònic aporta seguretat, traçabilitat i agilitat a tot el procés, així com sostenibilitat mediambiental.
En el cas d’optar per la recepció de factures en format PDF, el client ha d’enviar a l’adreça de correu facturae@adifaltavelocidad.es el document “Declaració d’adhesió a Facturació Electrònica”, amb la confirmació o actualització de les seves dades, signat digitalment (o signat i segellat), indicant en l’assumpte “ENVÍO EMAIL”: El citat document és accessible seleccionant el següent enllaç:
El compte de correu facturae@adifaltavelocidad.es té exclusivament l’objecte de proporcionar informació sobre la integració de factures i els diferents canals d’enviament i recepció de factures.
Per a qualsevol aclariment sobre documents emesos per ADIF-Alta Velocitat, així com per a peticions de duplicats, s’han d’adreçar al seu gestor de client, les dades de contacte a la part inferior dreta de les factures, o bé a la dependència on s’hagi contractat el servei.