Línia Madrid - Toledo
Tercera línia d’alta velocitat
Tercera línia d’alta velocitat
El 15 de novembre de 2005 es va inaugurar la línia d’Alta Velocitat Madrid - Toledo, la tercera d’aquestes característiques que va entrar en funcionament a Espanya, després de les de Madrid - Sevilla i Madrid - Lleida.
75 km en 33 minuts.
El recorregut entre Madrid i Toledo es fa per la línia d’alta velocitat Madrid - Sevilla, fins al km 54, al terme municipal de La Sagra.
Finançament europeu
Aquesta línia ha comptat amb ajuts i finançament rebut per Adif AV procedents dels diferents fons i programes de la Unió Europea (UE).
“Una manera de fer Europa”
Evolución
Notas de prensa relacionadas
Estructures destacades
Un espectacular viaducte de 1.602 m de longitud, que passa per sobre del riu Tajo i el rierol Valdecaba, dona inici al segon subtram (Mocejón - Toledo).
Una altra estructura destacada és la pèrgola sobre la línia d’alta velocitat Madrid - Sevilla, que té l’objecte de donar pas a la via esquerra del nou accés a Toledo per reunir-se amb la via dreta continuant totes dues amb la seva pròpia plataforma.
Estació de Toledo
Declarada Bé d’Interès Cultural amb la categoria de Monument, l’estació de Toledo va ser projectada per l’arquitecte Narciso Clavería en estil neomudèjar, inaugurant el 1919. La seva rehabilitació és un dels aspectes més singulars de les actuacions que s’han dut a terme per al desenvolupament de l’enllaç d’alta velocitat entre Madrid i Toledo.
Noves prestacions
Per a la seva reforma s’ha considerat l’adaptació de tot el recinte i dels seus diferents elements a les necessitats i prestacions que ha de tenir una estació comercial d’una línia d’alta velocitat. Els clients disposaran, entre altres serveis, d’un aparcament a l’aire lliure, asfaltat i il·luminat, que s’estendrà sobre una superfície de 7.500 m quadrats i capacitat per a 325 places.